Najje, nyfiken på hur det gått idag. Kramar till dig!
Enya, jag mådde illa från dagarna efter plus, började avta runt v 13-14, men hade fortfarande dåliga dagar fram till v 20. Nu mår jag bara lite illa om jag stressar eller sover för lite, men det går över så fort jag tar det lugnt. Jag mådde riktigt dåligt ett tag, även om jag inte kräktes så mycket. Fick både lergigan o lergigan comp, men det hjälpte inte särskilt mycket. till slut fick jag även primperan, det funkade, men då började jag må bättre ironiskt nog... hehe.. hade även "seabands" jag köpte på apoteket, de ska stimulera en trigger punkt på handleden som ska hindra hjärnan från att uppfatta illamående känslorna. Har hört att de funkar för vissa, men tyvärr inte för mig. Skulle även fått akupunktur på mödravården mot mitt illamående, men dagen innan första omgången fick jag en JÄTTE blödning, så barnmorskan vågade inte sätta några nålar. Kan dock rekomendera akupunktur om det inte blir bättre snart. Att småäta är bra, för mig fungerade sötmandlar och jordgubbar, ev även lakrits, men det var mest eftersom jag hade så lågt blodtryck. Oj, vad långt det blev nu... Spännande m VUL på fredag, kram o lycka till!
Lillstinis, jag har inte hört något om "avvikande rörelse mönster". Tror inte du ska vara orolig för det, så länge bebisen rör på sig, och du mår bra (eller som vanligt..hehe...), finns ingen annledning att gå o känna efter "avvikande rörelsemönster". Som du själv skriver, vem vet vad som är avvikande för just din bebis!? Alla är ju olika. Skulle det vara något fel m bebisen tror jag att du kommer att veta det. KRAM