• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Åh här händer det grejer, vas spännande snart får tråden två nya bebisar!
    MissCat: Förstår att du vill ha snitt nu på en gång och se din underbara lille kille! Hoppas det blir snart, inte kul att ligga på sjukhus.

Gloxi: Åh vas spännande att vattnet har gått, hoppas nu att värkarna sätter igång av sig själva. Sedan behöver du väl inte föda på 24 h sedan vattnet gick, det gjorde inte jag men däremot så fick jag antibiotika för att det gick mer än 24 h från det att vattnet gick tills hon kom ut min flicka.

Hoppas nu att allt går bra för er!

• 7879

Kelsson: Låter trevligt med ett litet kalas, rolig reaktion på grädden!

Gloxi & MissCat: Hoppas nu att ni har eller snart får se era underbara barn!

• 7879

MissCat: Lycka till idag, hoppas du snart gosar med din bebis!
    Gloxi: Hoppas du har din bebis hos dig nu!
    KAttm: Skönt att missfallet börjar avta, hoppas du kommer i form för ett nytt försök snart! Kram

• 7879

Åh vilka härliga nyheter att läsa! Så glad jag blir, behöver det

MissCat: Roligt med 121212 bebis och vilken stor kille ni fick! Är också nyfiken på hur du upplevde snittet och vill också se en bild på honom, men njut som bara den nu och kom in och skriv när du är redo igen- kram!

Gloxi: Åh grattis till tjejen! Jobbigt att förlossningen blev jobbig och att moderkakan inte lossnade. Har du fått blod när du förlorat så  mycket? förstår om du är trött och medtagen. Hoppas du orkar njuta av din flicka! Detsamma som med misscat så vill man ju gärna veta mer plus se en bild men något som jag kan vänta på tills ni orkar skriva och bry er om andra än bebis! Kram 

• 7879

Gloxi: Vad skönt att du inte skönk så mycket, och skönt att du fått sova hela 6 h! Får mig får du gärna berätta om din förlossning, men jag har ju redan fött en gång och fick själv komplikationer så jag är inte så avskräckt ändå.

Sunseed: Jovisst var det så att aptiten inte var så stor på vissa saker i början av graviditeten, jag var aldrig illamående men som dig var jag verkligen inte sugen på vissa saker, som kött tex. tror också att man kompenserar det och klarar sig bra utan ett tag, bara du får i dig något! 

• 7879

MissCat: SKönt att ni har kommit hem och fint namn med! JAg väntar också med spänning hur du känner att snittet gick.

Mariza: Härligt och stort grattis till er pojke och skönt att ni mår bra! 

• 7879

Jag är i v. 34+1, har Juluppehåll men har några arbetsdagar till 11 januari. Sedan om det blir kejsarnsitt så hoppas jag det blir 2 v innan BF 29 jan för min första tjej kom ju två veckor tidigt, så då kanske jag hamnar på samma datum som dig Knytet!
    Knytet: Ja visst ska det bli skönt med ledighet och att få njuta av bebis, roligt att ni ska köra på snabbt syskonförsök!

• 7879

Sunseed: vad härligt att allt såg bra ut, grattis till er blivande kille! Och jag tycker det är skönt att känna bebisrörelser så hoppas du får känna det snart själv!
    Själv var jag hos barnmorskan på kontroll idag, magen växer så det knakar har lagt sig en bra bit över medellinjen nu, men har inte gått upp mer än 7 kg så det är lika som förra gången. Mår bra och är nu Julledig så det känns skönt!

• 7879

Knytet: Ja verkligen skönt att det närmar sig. Jag har inte koll på måttet på magen, vet bara att det är över medlekurvan, men håller med dig, den behöver inte bli större.

Sunseed: Ja bra att kolla järnvärdet. Jag tar hemofer+ och den är jag nöjd med.

God Jul på er alla! HAr blandade känslor och förstår inte att Jul alltid betyder tårar någon gång.     

• 7879

Oj vad här har skrivits på bara en dag!

Jag har haft det ganska bra i Jul, tog mig också lite vatten över huvudet på Juldagen och gick till mina föräldrar, som iof inte bor mer än 15 min bort men det var mycket nysnö och tungt att dra vagnen så resten av dagen hade jag molvärk i hela ryggen och kände mig lätt illamående. Gick som tur över och nu mår jag bra. Väntar med spänning på ultraljud som jag ska göra på torsdag. Märks att pyret tycker att det är trångt i magen nu!

Knytet: Oj låter väldigt dramatiskt att du fick så ont att du  behövde bli hämtad. Skönt att vara ledig, jag har några arbetspass kvar.

Kelsson: Ja förstår att du längtar efter att börja jobba och få lite mer vuxenkontakt- tänk vad fort ett år kan gå!

Sunseed: Hoppas din trötthet lägger sig och att det bara beror på graviditet, men bra att kolla upp sköldkörtelvärdena med nästa gång, jaghar fått ta levaxin under graviditeten.

MissCat: Tack för en fin förlossningsberättelse, lät som du hade det lite jobbigt men att allt slutade bra. Angående att delamma och inte ha mjölk har jag också erfarenhet av. Jag gjorde så att jag lät henne snutta en stund på dagtid innan ersättningen, om hon inte var extremt hungrig och nattetid gav jag bara ersättning. Det gjorde jag tills hon inte själv ville längre, blev tre månader. Men det är ju bra mycket mera jobb än att bara ge det ena. Hoppas ni mår bra för övrigt!

Gott nytt år allihopa!  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011