Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lycka till idag Carlan!

• Eileen1

Var hos BM precis och hon tror bebis är på G, kanske redan idag...nervöst och pirrigt snart händer det. Dags att packa ner det sista;)

• Eileen1
    Najje79 skrev 2011-12-13 14:25:41 följande:
    Carlan o Eileen: Lycka till nu! Tänker på er!

Jis: Vad härligt! Förstår att du är överlycklig just nu!

Kellie: Åhnej, vilken otur du har! Krya på dig!

Ego: Foglossningen från helvetet har bestämt sig för att stanna. Kan knappt gå, det krampar i rygg och över blygdbenet, höfter och ljumskar värker och hänger sig när jag går. Har fått gå in på toa på jobbet och gråtit ett par gånger de senaste veckorna för att jag har så ont. I helgen tog jag faktiskt alvedon bara för att kunna få sova (hade inte sovit på över vecka pga smärtan). Igår var jag hos sjukgymnasten för att få ett bälte, tror ni de har det i min storlek? Nej, nej, det ska skickas remiss till ortopeden som sedan ger mig en tid för att prova ut ett bälte och pga jul och allt kan det ta upp till 6 veckor!!!!! Vad ska jag göra???
    Jobbigt med foglossning, jag hatar det och är så less men veckorna går och tillslut är det över, fick min i v.15...hur som så köpte jag ett bälte själv innan jag fick tid till sjukgymnast. Sen visade det sig att man ändå fick köpa dom själv, bara prova ut och sen en lapp i handen till en butik på stan där dom rekommenderade att köpa.
  • Eileen1

Det går trögt här, men helt klart annorlunda än tidigare, får se hur lång tid det tar innan det drar igång på riktigt.
    Bälte kostar inte mycket så köp ett under tiden så slipper du ha ont.

• Eileen1

Vilken tur Najje! låter som det sitter för högt. Det ska ju sitta runt bäckenet som om du drog runt ett Spännband för att hålla ihop alla delar..;)

• Eileen1

Så trött och värkar som kommer och går och jag vill bara sova och jag mår illa...men nån bebis har vi inte sett skymten av. Han lever om i magen som aldrig förr sparkar och grejar hej vilt. Nu ska dessa värkar bara bli mer regelbundna och komma oftare och antar att dom ska göra mer ont...

bara en liten uppdatering från sängen här hemma:)

• Eileen1

Ändrad karaktär på värkar idag men ej då regelbundet så vi klockar. Nu gör dom mer ont än moler och det smärtar i ryggslutet och ner i skinkorna och fram åxå förståss. Ligger mest och vilar eller sover, äter en del och pysslar med blöjor och annat bebis...försökte pynta granen men fick bara i ljusen och fyra kulor...minns ni vår bil och skadan. Igår krockade sambon, det var INTE hans fel. En väldigt gammal farbro svänger plötsligt vänster och han hinner inte stanna utan kör rätt in i sidan på farbrorn. Vår bil är helt ihoptryckt och troligen skrot:( la ju bara ut 7000:- på den förra veckan i självrisk, hyrbil, stortvätt, däckbyte och köp av fästen till Izofix som vi monterade i lördags, blir så trött så jag vill spy...orkar inte detta just nu, jan liksom inte hantera det och maken är ledsen och ont i kroppen, tror han fick sig en smäll och jag gnäller med värkar som kommer och går, vill bara få födseln överstökad nu. Imorgon är det BF, får vi se om vi är en av dom 5%

• Eileen1

Grattis lillstintis! Vad härligt att bebisen är ute:) som jag längtar nu...ligger vaken med värkar, när ska vi åka in är stora frågan...;) vill att dom ska komma oftare NU!!!

• Eileen1

Tyvärr ingen bebis och heller inte en enda värk, som att backa tillbaka tiden en månad eller två. Så himla less och besviken, orkar inte hänga vid datorn eller mobilen och alla dessa frågor. Kan inte tänka Face book innan hela chatten kastar sig på mig om när han kommer...herregud!!! om jag visste skulle jag inte ligga här och grina...jag lovar att uppdatera er så fort det liknar födsel, jag har min mobil som jag skriver från:) ha en underbar helg allihopa! Kram

• Eileen1
    Speck skrev 2011-12-20 15:42:25 följande:
    Viksan: VA?? kompisen har en v50 o hon fick in sin brio happy el va den hette på båda ledderna! Va haf ni för megavagn då? :P
    Vi har en Brio Happy och en V50 men den går inte in om man vill dra för insynskyddet, lite besviken på det faktiskt. Pratade åxå om att byta till V70 men ekonomin säger stopp just nu. Inte mycket utrymme kvar till väskor och annat och vi som kör ofta och långt men får helt enkelt slänga på takboxen och packa i den när det behövs gott om plats. Nu ska man ju dessutom packa för en till framöverFlört
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011