Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Nej dumma dumma dator, nu har två länga inlägg som jag skrivit försvunnit så försöker en tredje gång!
Sunseed: Tack för ett fint svar! Jag fick min tjej till bröstet direkt efter snittet och hon hittade rätt ganska fort. Har väl haft samma inställning som dig, men det är ganska irritetande att det inte ska gå och få mer mjölk hur man än kämpar, men bara att släppa och kompletera med ersättning, jag måste ge lite varje mål för annars så vill hon till bröstet igen efter kanske 30min och det känner jag är för tätt när vi kanske suttit i 40-50minuter. Och tipset med att ge ersättning till kvällen om det räcker stämmer nog får många, gör att de känner sig mätta l'ngre. Jag matar min tjej ganska fritt under dagen, beroende på om vi ska iväg någonstans, på natten väcker jag var tredje, fjärde timme för att jag hoppats på lite bröstmjölksstimulering, men funkar det inte får hon nog snart bestämma tider själv då med. Är svårt att veta hur mycket ersättning som ska ges efter varje mål, ett exprimenterande, blir oftast mer snuttig på kvällen och då behövs det mer.
Söt krabat du har i magen som sparkar på stetoskåpet, så gjorde min tjej när barnmorskan skulle lyssna på henne.