• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel, hoppas allt är bra ändå! såg du texten vickan la upp för ett par dagar sen? Om man lägger sig på sidan ska man kunna känna bebisen innom en viss tid, tyckte det kände som ett tryggt test. Så du gör nog helt rätt i att åka, hoppas allt går bra.

• kasa01

Vickan, GUD vad spänande! Hoppas det blir av idag, o att allt går bra. Lycka till!!

Strössel, fy vilken pärs. Gav de någon förklaring till att de inte hört hjärtljud?? hoppas du får lugna dagar nu, de sissta veckorna.

Dealey, tycker också att det låter som det ska.

Speck, jo det tär på rellationen att skaffa barn. Men det ger en del också! Hoppas ni kan rida ut det jobbiga nu, o att ni snart får en mysigare period. Tips är att ta lite hjälp ibland o ha en kväll/stund för er själva. Kanske nån kompis som vill vara barnvakn några timmar, eller nåon av era föräldrar..? Bara en bio, eller en god drink, fika (eller vad som helts) nånstans kan vara värt mycket. KRAM på dig!!!

Kelsson, wow, under 60! Härligt!

Ego, trött o förkylning som inte vill släppa. Blir inte bättre av att helgerna går åt till båtupptagningar och sonens cross körande. Mycket som ska hinnas med på helgen, när man helts bara vill vila. Kram till alla.     

• kasa01

Kelsson, är det bara ica maxi i häggvik som har boxen, eller gäller det alla ica maxi? Vi brukar handla i nacka... KRAM!

• kasa01
    Kelsson1 skrev 2011-10-10 09:43:45 följande:
    kasa: Det är bara BigBaby i Häggvik som man får boxen från, de har samarbete med Ica Maxi i Häggvik. Dvs innehållet i boxen är från båda affärerna men själva boxen hämtas ut hos BigBaby....
    Aha... får ta en tur förbi där då. tack för tips!
  • kasa01

Kel, skäms att fråga, men kan du länka till den där sidan m alla gratis erbjudande (igen!!!)? Efter tumör o missfall och alt har jag inte velat skaffa massa grejer, men nu är det faktiskt hög tid! "bara" 2 månader kvar

• kasa01
    VICKAN, GRATTIS!!!! Trist att det blev jobbigt för der, men nu är det ju över! Hejja dig!!! KRAM o kul att få hör mer sen när ni kommit på plats.

Aaurora, härligt att bebis har vänt sig. Min ligger också m huvudet nedåt för tillfället, men har ju 2 månader kver så allt kan fortfarande hända. 

Karmosin, fin vagn! Trist att du har det jobbigt.. Jag svettas som bara den, mest på nätterna. Sover alltid m fötterna utanför täcket o har fönstret öppet. I natt vaknade jag igen av att det rann om mig, sover i Tshirt så jag kan torka av det värsta o byta sen. Ingen vidare skön kännsla, men inte mycket att göra något åt vad jag förstår. förra graviditeten försvann alla konstiga symptom på mig direkt efter förlossningen dock, så det känns ändå ok. Kram på dig!

• kasa01

Jis, så fort jag kryper ihop, eller sitter framåtlutad börjar det protesteras därinne.. Kanske funkar på dig också? Brukar alltid sova på sidan i "fosterställning" eller vad man nu säger, o det gillas inte!

Strössel FIIIIIN mage!!

Kelsson, inte svimma på tunnelbanan!!! om du får yrsel, sätt dig ner o håll huvudet mellan knäna. Folk får flytta på sig o ge plats helt enkelt. Jag fick yrselanfall i börja hela tiden, hade sjukt lågt blodtryck. Mycket bättre nu, men visst är det obehagligt. Mår ofta illa efteråt också. Se nu till att ta hand om dig!   

• kasa01
    Vickan, åååhhh vad fin han är! Längtar såååå nu. Låter fruktansvärt m bråcket, o trist m personal som sviker. Hoppas ni har det bra from nu.

Strössel, har inte hunnit läsa sen igår fm, men även jag vill ge dig alla stödkramar här. Fy vad tråkigt, skönt att du hade så många "vitnen". När folk vet hur illa man blir behandlad kan det vara lättare att få stöd, är säker på att alla tänkte som vi här inne, att det måste varit fruktansvärt för dig. Kan också relatera, har en knäpp pappa. Har gett upp försöken att få honom att förstå, det kommer aldrig hända. samma med min sons pappa (tror han har en släng asberger, ligger i hans släkt). Vissa personer kommer aldrig att kunna se vad de gör emot folk, utan bara se sin egen situation och tycka att världen cirklar kring deras egen person. Jag tror att du gör rätt i att ha så lite med henne som möjligt att göra, tills hon själv kommer till dig. Kan hända inser hon till slut, min erfarenhet är tyvärr dålig på den fronten. Stor kram hjärtat.
  • kasa01
    Aurora1979 skrev 2011-10-13 12:21:01 följande:
    Strössel BF 21/10
    Aurora79 BF 14/11 
    Kelsson BF 8/12
    Kasa BF 16/12 

• kasa01

Strössel, det låter lite så på det du beskriver. Jag har tyvärr en sådan rellation m mitt ex, Caspers pappa. Fick just en jätte utskällning av honom.. Man blir ju super ledsen, även om man vet att man inte gjort något fel. Denna gång fick jag skit för att jag ville att han skulle återlämna sakerna han lånar av oss i samma skick som när han fick dem. Min son har börjat åka Cross och jag o min sambo har åkt land o rike runt för att köpa skydd och utrustning begagnat för att hålla nere kostnaderna. Nu tycker han att han ska "hämta" dem hos oss, men sist kom stövlarna tillbaka trasiga. Så är det alltid, och eftersom jag levt m honom vet jag att han inte brys sig om andras saker, bara sina egna. När jag sa att de får gärna låna, men lämna tillbaka helt, började han skrika att han är så j-vla trött på mig, o tja, jag ska inte upprepa allt skit jag fick höra... säger att Casper bli lidande osv... Summan är att jag är dum i huvudet, men det är han som vill låna VÅRA grejer, o allt jag vill är att ha sakerna åter i samma skick. Oj, nu blev det långt här, men jag blir bara så himla ledsen! det som häner sen är att han straffar mig genom Casper,  baktalar mig inför honom, kommer nu skylla på mig för att han inte får åka cross i helgen. Trist är det, man ska vara väldigt försiktigt med vem man väljer att skaffa barn med!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011