Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Sputnik II skrev 2011-11-07 21:00:54 följande:
Jag har fått information om att lägga mig ner om vattnet går och bebis inte är fixerad och sedan ringa förlossningen. Detta för att det finns risk att navelsträngen kan komma i kläm. Tänk att det skiljer så på rekommendationerna.
Visst är det. Och visst sa de också det där med risken att navelsträngen kan komma i kläm, men poängterade samtidigt att ambulans skickade man inte längre. Men att lägga mig ner hade jag absolut gjort och så ringt förlossningen direkt, så får väl de guida en med vad man ska göra. Om någon vecka kanske rekommendationerna är ändrade igen (ironi).
Tycker just "'ändrade rekommendationer" blivit något av vardagsmat under hela graviditeten. Gällande allt ifrån hur och när man ska amma, plötslig spädbarnsdöd, vilka preperat man ska använda vid svampinfektioner, igångsättning av förlossning är bara för att nämna några. Inte konstigt man blir förvirrad - och orolig. Dessutom verkar det ta väldigt lång tid innan landstingen blir samstämda i sina "rekommendationer". Konstigt...