• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Sunseed: Hann få hjärtat i halsgropen. Stackars liten. Håller tummarna hårt att operationen går bra!

Gloxi: Vi valde att inte barnsäkra så mycket, menar att alla cd- & dvd-skivor står kvar osv för vi var ändå i samma rum med Jenni hela tiden o tänkte att någon gång måste hon ändå lära sig vad hon får ta o vad som inte är ok . Har gått över förväntan. Men de är snabba de små, man behöver bara vända ryggen till så är de borta  

• Gloxi

Kel, vi får ta bort det hon kan skada sig på. Det är klart att hon måste lära sig vad som är ok. Men, iom att det kan gå så fort, så måste skåp med rengöringsmedel etc vara barnsäkra. Likaså vassa bordskanter.

• Sunseed

Tack hörrni! Det är en bebis med betydligt klarare blick idag när han slipper kräkas så mycket. Han är hungrig, vilket värker i mig, men idag ska han få näringsdropp med lite mer fett och sådant i så då kanske han blir lite mättare. Han är så snäll och nöjd trots allt, vår lille kämpe.

Jag vill också säga att jag är så glad att gå in här och läsa om era bebisars framsteg. Jag drömmer mig då framåt lite när han mår bra igen och sällar sig i gänget med nya livshändelser. Önskar er en underbar helg. Solig 

• Kelsson1

Gloxi: rengörningsmedel hade vi redan utom räckhåll för barn o bara köpt rundade kanter till vardagsrumsbordet (vi är för det mesta i vardagsrummet) o fick med stambytet utbytt alla kontakter till petfria så slapp göra något där.

Sunseed: Stackars lilla killen som måste kämpa redan när han är liten! 

• Gloxi

Sun, skönt att han mår lite bättre. Det värker så i hjärtat när de små mår dåligt. Hoppas han kryar på sig snabbt.

Ja, det är så roligt att följa dem. Snart sträcker Hampus på sig som en svan (om han inte redan gör det) och rullar runt från mage till rygg. De småbebisarna brukar vara lite snabbare motoriskt vad jag har märkt. Man får givetvis träna med dem. Ha på mage så mycket som möjligt. Stor puss till den lille hjälten!

• Speck

Gör ett litet snabbesök här efter lång tid borta ...

Gloxi: förstår att de va läskigt att hon satte i halsen, men om hon hostar är det iaf inte farligt för då får hon iaf luft! Det är värre om de sätter i halsen o inte kan andas... Be din bvc:a visa dig hur man ska göra om de sätter i halsen o inte får luft så du känner dig tryggare. De sätter tyvärr ofta i halsen medan de håller på att lära sig att äta.

Sunseed: va jobbigt med operation men ändå skönt de hittat felet!

• MissCat

Åh sunseed det värker i mitt mammahjärta med för stackars lilla Hampus! Jag hoppas verkligen att allt går bra för han. Tur att de kunde hitta felet fort iaf. Många kramar till er.

Kelsson: Vi har provat andra men det är semper 1 som fungerar bäst som ersättning. Bvc sköterskan tror inte det är laktosproblem här, aja snart är dagen förbi då han inte skall ha ersättning mer. Han får sin älskade gröt istället

Vad härlig Jenni verkar vara. Jag är så glad för er skull att allt fungerar bra. Längtar tills jag får träffa tjejen igen

Gloxi: vad roligt att hon började krypa! Hehe nu är det slut på friden Det enda jag har fått barnsäkra här hemma än sålämge är kontakter som sittr så högt upp att han kan stoppa in sina små fingrar när han är i sin gåstol som han älskar. Jag undrar om han verkligen vill krypa alls, han verkar vilja gå bara hela tiden. Blir skit förbannad när han hamnae på mage och lägger ner näsan på golvet och skriker. Det går bfa när vi är på föräldragrupp och de andea bebisarna ligger på mage. Synd bara att den träffen är 1 ggr månad

7879: Du är värd bättre! Jag kan inte tala om vad du ska göra men jag lämnade mina döttrars pappa för att han var oförmögen att kommunicera och jag tappa tålamodet för alla runt om. Ibland tror jag att drt måste till en stor förändring. Mitt ex ångrar sig än idag att han var för blind då. Det är 12 år sedan nu och jag är världens lyckligaste som drog mig ur det förhållande som inte skulle ha lett till ngt positivt. Idag är jag gift med en annan underbar man som vill kommunicera om allt Synd du bor så långt bort annafs hade jag kunnat ge dig mer stöd. Kram vännen.

• Gloxi

Speck, tack så mycket! Det var skönt att höra att de inte håller på att dö om de hostar. Vad jag vet har 2 st 1-åringar dött i barnomsorgen i DK pga att de har satt i halsen. Den senaste i tisdags. Vet dock inte om det var mat eller ngt annat. Jag är nojjig...

Miss C, låter som att Ludde kanske skippar att krypa och börjar gå direkt. Vissa barn gör ju det. Kan man ha gåstol redan? Jag trodde att det var först senare. Får köpa en för jag tror att det kan vara något för min tjej.

• MissCat

Ja Gloxi om det är starka i rygg och nacke så fungerar det. Ludwig har haft den sedan han var drygt fem månader och i början så satt han mest och titta sig omkring. Nu går han runt och upptäcker saker och går ut i hallen så fort pappa kommer hem. Har börjat gå in i sitt rum och i vårt för att han är så nyfiken han tycker den är himla kul. Han säger till när han blir trött och vill ur. Den är perfekt om man vill laga mat, så han blir sysselsatt en stund. Tycker absolut du kan prova, i början kan du träna i fem tio minuter åt gången.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011