• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

PS det enda som stör lite är att jag helt plötsligt under andra ruvveckan blev överstimulerad. Antagligen när det satte sig. Jag ljuger inte om jag säger att min mage är lika stor som i minst femte månaden. Hoppas det inte blir värre så man måste tappas på vätska o grejer....

• Knytet

MissCat, jag har slungats bakåt i tiden. Plötsligt sitter man med all oro som man har i början. Trodde jag skulle vara lugnare denna gången men nädå. Tur man har historiken i tråden från förra graviditeten. Men lite dumt att jämföra eftersom det ju kan va olika varje gång. Har lite svagt svagt beiga flytningar sen några dar tillbaka som jag nojjar lite över. Jaja på torsdag vet vi mer, må tiden gå snabbt . Ludvig mår bra, han har lärt sig hur man tar sig ner från stående nu så det blir inte lika mycket smällar längre, haha. Han e så söt. Hur går det med din Ludwig ? Kram

• Knytet

MissCat, 7879, hoppas ni har rätt . Helst vill man ju att det ska va vitt som snö, hade känts lite lugnare.

Kul o höra om era små troll. Det verkar som dom ligger ganska så lika i utvecklingen. Gåvagn e ju inte dumt, en sån ska vi skaffa. Uppdaterar er på torsdag efter VUL. Imorgon är det BVC, ska bli kul o se hur mkt han mäter o väger nu. Kram på er !!

• Knytet

Haha, Tack MissCat, vad söt du e . Kvart i tre gäller det, o fyy va nervös jag e. Uppdatering följer!!

• Knytet

Hej tjejer, gick inte så bra. Plutten är för liten . Gjorde ultraljud på KK kliniken/IVF nordic klinik i gbg, vilket skitställe. Första ultraljudmaskinen var så dålig så han såg bara en graviditet men inget mer o inte var den satt, jag fick klä på mig igen o knalla in på ivf avdelningen där utrustningen var bättre. Upp i stolen igen o läkaren pladdrade på om min äggreserv o äggstockar o skit, kom till sak jag var ju skitnervös. Så hittade han graviditeten igen men såg bara ett tomrum. Då lämnade han mig o hämtade ett tredje ultraljud för o kolla utanpå magen o då äntligen hittade han rätt. Den sitter som den ska o hjärtat pickade på men den var typ fyra mm för liten. Fick lämna hcg prov o fick ny tid till tisdag. Dock sa han att vi skulle ställa in oss på missfall o om det visar motsatsen så blir det en bonus. Tackar !!! Både han o kärringen som tog hcg provet hängde upp sig på att vi varit i köpenhamn o gjort ivf. Man sitter där o e ledsen för ett troligt MF o måste försvara sig. Hade jag varit mig själv hade jag bara sagt att dom har ju i alla fall dugliga UL maskiner på sin klinik, öppet helger o aldrig stängt o kunniga läkare som inger förtroende.

Jaja, har vi en himla tur växer plutt på sig, än är inget dött. Har förstås googlat runt o det är många som fått samma info o som det faktiskt har gått bra för. Hoppas på ett mirakel, ouiii.

Var sååå glad att jag hade min underbara lilla Ludvig o komma hem till. Vad som än händer har jag min guldklimp, o det är en himla tröst.

Nu ska jag försöka sova, tack för att ni tänkt på mig idag. Kram

• Knytet

Tack tjejer, ja jag fick inget förtroende för den här läkaren o han var privat vi betalade 1200 spänn för detta. Jag har hört att man gör vaginalt fram till v nio, tio någonstans för att få mer exakt värde. Men han klarade inte av att få nån bra bild, hmm. Jag var i v 6+6 igår o plutt mätte 5,6 mm o skulle mäta ca 10 mm. Han sa att det troligtvis inte var livsdugligt o att vi skulle ställa in oss på MF. Ska ju tillbaka på tisdag men han sa att kommer det en blödning så vet jag vad det är. Han var inte så psykologiskt lagd.
    Tack för era mått, känns i alla fall som att det finns lite mer chans att det faktiskt ändå kan gå bra. Jag menar hjärtat slog ju så plutt kämpar ju fortfarande på. Usch vad jobbigt detta var.
    Nån som vet nån bra gyn i GBG ?

Stor kram till er, ni är BÄST !!!!

• Knytet

Tack för peppning. Funderar på att boka in ett VUL hos Svend o Jan på CFC i veckan istället. Dom litar jag ju iaf på o det ingår i behandlingen vi betalat för. Väntar ett litet tag till så vi verkligen vet om plutt växt till sig eller inte. Suck såhär skulle det ju inte bli. Det ska tydligen inte vara lugnt o va gravid hehe. Nä nu ska jag försöka tänka positivt.

Ha en underbar helg o tack igen för stödet !!

• Knytet

Tack söta ni. Vi åker till CFC nästa fredag. Är då i v 8+0, då lär dom se vad som händer därinne. Kram på er !!!

• Knytet

Jis, tack för tipset. Behöver jag fler ultraljud går jag dit . Stort grattis till graviditeten, härligt att höra !!! Kram

Kelsson, 7879, tack !!!

Pendlar här mellan hopp o hopplöshet. Har varit en jobbig helg med mkt oro. Tror att varje litet magknip är början på ett missfall. Hade jag inte haft skitläkaren som skrämt mig hade jag bara känt mig vanligt gravid. Men plötsligt blir växvärken något annat o jag kan bara inte fokusera på att det här kommer gå bra. Var i kontakt med CFC och dom bekräftade att det inte alls behövde vara kört för att bebisen var liten. UL gör man enligt honom efter vecka 12, VUL innan för att få så exakta värden som möjligt. Känns skönt att höra samtidigt som jag är rädd att jag lurar mig själv att tro på nåt som är kört, suck.
    Kollade Ludvigs ultraljudsbilder o han var bara dryga mm större två dar tidigare än nyvarande plutt, så han var ju faktiskt liten han me.
    Ringde o avbokade ultraljudet hos klåparen imorgon. Dom frågade varför o jag sa att jag går någonstans där dom har bättre utrustning. Vart då frågade damen i receptionen, ja precis vart som helst. Haha.
    Hur kan man säga till någon att man ska ställa in sig på missfall om det nu inte e helt kört ? Tänk om han var cancerläkare o sa ställ in dig på dödsfall bara för att risken finns. Snacka om att skrämmas, o det var något han lyckades med i alla fall.

Sorry för mitt neggo inlägg. Är bara såå trött o orolig just nu...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011