Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Enya: Härligt!! Varje ny vecka är sååå välkommen! Just i vecka 14-15 tror jag också att jag började känna lite fladder i magen, men då trodde jag bara det var inbillning, men sen i efterhand insåg jag att det nog var bebisen trots allt. Men sen fick jag vänta tills vecka 22 innan de första riktiga kickarna som inte gick att missta.
Kel: Det är så jobbigt med just ens mammor när man inte kan få dem att förstå, oavsett vad det gäller. Finns så mycket önskan där om en djupare förståelse från dem. Det är nog en av de största sorgerna i livet att inse att man inte kan förändra sina föräldrar eller att man har den relationen man skulle önska som vuxen.
Aurora: Tänker på dig hela tiden... hoppas du klarade dig fint igår, årsdagen till trots och hoppas idag blir en riktigt bra dag.... och det vet vi nog alla vad det innebär i så fall... .
Jis: Just i ljumskarna har jag inte haft, men därmemot massor av gånger så som Kel beskriver det. I de fall då det bara är de "yttre" delarna har jag kört med bara salva, Pevaryl, men eftersom man nu helt plötsligt inte ska använda det som gravvo, kör jag Canasten för säkerhets skull.
Ego: Har blivit helt genomförkyld. Snacka om dålig tajming. Så nu får allt bebisen vara så snäll att vänta ett litet tag, så jag kan andas när det är dags... I övrigt har jag inte hunnit med en bråkdel av allt det jag trodde jag skulle hinna med nu när jag är ledig. Inte en enda julklapp fixad, och tvivlar starkt på att det blir något fixat innan bebisen kommer... nåja, det löser sig väl. Förkylningen är kanske kroppens sätt att se till att jag verkligen tar det lugnt nu innan det är dags, kan ju inte ränna på stan för tillfället utan får hålla mig hemma.