• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Så roligt att läsa om era små som gör stora framsteg

Sunseed: Du ger din son det bästa redan! Amningen är bra när det fungerar men gör den inte det av en eller annan orsak så är det inte hela världen, blir folk av flaskmatade barn med . Jag vet att det känns vemodigt att sluta, det gör det när det än kommer. Var inte roligare att sluta när Jenni var 5månader när hon valde att rata brösten men jag hade velat fortsätta

• Knytet

Gloxi, ja det där med tänder och krypövningar känner jag igen haha. Jag ska kolla med Zinfandel, tack för tipset. Vi kör igång runt den 18 Aug

Misscat, tack ska prova det där med vatten men är rädd han blir förbannad. Det är en matglad liten kille vi har. Men prova kan man ju alltid. Trodde han skulle sova bättre på välling än ersättning men har inte märkt nån skillnad. Det är säkert en tillväxtperiod han går igenom som du säger.

Sunseed, härligt att höra att allt går bra. Som sagt, viktigast är att både du o han mår bra

• 7879

Sunseed, vad härligt att höra att ni mår bra och vad klokt resonemang du har om amningen! Knytet, ja min tjej ratar ju ersättning och välling på dagen, då äter hon mat och gröt så det Blir oftast en gång mat vid 02 o 05. Men är så härligt glad och fin nu, babblar som bara den! Älskar att hoppa i hoppgunga och är jätteförtjust i storasyster är så härligt att se syskonkärlek från båda redan!

• 7879

Knyttet, har du börjat ge mat på dagen? Har märkt att de gånger jag avslutats med mat och gröt oftast gör att hon sover längre, har jag tur somnar hon om med nappning vid 02 och ibland även 05, men j är oftast llatoch ger välling 05 för att kunna få sova till 07, 08.

• Knytet

7879, javisst är dom för härliga. Min lilla skrutt har precis börjat ta lite steg med fötterna när jag håller i händerna. Vingligt som bara den men jösses vad han vill mycket. Vi har börjat med mat. Han får gröt på morgonen, yoghurt till mellis, middag ex pot o spätta (ratar kött o kyckling än så länge), gröt sen em eller kväll o en flaska välling på kvällen innan vi lägger honom vid sju. Sen fyller vi på honom med välling när vi lägger oss runt elva. Sen vaknar han vid två,tre o igen vid fem,sex. Skulle va skönt om man kunde dra ner till en flaska på natten. Ska testa misscat tips att ge bara varmt vatten...
    Vad underbart det låter med syskon. Hoppas Ludvig får uppleva det också. Här är det vovven som är stora favoriten

• Kelsson1

Knytet: Jenni brydde sig inte om hunden när hon var mindre men nu när hon är 18månader så pratar hon mycket om hunden även när den inte är i närheten. Jenni kastar även en del mat (i slutet av måltiden) till hunden oberoende på om vi är hemma eller på restaurang

• 7879

Knytet, ja det är verkligen härligt med syskon, hoppas ni för uppleva det ni med! Min tjej har också börjat ta några steg, ser då roligt ut! Ang, mat så verkar ni ju ha ett fullt schema! Min tjej får oftast välling 05, sedan gröt när vi går upp, efter d3t lunch, äter allt möjligt, vilket är skönt! Både burk och hemlagat går bra. Efter det mellis på gröt och s2dan middag med mat och ibland gröt till efterrätt eller välling, senare, innan läggning.

• Sunseed

Kuuul att läsa om era små minisars framsteg! Hjärta

Just nu har liten en period då han sover sämre och äter oftare, det är väl någon slags utvecklingsfas han går igenom men jag lyckades få honom att somna till gräsklipparen.

• Sunseed

Jag låter lite kort, men han är på väg att vakna. Så jag läser ikapp igen senare.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011