• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack för alla lyckönskningar tjejer !! Underbara lilla Ludvig kom till oss idag kl 12:44. 50 cm lång, 3685 gram. Allt gick bra o vi är överlyckliga. Berättar mer om några dagar :)

7879, lycka till imorgon !!!!

• Knytet

Tack snälla ni för alla grattis hälsningara :))

7879, stort grattis till lilla Isabel, vad härligt att allt gått bra. Jag kom hem igår efter två dygn, skitskönt att komma hem. Sov inget alls på sjukhuset, hemskt. Jag har bara fått alvedon och naproxen och det har räckt för mig. Jag har känt mig mörbultad o manglad men ingen smärta direkt. När jag står o går svider det o drar i operations såret fortfarande. Märker stor skillnad ändå från dag till dag o det är skönt. Hoppas du hämtar dig snabbt o åker hem när det känns rätt för dig o Isabel. Det är viktigast.

Ludvig hade gått ner 11 % i vikt igår morse. Han e suverän på att suga men jag fick skitont. Provade amningsnapp o det gick jättebra så nu funkar allt. Dock erbjuder vi lite ersättning i kopp de första dagarna efter varje amning men han vill oftast inte ha då han redan fått tillräckligt från mig nu när det funkar bättre. Hoppas han börjat gå upp till imorgon då vi ska på återbesök :)

• Knytet

MissCat, faktiskt. När jag föddes började man amma först när mjölken rann till på riktigt. Alla bebisar sov i sovsal o blevmatade med ersättning den första tiden. Jag ska uppdatera med bild på min lilla plutt o min FL berättelse när jag orkar ta fram datorn. Sitter med ett sovande litet knyte i famnen. Det här är det absolut bästa som hänt i mitt liv :)

• Knytet

7879, jobbigt med din man o framför allt med tanke på alla hormoner. Hoppas det blir bättre.
    Det går bra här. Ludvig ökade snabbt i vikt, efter dippen på 11%, när mjölken kom igång på riktigt. Han vägdes med två dagars mellanrum o gick upp ca 200 gram per vägning :), så nu har han kommit ikapp sin födelsevikt. Skönt. Problemet vi har är att han vänt på dygnet. Han äter o sover hela dagarna o är pigg på nätterna då han vill ligga tätt intill mig o snutta hela tiden. Var himla jobbigt i början då jag bara kunde ligga på rygg pga snittet. Hoppas vi får rutin på nätterna också snart.

Hur mår du efter snittet ? Känner du av något ? Jag har inget ont men när jag kissar tycker jag det drar invärtes på ett obehagligt sätt. Annars har jag äntligen kunnat ut o gå igen, o i rask takt, det var längesen :)

• Knytet

MissCat, jävla cancer, hatar verkligen den sjukdomen. Blev så ledsen när jag läste om din svärfar. Förstår att ni vill köra på med dop o bröllop så han hinner vara med o dela detta med er. Tänker på dig !!

Sunseed, vi köpte Teutonia skötväska samtidigt som vi köpte vår vagn. Den är toppen !!!

Hemulen, välkommen hit. Funderade just på när du skulle hitta hit :). Spännande med tvillingar, tänk två små sötnosar.

• Knytet

Sunseed, shit vad du råkar ut för grejer. Skönt med positivt resultat o att du är i trygga händer. Härligt att lillplutt mår fint o ger sig tillkänna :).

• Knytet

Sunseed, jisses vad du får gå igenom. Tur dom har koll på dig och att du är en sån kämpe o håller humöret uppe. Hoppas du slipper fler överraskningar o kan få en lugnare avslutning på graviditeten.

7879, usch vad jobbigt med förkylning. Oroligt med sånt som kan sätta sig på luftvägarna på så små bebisar. Hoppas på snabb kurering.

MissCat, du har tusen järn i elden du, att du orkar :). Tråkigt att din svärfar inte får uppleva dop o vigsel, men viktigast är att han hann uppleva när lilla Ludwig kom till världen. J-la sjukdom. Kram

• Knytet

Tack snälla söta :)

7879, jodå det går ok om man bortser från att jag agerar napp från ca sex på kvällen o genom hela nätterna. Han ammar konstant på kvällarna o ca varannan timme hela nätterna. Napp vill han inte veta av. Känner mig ganska sliten av sömnbristen vid det här laget, men det vänder förhoppningsvis snart. Vi har gjort ett besök på sjukhus också då han blev inlagd ett par dygn pga otäcka andningsuppehåll. Han blev grundligt undersökt o andning o puls reggades av en mätdosa. Resultatet var bra, han har uppehåll 7-11 sek o det påverkar inte puls eller hjärta, phuuu. Otäckt är det fortfarande men nu har jag ett andningslarm på honom så jag känner mig mycket lugnare :). Dom kan skrämmas dom små trollen. Annars är allt fint, jag helammar o han går fint upp i vikt.

• Knytet

MissCat, jag är verkligen ledsen för er skull vad gäller din svärfar. Skönt att ni var där precis innan o hog farväl. Tänker på dig !! Kram.

7879, jodå jag ammar liggandes. Tror jag hade blivit knäpp om jag skulle behöva sitta upp så ofta.

Vi verkar ha samma problem med snuttandet haha. Sover ni på dagarna något ? Jag skulle ha alla möjligheter att göra det då Ludvig är trött efter de vakna nätterna men klarar inte av att släppa allt som jag vill ha gjort runt omkring. Den enda gången jag sov en stund på dan var första gången han fick andningsuppehåll. Jag vaknade och han hade slutat andas. Det värsta var att han var så svårväckt. Han hängde som en trasdocka i mina händer o hag tridde vi hade förlorat honom. Fick panik o sprang ut i kylan för att få igång andningen o till slut gick set. Hänelsen gjorde inte att jag blev peppad att sova mer på dagarna som alla tjatade på mig att göra för att orka.

Vi har sålt vårt hus i stockholm o köpt nytt i göteborg. Den 15 april går flyttlasset. Äntligen efter 11 år här uppe blir jag göteborgare igen :))

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011