• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer, hur mår ni och hur går det för er ?
    Ludvig växer så det knakar. Tror han är inne i en tillväxtperiod för även om har får gröt o välling på kvällen vaknar han typ var tredje timma o vill ha käk. 200 ml varje gång, phuu. Nån som har nåt tips eller råd ?

Gloxi, du som gick hos Svend på CFC. Bodde du i gbg då eller i danmark ? Om du bodde i gbg, vart gjorde ni VUL då ? Frågar för det verkar som att Sahlgrenska är enda samarbetspartner o det verkar konstigt tycker jag.

Hoppas alla njuter av sommaren !! Kram på er

• Knytet

Gloxi, ja det där med tänder och krypövningar känner jag igen haha. Jag ska kolla med Zinfandel, tack för tipset. Vi kör igång runt den 18 Aug

Misscat, tack ska prova det där med vatten men är rädd han blir förbannad. Det är en matglad liten kille vi har. Men prova kan man ju alltid. Trodde han skulle sova bättre på välling än ersättning men har inte märkt nån skillnad. Det är säkert en tillväxtperiod han går igenom som du säger.

Sunseed, härligt att höra att allt går bra. Som sagt, viktigast är att både du o han mår bra

• Knytet

7879, javisst är dom för härliga. Min lilla skrutt har precis börjat ta lite steg med fötterna när jag håller i händerna. Vingligt som bara den men jösses vad han vill mycket. Vi har börjat med mat. Han får gröt på morgonen, yoghurt till mellis, middag ex pot o spätta (ratar kött o kyckling än så länge), gröt sen em eller kväll o en flaska välling på kvällen innan vi lägger honom vid sju. Sen fyller vi på honom med välling när vi lägger oss runt elva. Sen vaknar han vid två,tre o igen vid fem,sex. Skulle va skönt om man kunde dra ner till en flaska på natten. Ska testa misscat tips att ge bara varmt vatten...
    Vad underbart det låter med syskon. Hoppas Ludvig får uppleva det också. Här är det vovven som är stora favoriten

• Knytet

Sunseed, WOW det var inte dåligt. Bra jobbat av lillkillen .
    Här händer det också grejer. Ludvig rusar fram i sin gåstol o har börjat krypa så smått. 6 mån gammal o hur intresserad som helst. Man får kolla honom hela tiden nu då han tar sig till allt o försöker käka både växter o vad han kommer över. Vi trodde vi kunde vänta med barnlås på lådor o skåp men vi får tänka om haha. Men det är kul

• Knytet

7879, haha, vad söt !! Dom är så härliga. Så med och intresserade. Allt går så snabbt. Ena dan stod Ludvig bara i gåstolen o några dar senare sprang han fram. Svårt att hänga med i allt som händer känner jag. Får bli bättre på att skriva upp framstegen. Kan va kul om vi får till ett syskon

• Knytet

MissCat, ja jisses vad tiden går. Min Ludvig är sju mån lite drygt, vart tog den tiden vägen ? Han är 70 cm o väger ungefär åtta kilo. Han är en riktig solstråle. Han är också myfiken o pillar o drar o grejar överallt han kommer åt. Han kryper runt o e riktigt snabb så det gäller att kolla honom konstant nu. Sladdar o kontakter o blomkrukor med växter e jättekul. Igår ställde han sig upp själv för första gången med hjälp av tvbänken. Han blev så glad o skrattade så han tappade andan. Han har inte börjat prata nåt ännu men man märker att han förstår en del man säger. Dom e ju så söta dom små. Han sover inte hela nätter ännu. Lägger honom vid sju, välling vid tre, upp vid sex/sju för då har han alltid bajsat. Vi är uppe tre fyra timmar o sen sover han en två timmar igen.
    Jag har börjat med Menopur o ÄP blir nog om nån dryg vecka sådär. VUL imorgon. Känns lite konstigt att vara tillbaka i ivf träsket. Men eftersom jag har endometrios o vi vill ha syskon är det bra att köra på innan endon tar nytt fäste.

Kelsson, tänk att Jenni är 20 månader nu. Måste vara en härlig ålder

• Knytet

Tack tjejer . Nån macka o värmekudde har jag aldrig fått, däremot en rejäl dos morfin som gjort att jag inte kunnat stå på benen utan att kräkas förrän avdelningen har stängt, haha. Jag har förståt att det inte blir nåt morfin på CFC, men enligt de flesta som gjort ÄP där o i SE föredrar dom CFC pga att dom är så skickliga o plockar mkt snabbare än man generelt gör i sverige. Ja vi får väl se, hmmm.

Gloxi, tycker oxå det e svårt med barnmat. Tycker konsistensen blir seg när jag stavmixar. Ludvig äter annars allt o smakar på nästan all vår mat. Han e riktigt matglad o det roliga är att trots att han inte gillar vissa saker öppnar han munnen o tar emot i alla fall, hehe.

• Knytet

Tjejer, Ludvig ska få syskon , jag är gravid !!!! Första behandlingen, helt otroligt. Vi e så glada. Kändes verkligen som vi hittat det rätta konceptet för oss. Visste exakt vilken mängd läkemedel, körde kortison som sist o bad om assisted hatching. Nu är det bara att hålla tummarna att det blir en bra graviditet som håller hela vägen. Hmm undra om det är en eller två som satt sig....

Hur mår ni ? Hur går det med allt ?

Ludvig jagar jag hela dagarna nu. Han ställer sig överallt o ramlar överallt. Åtta månader igår .

Kram på er !!

• Knytet

Tack söta ni jag uppdaterar efter hand.

MissCat, haha känner igen det där med kontakter. Ludvig stoppar oxå allt han kommer över i munnen så man får passa konstant. Blomblad o torkade löv osv. Dkm e så söta.

Kram på er !!!

• Knytet

Gloxi, tack, jag har också hört det, som att kroppen liksom är inställd på graviditet redan. Dom var skickliga i Danmark. Jisses vad snabbt allt gick, inte särskilt personligt, men snabbt o effektivt. Det var så snabbt upp i stolen vid ÄP att jag inte hann ta mina panodil hehe. Vi hade tid kvart i nio, kom lite tidigare o allt var klart på fem min, sjukt. Har inte hunnit boka in VUL än men det blir väl om ca 3 veckor. Spännande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011