• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

Aurora: okay :)
    Gjorde du Vul då med ?? Hur Kan dem
    Säga så då? Ser dem nått spec. Då? Hoppas på ett gulligt hjärtljud! Åh gråter av lycka !

Jis: oj då. Vad jobbar du med ?

• Speck

Strössel: Jag förstår dig till tusen!! Jag var sjukt orolig inför KUB, först för att bebis skulle ha dött, eller att det skulle visa sig vara nåt allvarligt fel.. men när de sen säger att allt ser så fint o normalt ut, då smällde det till med jordens huvudvärk som kom av lättnaden, jag hade då gått o varit på helspänn i flera dgr..

• strössel
    Speck skrev 2011-04-12 19:45:20 följande:
    Strössel: Jag förstår dig till tusen!! Jag var sjukt orolig inför KUB, först för att bebis skulle ha dött, eller att det skulle visa sig vara nåt allvarligt fel.. men när de sen säger att allt ser så fint o normalt ut, då smällde det till med jordens huvudvärk som kom av lättnaden, jag hade då gått o varit på helspänn i flera dgr..
    Ja exakt så känner jag mig, har kräkts idag och brömmar ömmar som tusan undrar om det gör det för jag är så orolig, då jag inte kräkts på 7 dagar. Hela kroppen slappnar av när man sett att allt är bra men sen tycker jag man blir orolig igen efter några dagar Flört 

Kelsson: Om det blir mer rosa så tycker jag du ska åka in ändå och kolla, för oftast kan dom se om det är en blödning på g eller inte. Jag har varit väldigt noga med att fråga det på varje vul om dom ser nån blödning pga mitt magonda. Det ska gå vägen för dig det har jag bestämt kram !
  • Kelsson1

strössel: Tack, men det är sååå tidigt 5+4 idag så ser ingen ide med att åka in. Har i färskt minne första MF, inte kul att sitta i väntrum o grina o så kan de ändå inte göra något annat än sjukskriva en.

• Aurora1979

Dealiy:  Jag gjorde ett VUL då. Läkaren tittar efter så att ett hjärta slår, mäter embryot så att det är så stort som det ska vara på just den dagen och kollar så att det ser okej ut i övrigt antar jag? Är det gulesäcken de kollar efter tro? Hmm... minns inte exakt. Får man bra resultat där så brukar de kunna ge en såpass bra siffra som 94% som jag förstod det.

• Ankaja

Hoppar in här hos er, fast jag vet inte riktigt om jag vågar, allt är så nytt och overkligt. Jag kan inte riktigt fatta att jag äntligen än gravid. Tror nästan att alla test visar fel. Läkare har tidigare sagt att "det är kört ni kommer inte få några biologiska barn" och nu sitter vi här med plus på stickan. Glad

Vi gjorde ÄP 28/3, ET 30/3 och får det då  till att jag är 4+1 och BF 18/12

• skatten12

Ankaja: Stort grattis ;)
    Kelsson: Neeej? Mer blod nu? Nej nej !! Hoppas bara de är normalt ! Tänker på dig!

• Vickan I

Tänker på dig Kelsson, kram och hoppas att det inte blir ngt mer nu.

Ankaja - Grattis och välkommen .

Strössel - Förstår din oro så väl så väl inför kub på tors. Kan inte ons bara försvinna, även om en snabbkik gjort att jag blev lite lugnad idag. Men siffrorna vet man ju inget om...

EGO - Var på spec.mvc och träffade läkaren idag. Hon är så himla snäll och trevlig. Fick ett supersnabbt ul bara för att se att hjärtat slog och allting såg ok ut. Tog säkert inte mer än 10 sek, men allt som behövdes. Hon tyckte jag skulle slippa lite oro inför kub på tors och snabbkollade därför. Diskuterade kring missbildningsscreeningen. Den gör man tydligen runt vecka 20-21 och en remiss ska skrivas på detta också. Hoppas att jag efter kub på tors om allt ser bra ut då kan börja våga att glädjas lite. OM det går bra så MÅSTE jag på ngt sätt SLUTA läsa alla ts rörande missfall, kromosomfel och annat hemskt, då det inte hjälper på ngt sätt, men kan ju inte sluta!!!!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Dummle
    Ankaja skrev 2011-04-12 20:47:11 följande:
    Hoppar in här hos er, fast jag vet inte riktigt om jag vågar, allt är så nytt och overkligt. Jag kan inte riktigt fatta att jag äntligen än gravid. Tror nästan att alla test visar fel. Läkare har tidigare sagt att "det är kört ni kommer inte få några biologiska barn" och nu sitter vi här med plus på stickan. Glad

Vi gjorde ÄP 28/3, ET 30/3 och får det då  till att jag är 4+1 och BF 18/12
    Välkommen hit och grattis till din graviditet! =)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011