Dealiy: Jag ger ersättning för att de ville från BB att vi ska göra det när Jenni inte bajsar så ofta och gick inte upp i vikt så mycket. Så utöver amning får hon ersättning om hon fortfarande verkar vara hungrig när hon fått båda brösten.
Strössel: Jenni gör likadant, släpper bröstet mitt i amning och skriker (hon gör det inte alltid med lite nu och då). Jag fortsätter att amma, ibland byter jag bröst och när hon fått båda brösten o verkar hon inte nöjd får hon ersättning. Jag har tänkt att fortsätta med amning och använda ersättning bara som tillägg som vi gjort tills nu.
Aurora: Alexander är ju helt underbar!
Lulis: Jag använde också av mammadagarna före födelsen och det var inget konstigt med det, de kommer nog att räcka ändå
Julen har inte varit så viktig i år , fick inte ens upp granen och det har inte spelat någon roll det har varit mysigt ändå att sitta i soffan o amma . Blir väl annorlunda nästa år när Jenni vuxit till sig och kan titta på granen...
Jag spelade en finsk vaggvisa till Jenni redan när hon låg i magen o den blev hon alltid lugn av, det blir hon fortfarande
Eileen: Stort Grattis till lilla Hector! Tur att ni mår bättre trots dramatik, håller tummarna att ni snart får komma hem!
Viksan: Skämtar du? Jag som varit utan sötsaker under större delen av graviditeten trodde att det skulle vara enkelt att vara utan sötsaker även efter förlossningen håller på att bli tokig efter godis o fikabröd. Har ätit väldigt mycket av den varan nu och undrar som du om det är amningen som gör att man blir extra sugen?
Ok, får testa att dricka än mer, även om jag dricker mycket saft när jag ammar men har också haft huvudvärk så kanske jag har vätskebrist då...
Lillstintis: Stor Kram! Får du hjälp med förlossningsdepressionen? Hoppas det ger med sig snart!
Tredjemaj: Blev lite besviken verkade inte som de brydde sig om förlossningsbrevet på DS. Hade skrivit att vi ville ha mycket information men såg knappt till BM. Vi ville även ha Danderydsmodellen på förlossningen men det var ingen som brydde sig om det heller. Så var rätt besviken på förlossningen. Men hade i förlossningsbrevet skrivit att vi försökt få barn länge, att jag är svårstucken (vid blodprov) och rädd för sprutor/nålar, vad jag hade för tankar om smärtlindring osv...
Ego: Var idag på uppföljning för blodtrycket o läkaren tyckte att det såg ok ut så får börja trappa ner med medicinen (ta en halv tablett istället för en hel) i två veckor och sedan sluta helt. Känns bra för jag blir så extremt förstoppad av medicinen så har spruckit i såren därnere igen på grund av det.
Annars har jag idag varit extremt trött, maken fått ge Jenni en del ersättning så att jag har fått sova. Hoppas att det är bättre imorgon så man orkar göra något...