• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lindis, det är vanligt att man får fler och värre anfall under graviditeten... tyvärr... Jag har redan fått ett, och har vanligtvis bara ett varannat år. Man får ta eeze tom de sista månaderna tror jag, men rekommenderar att du kontaktar din mödravård. De känner garanterat till att man kan få mycket besvär av migrän under graviditeten, och bör veta vad du ska ta. Jag fick prata med ett riktigt stolpskott när jag fick mitt anfall, men personalen på apoteket räddade mig då. En stark kopp kaffe kan också hjälpa, om man hinner ta den innan anfallet bryter ut ordentligt.  Mina fanfall börjar alltid med synbortfall, så jag har 30 minuter på mig innan smärtan kommer. Kram o lycka till.

Kelsson, FIN MAGE!!! KRAM!! 

• kasa01

Aurora, jag förstår PRECIS vad du menar! Har min storebror o hans tjej några mil bort, o både mina o sambons föräldrar på samma ställe. Själva bor vi i Stockholm, men hamnar ofta därute under helger o semestrar. Älskar min bror, och hans blivande frun, men de får mig alltid att känna mig dålig på nåt vis... Nu fick jag min son  1 1/2 år före de fick barn, men de har alltid vetat bässt och alltid haft åsikter om honom och oss, hur vi uppfostrar mm. Det kanske inte är helt uttalat, men jag känner alltid att C måste vara på sitt bässta när han är där, vilket alltid resulterar i att han är sitt sämsta. Han gillar inte alls att vara där, har aldrig gillat det. De får alltid se en ganska trulig och tjurskallig lite kille, i stället för deras små söta sockertoppar som alltid har en lek kamrat (nämligen varandra, det är 2 år mellan dem o de är oskiljaktliga). C tycker allting är tråkigt så länge han inte har någon att leka med, o det kanske inte är så konstigt. Men men... Det finns två sidor sidor på alla mynt! KRAM!

• kasa01

Lindis, jag visst är det skumt! När jag fick mitt första fattade jag ingenting! Det bara flimmrade där jag fokuserade blicken, gick inte att se nånting. Hoppas du mår bättre, o slipper fler anfall nu.

• kasa01

Aurora, nej, exakt! Jag känner alltid att jag måsta försvara mig o sonen, vilket också blir väldigt onaturligt. Nu jobbar dessutom blivande frun som terapeft, vilket gör det hela ännu värre.. Men som sagt, tycker verkligen om dem, o deras tjejer, men gillar inte hur de får mig att känna.

• kasa01

Undrar också över appen, låter helt osannorlikt!!

cattm, migärn är inget vidare... men ändå bra att synbortfallet kommer en stund innan, så man hinner ta sig hem. Sterila kvaddlar är en metod visa använder mot smärta under förlossningen. Man sprutar in sterilt vatten med hjälp av sprutor i blygläpparna. Detta gör så ont att man inte känner värkarna lika mycket, man liksom chockar bort värkarna. Låter lite makabert tycker jag, har inte testat själv.

• kasa01

Strössel, vi hade inte heller mössa på Casper innomhus, han är född i november. Han hade en på bb när han var precis nykläckt, men det var nog allt. Man fick några skumma landstings kläder att sätta på bebisarna efter födseln, o eftersom mössora var slut fick han ha ett par kalsonger på huvudet... stackarn... Vi hann aldrig packa nån väska inför förlossningen eftersom C är född 3 1/2 vecka för tidigt, så vi hade inte en pinal med oss.

• kasa01

Najje, jag förstår inte heller riktigt hur ni ska kunna vänta så länge... Jag förstår att det var jobbigt att berätta för alla om missfallet, men efter v 12 minskar ju riskerna avsevärt. När skedde missfallet förra gången? du skriver v 13, när hade ni sett fostret innan dess vid liv? Det är ju annars ganska vanligt att det slutar leva långt innan man upptäcker det. Kan ni inte göra så att ni väntar till runt v 12, om fostren verkar må bra då har ni runt 95% chans att det ska gå hela vägen. Man kan ju tyvärr aldrig skydda sig mot sorg, den kommer ändå om det fruktansvärda skulle hända. Det är så klart olika för alla, men jag skulle nog må bättre av att folk visste om varför jag var ledsen om jag skulle få missfall. Vi är ju alla här otroliga kämpa som har gått igenom så mycket, sorg, smärta, kamp och förhoppningsvis till slut lycka. Jag har dragit mig undan periodvis då jag mått som sämst, men har ändå behövt prata om det som hänt mig/oss så småningom. Hur som helst så kommer du inte kunna dölja det så länge, så tyvärr får han nog överge sin plan. Men det känns väl ändå inte så roligt att inte vara överens... Hoppas ni kan hitta en lösnning som båda känner sig trygga med. KRAM RARA DU!!

• kasa01

NAJJE, du är värd att vara lycklig nu. Jag anser att lycka är något man SKA ta ut i förskott, till skilnad från sorg. KRAM finaste, och gläd dig åt dina två små hjärtan som bankar där inne.

• kasa01

Najje, även jag hade blödningar, varje dag i flera veckor. Känns så klart SKIT på alla sätt o vis, men är ganska vanligt. Hoppas allt är bra m dina små där inne. KRAM!!!

• kasa01

Najje, hur går det??? Tror o hoppas att allt är bra.

Dealy, jag äter kiwi m skalet på, det har funkat för mig. Har problem m magen normalt också, så det har blivigt en vana. Brukar skära i mindra bitar o äte i filen m mysli, så känns inte skalet så mycket. Det är MASSOR m fibrer i skalet.

Behöver hjälp här, ni som verkar ha sån stenkoll på detta m vagnar... en kompis säljer sin Quinny Speedi, liggdelen endast använd 5 månader, sittdelen helt ny från förpackning. Nån som vet om dessa vagnar är bra? Har hittat mycket billigare på blocket, samma vagn, kanske något mer använd dock.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011