Ha ha tjejer. Det är inget gullande i Danmark, så man får inga mackor. Knytet kan även glömma värmekudde på CFC. Å andra sidan behövs det inte heller för ÄP går så snabbt och smidigt.
Aurora, jag spydde under min förlossning, så mat var det sista jag tänkte på. Tur var väl det, då det tog typ 5 timmar innan jag fick något att äta. Blev ju opererad efteråt... Men, mackorna var överraskande goda.
Miss Cat, härligt att läsa om lille L. Vad stor han är. Min tjej väger inte ens 8 kg, men hon är liten. Det är full fart på henne hela tiden i vaket tillstånd. Kryper och står upp. Gåstol skippade vi för jag läste att den inte tillför något motoriskt. Vi köpte istället ett aktivitetscenter med bollar, som hon kan stå emot. Det är en hit.
Annars äter hon allt man serverar henne. Även sånt som hon är skeptisk till. Jag brukar ge 3-4 mål fast föda (1-2 mål gröt och hemlagad/burkmat till lunch och middag) om dagen och så får hon tillskottsnäring utöver det. Här är rekommendationen att man antingen ger gröt eller välling. Jag har valt att ge gröt för den kan jag göra själv och på så sätt hålla nere på tungmetaller och annan skit. Hon får ändå i sig sånt via tillskottet. Jag vill inte heller riskera att hon ratar tillskottet till förmån för välling. Det blir för mycket spannmål annars.
Jag tycker det är svårt att komma på rätter, som man kan göra själv. Den mat vi äter själva går inte alltid att puréa utan att den blir äcklig. T ex pasta med köttfärssås ser oaptitligt ut. Har ni några tips på vad man kan göra? Vi gör mycket potatis med grönsaker och fisk/kyckling. Men, vill variera mer och så gott som skippa burkmat.