Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Mariza: Jag valde att göra KUB bara för att se att bebis levde. Trots daglig illamående hade jag svårt för att tro att allt skulle vara bra. Tur att jag blev motbevisad, är övertygad om att även du kommer att bli det

• Kelsson1

Jordgubbe: Jag har nog slutat att nojja mig o bestämt mig för att allt kommer att gå bra o bara njuter av vår lilla härliga underbara Jenni . Tycker att skulle jag fortsätta oroa mig för allt som kan gå fel så förtar det lite av nöjet att ha barn... Hoppas du kan släppa oron. Kram!

• Kelsson1

Knytet: Förstår dig, var lika nojjig själv men illamående o trötthet är klara gravidsymptom så försök att andas djupt. Kram

• Kelsson1

MissCat: Vad roligt med inskrivning, ett steg i rätt riktning . Bra att du får KS om det är det du vill ha.Skönt med sjukskrivning, vet att illamående är inte att leka med. KUB kommer att gå bra ska du se.Ser också framemot att träffas.

Massadillan: Men skickar inte din BM dig för vidare utredning när järnvärdet är så lågt? Kräv att få träffa en läkare o få ytterligare undersökning!

Knytet: Som jag sagt tidigare så gäller det att ha små delmål på vägen, inte bara under ruvning men även också i början av graviditeten annars känns tiden extremt lång. Sen mot slutet går det nästan för fort istället

• Kelsson1

Massadillan: Min BM sa inte heller vad som kan hända uppfattade det bara som att det är allvarligt om järnvärdet är för lågt o inte går upp. Så vänta inte med att prata med BM eller någon läkare.

• Kelsson1

Massadillan: Min BM sa att hon skulle skicka mig på utredning om järnvärdet sjönk så lågt som till 100, låg på kring 104 hela tiden mot slutet...

Inanna: Hoppas att ditt järnvärde börjar gå upp nu. Önskar att du själv fick bestämma hur bebis ska födas men mest önskar jag att det blir till en bra upplevelse oavsett hur bebisen kommer ut.. Kram! 

• Kelsson1

Söte: Stackarn kan inget vara bra? Är så imponerad över dig, du är stark o orkar kämpa på!
    Nu skriker min lilla så hinner inte skriva mer  

• Kelsson1

Massa: Hoppas verkligen att BM har hört av sig idag, om inte så vill jag att du ringer imorgon till BM eller läkare!

Söte: Helt rätt, man tar sig långt med att ta bara en dag i taget. Stor Kram! 

• Kelsson1

Söte: Ber om många dagar till  i magen för din prinsessa!

Knytet: Härligt att allt såg bra ut (även om jag visste att det skulle göra det). Spännande med inskrivning, kommer ihåg att jag hade fixat VUL o inskrivning till samma dag  

• Kelsson1

MissCat: Tack! Tyckte också att det var roligt att träffas o gör gärna om det!Hoppas att UVI ger med sig med kur nr2Jo Jenni är en liten social solstråle

Massadillan: Tycker inte att du ska ge dig med det svaret utan prova ringa till en läkare o hör vad de säger! Väldigt konstiga svar när min BM sa att idag rekomenderas det inte att man ska äta dubbel dos i mer än två veckor för det ska tydligen ändå inte ge något enligt nya rön!

Inanna: Hur är det med dig idag?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011