• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

Jag med jätte trött ! Och vill bara vara hemma o vila ! Mätt så illa idag!:) Men gör jag så gärna !! Är bara så rädd att nått ska vara fel! Längtar efter tickande hjärtat ! Är de normalt att vara såhär orolig !? Jag är livrädd för dött foster eller ofostrig grav! Usch vad hemskt! Jag får jätte ont ibland i magen , o känns som ljumskar o livmoder är låsta ibland när jah reser mej upp ! Nån Kännt lika Dant??

• strössel

Jis : Vad roligt

Kelsson: Nej jag har inte kikat så mycket jag ska åka ner till Ullared och köpa rätt så mycket framåt aug/sep tänkte jag, men säng blir det från Ikea. Jag känner mig oxå rätt så nygravid och vågar inte drömma för mycket Skrattande

Sen har mamma en kompis som har massor av fina barngrejor, så jag ska åka ut till henne och kika. Hon har till och med kläder med prislapp kvar som hon aldrig hann använda. Men jag har tingat bilstolen inte den första som dom ska åka i utan den som den kan ha sen. Hon haft hyrt sin första bilstol i affären jag ska köpa barnvagn i så jag ska hyra en där med, och mamma har tingat resesängen  Flört men jag sa till henne att jag kommer i sommar och kikar att det är alldels för tidigt nu och det förstod hon och hon har oxå en provrörsbebis från Linköping.

• strössel
    skatten12 skrev 2011-04-11 14:01:56 följande:
    Jag med jätte trött ! Och vill bara vara hemma o vila ! Mätt så illa idag!:) Men gör jag så gärna !! Är bara så rädd att nått ska vara fel! Längtar efter tickande hjärtat ! Är de normalt att vara såhär orolig !? Jag är livrädd för dött foster eller ofostrig grav! Usch vad hemskt! Jag får jätte ont ibland i magen , o känns som ljumskar o livmoder är låsta ibland när jah reser mej upp ! Nån Kännt lika Dant??
    Att må illa och vara jättetrött är jättebra tecken på att allt är som det ska där inne, så sa min bm iallafall. Vara orolig hör oxå till jag är orolig hela tiden ! När ska du göra vul ?
  • Kelsson1

dealiy: Tänk inte i negativa banor! Vi är nog alla lika oroliga men viktigt att skjuta de dåliga tankarna ifrån sig o tänk på att du väntar på barn inte mf! Som strössel säger så är illamående o trötthet bra tecken, trösta dig med det så ska du se att det går bra!

strössel: Du har åtminstone börjat planera för saker, roligt att höra. Jag vågar kanske köpa en body veckan innan BF Skrattande...

• strössel

Kelsson: Kan tänka mig att ni har massor av roliga affärer i Stockholm, här finns inte alls många typ Lindex och kappahl och hm och nån dyr barnbutik. Lite begränsat med grejor tyvärr men i sommar blir det kusten och Göteborg och då kan jag shoppa lite Skrattande om allt går bra tills dess.

• Kelsson1

Strössel: Duger det med bäddsoffa är du välkommen så kan vi shoppa gärnet tillsammans! Skrattande

• Vickan I

Jag är jättenojjig denna gång med och kommer nog dröja innan jag vågar köpa saker. Dessutom har vi ju typ ALLT redan så det är lite tråkigt nästan haha, även om det kommer bli en härlig nostalgitripp att plocka fram alla saker igen. Sonen bytte igår faktiskt till "stor-kille-säng" som han säger så han har haft sin spjälsäng länge, men älskat den så inte sett ngn anledning att byta. Nästa kommer få ha samma, en vit BRIO cot two, som varit toppen. Kan verkligen rek en spjälsäng med en sida som man kan sänka ner. I början är bebisen liten och ligger högt upp, men när man sänker ner dem sedan och de börjar väga lite så är det skönt. Iaf om man har en kille som vi som vaknar flera ggr så det blir en del lyft upp och ner eller om man är lite kortare själv.

Jag skulle vilja ha en spjälsäng som sedan kan göras till en växasäng från danska Sebra till nästa, men den är så dyr, runt 10.000 kr! Gillar verkligen sakerna från Sebra och har nu inrett Alvins rum med deras "biltema" på kuddar och påslakan etc. Innan var hans rum inrett med saker från Mannerståls "tiny Zoo-serie", men det var lite bebis och han är ju stora två nu . Ah finns så himla mycket fint *drömmer* 

Strössel - Känner igen det där med kläder med prislappar kvar. Har en hel del sådant också då man förköpte sig i vissa strl som de växte ur så himla fort. Ofta hade man ju också några favoriter man gillade och använde mer.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Kelsson, går på FC, ska dit 10.30,du? Ego: trött tröttare jis, illamående på em och kväll...inte kul men är ändå glad :)

• Kelsson1

Jis: Ska dit 11.30 så bara en timme efter dig! Mår som du, extremt trött o illamående em/kväll dessutom väldigt ömma bröst. O njuter av alla symptomen Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011