-
Nä för det är inte ok! Här håller vi oss minsann till turordningen... . Först Aurora, sen Viksan. Är det månne jag sen förresten? Sen Kellie efter det. Först därefter är det din tur!!Kelsson1 skrev 2011-11-14 15:36:09 följande:Jis: Du försöker väl inte hinna föda före mig? Hoppas det ger med sig! STOR KRAM!
-
Jis: Förutom att barn till diabetesmammor riskerar bli större och så (men det kollar man ju på TUL) vad är det som gör själva förlossningen mer riskabel?
-
Najje: Grattis till vecka 17! Så spännande! RUL är verkligen något speciellt.
Kasa: Det kan inte vara bebisen som har tryckt på? Jag hade skitont på ett ställe i magen för flera veckor sedan, och började också fundera på om det var bråck eller liknande. Gjorde ont om jag hostade eller så också. Pratade med barnmorskan och hon trodde det var bebisen som legat och tryckt där, och när jag tänkte efter så var det i krokarna jag ofta kände att bebisen pressade sin rumpa. BM sa att man kan få liksom blåmärke invärtes och det kan göra rejält ont. Men det gick över efter ett tag. Men kolla med din BM vad hon tror.
Ego: Har nu slutat jobba och det är så skönt! Njuter av att vara ledig, och prioriterar allt utom bebis- och hemmafix, även om det stressar mig lite att där är grejer kvar. Men det är så skönt att bara vara och njuta lite av allt annat. -
Enya: HÄRLIGT!! Grattis till vecka 15! Förstår precis, vi hade också typ gjort fyra UL fram till v 12 och sen kändes det som lååång väntan fram till RUL i v. 18. Men snart är du där!!
Karmosin och Vickan: Skönt att höra att era bebbar lägger på sig som det ska. Håller tummarna för att de slipper förkylningar, förstår oron för det.
Kel: Härligt! Förstår att du ser fram emot ledigheten! Tänkte precis skriva att du får ligga på soffan då och äta praliner, men det kan du ju inte för då mår du illa... du får ligga på soffan och äta morötter eller något istället -
Kelsson: Förstår precis på pricken vad du menar med oro för såväl förlossning som det som komma ska. Jösses, ibland när jag läser dina inlägg är det nästan läskigt, för du sätter så ofta ord på exakt hur jag känner det.
Trodde själv också att jag skulle vara bättre rustad, med tanke på hur länge man försökt och allt som krävts. När man varit genom allt vad vi IVF:are varit kan man ju inte säga att det bara blev så och att man inte var förberedd. Men ändå är det just så som det känns och jag är livrädd och undrar ibland vad sjutton jag gett mig in på. Tvivlar på min egen förmåga och eftersom jag är expert på att oroa mig för saker så undrar jag hur sjutton jag ska hantera att ha ett litet barn också att ta hand om. Jag kommer att oroa ihjäl mig. Tycker världen börjat kännas så skrämmande, vill helst bara flytta till en koja i skogen och leva där med mannen och barnet och vara skyddade mot allt hemskt som kan hända.
Just nu oroar jag mig väldigt mycket för hur tiden efter förlossningen ska bli. Själva förlossningen tänker jag inte så mycket på, kan ändå inte föreställa mig hur det blir, så det är lika bra att skita i att tänka på det. Man måste ju gå igenom den oavsett. Men tiden efter förlossningen då.... Tänk om jag bara blir jättedeprimerad och sitter och gråter och inte kan knyta an till barnet.... -
Anderska: Oj, är du redan i vecka 30!! Ja, och fortare lär det gå. Tyckte också tiden svischade efter de första 25 veckorna - som sniglade sig fram kändes det som...
-
Strössel: Vad fin han är! Och vad skönt att han går upp som han ska.
Viksan: Tack för dina stöttande ord! Är så skönt att känna att man inte är ensam.
Vickan: Men jösses vilken bjässe din kompis fick! Har nog aldrig hört talat om en sån lång bebis förrut! Hjälp!
Jis: Din stackare! Ska du jobba två veckor till! Hoppas du hinner vila upp dig lite innan bebisen kommer i alla fall. Och ta det lugnt på jobbet (lättare sagt än gjort jag vet, men försök!!)
Ego: Nu ska jag packa bb-väskan, så gott det går. Har väl redan insett att jag glömt fixa vissa saker, så det får bli en extra kom-ihåg lista att köpa och så.
Kram till alla er fantastiska tjejer här! Är så glad att ni finns . -
-
Amen.... vad sjutton... hela mitt lååånga inlägg med alla kommentarer försvann precis... Grrrr.... OK, får se vad jag kommer ihåg....
Jis: Du borde verkligen vara ledig nu och inte jobba. Finns det inte någon möjlighet att gå några dagar tidigare än du tänkt?
Kelsson: Joinar din soffklubb! Visst är det underbart att ha slutat jobba! Så skönt, jag är så glad över att jag inte fick för mig att jobba in i det sista. Behöver den här nedvarningstiden.
Spets: Vad trist med din kompis, det är en smärtsam process när en relation går fel, och även en vän kan "göra slut". Hoppas det löser sig och att ni hittar tillbaka till varandra igen.
Vickan: Vad härligt att du slipper sprutorna nu! Och allt gick bra - trots all oro, tänk det!!
Strössel: jättefin klänning! Och vad roligt att den är lite annorlunda. Verkligen superfin.
Enya: Om du nu ska ta efter Kelsson, kunde du väl ha valt något lite bättre än illamåendet... Hoppas verkligen du inte behöver dras med det hela graviditetn, men även om det blir så så klarar du det ändå.
Carlan: din stackare! Men nu är det inte långt kvar, så håll ut ett litet tag till.
Kasa: Du får allt se till att knipa igen nu.... inget fusk minsann!!
Ego: Jag skiljer mig tydligen från resten av gänget här.... är inte ett dugg irriterad på mannen. Tvärtom. Svävar som på rosa moln och är superkär och väldigt förstående mot honom... Så han har det lättare nu än vad han har i vanliga fall, för då är jag minsann inte så snäll.... he he.... -
Förresten, det bådar väl gott att Aurora inte synts till idag?? Håller tummarna för att det är på gång för dig tjejen!