• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Inseed, härligt att allt såg bra ut. Som de andra säger, det är absolut det bästa att kolla upp allt man oroar sig för. Det är också en bonus att få se liten en extra gång :)

Mitt förra meddelande var halverat så allt kom inte med... Hrmpff

MissCat, verkar vara vanligast med absorberbar tråd på stockholms sjukhusen. Min väninna snittades i varberg o fick agraffer. Var det en läkarstudent som klantade sig med spinalen på dig, vet de ofta är med i utbildningssyfte men vet inte hur aktiva dom är??

7879, du måste också ta det lite lugnt nu framöver precis som mig tror jag. Det är nära nu. Kul med UL på torsdag :). Då går jag sista gången till min barnmorska.

God fortsättning tjejer !!! KRAM

• Knytet

Kelsson, håller med, har inget emot att dom är med man vill ju inte föehindra deras utveckling men vill inte att något som redan känns nervöst ska förvärras av oerfarenhet. Ska skriva i det, tack :)

• Knytet

7879, den 14 är det snitt dax. Jag är verkligen ledsen för din pappa, usch vad hemskt. Jag vet vad du går igenom, min gick bort 2009 i cancer. Han fick inte se mitt första barn o det gör ont. Tänker på dig !!! Stor kram

• Knytet

7879, man behöver inte säga att man älskar någon om det känns konstigt eller ovant. Man kan visa det genom att finnas där, och att ställa upp. Jag pratade inte med min pappa på det sättet heller, men han visste. Och jag fanns vid hans sida in i det sista. Vet däremot att jag skickade ett sms till mammas mobil när pappa låg sjuk att jag älskade dom båda väldigt mycket o det läste hon upp för honom. Det kändes bra, så att skriva är inte dumt heller om inte annat för sin egen skull. Är säker på att din pappa vet vad du känner. KRAM

MissCat, JÖSSES vad söt han är. Lilla pluttesnutt :))

Inanna, härligt att höra ifrån dig. Mysigt att hon ska ha din dopklänning :). Förstår att det är tungt ekonomiskt för er, hoppas att det snart kommer en ljusning så du kan njuta odelat av din föräldraledighet.

11 dagar kvar till snitt, nu är det verkligen nedräkning. Barnmorskan imorgon för sista gången. Ska vägas in, undrar hur mycket jag gått upp. Gissar på 18-20 kilo. Sist var det 12 men det var flera månader sen. Inskrivning på Danderyd nästa torsdag. Mannen är o hämtar en amningskudde vi beställt, fick tips att det var skönt att ha efter snitt. Var in på mina sidor på försäkringskassan idag o upptäckte att dom inte uppdaterat med uppgifter från min arbetsgivare som dom fått för säkert 1,5 mån sen. Senaste uppdateringen var för 19 år sen o den lönen vill jag verkligen inte att min mammapenning ska baseras på HaHa. 657 pers före i kön, huuu. Är så glad jag sluppit kontakt med dom tidigare men nu är jag ju tvungen. Fick skicka ett mail. Suck.

Kram på er!!

• Knytet

7879, kul att få se plutten igen, en bonus. Känns det ok med snitt om det blir så eller hur känner du ?

• Knytet

7879, trist att det blev snitt om det inte var det du ville, men bra att dom kollat o att allt går till på absolut säkraste sätter för både dig o bebben. Vart ska du ? Jag ska till DS fast dan innan då :).

• Knytet

Hej tjejer, nu har vi varit på inskrivning inför snittet. Ikväll får vi veta vilken tid på måndag vi ska vara där. Ouiiii vad spännande snart får vi träffa honom. Känns helt sjukt att han är tillverkad i ett rör i Örebro o legat nedfryst o nu kommer han strax till oss. Otroligt. Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på det.
    18 kilo har jag gått upp också, hoppsan haha.

Hur mår ni alla?

Intressant att läsa era erfarenheter om amning. Eftersom det är första barnet för oss har jag ingen input. Det enda jag känner är att funkar det inte tänker jag inte låta mågon pressa mig. Vi ska njuta nu för det är vi värda :)

• Knytet

Sunseed, jag ska absolut uppdatera efteråt. Vilken resa vi gör, helt fantastiskt :)

7879, härligt med tidig tid. Vi ska vara där kl 10:00 så jag tror vi blir första paret efter lunch. Dom kör tre på fm o tre på em. Jag sover också dåligt, vaknar varje halvtimma o måste byta sida pga värkande höft. Men jag har inte sovit på nio mån nu så man e ju lite van inför bebis redan :). Två dygn ligger man inne om det inte blir några komplikationer. Du borde utskriven vid lunch på torsdag eller så :). Snart snart snart...

Najje, ja jag ska verkligen bara gå på vad som känns rätt för vår lilla familj när det kommer till amning. Klart jag vill amma o hoppas det funkar, men inte till vilket pris som helst.

• Knytet

Luella, vad ska man säga, vissa ska inte ha barn. Ignorera sitt första barn, my good. Suck

7879, heja oss :))

• Knytet

Kelsson, det har dom, såg en lapp om det i torsdags på inskrivningen ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011