Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje, jag hoppas han ändrar sig så att ni får vara glada och lyckliga och glädjas öppet över era små underverk. Tiden kommer gå så långsamt annars och det tär på psyket. Väntat och hoppats och allt det där har vi ju redan gjort. När man fått sitt pluss vill man bara vara glad och skrika ut det för hela världen....nästan iaf;)
    Jag fick åxå misfall för 2 år sen i v.11 och då visste bara några få att jag var gravid, detta hände på jobbet och jag bröt ju fullständigt ihop och blev helt hysterisk såklart. Vi sitter 24 st i ett öppet landskap så ingen kunde undgå detta. Efter det så lovade jag mig själv att nästa gång ska jag få vara precis hur glad som helst från dag 1 och bara njuta och berätta för den jag har lust och inte behöva gå omkring och vänta på v.12 Ja det blev sen ingen mer gång utan till sist utredning och IVF och det var jag öppen med så när vi äntligen lyckades få fram ägg och till sist hade 1 enda embryo som jag fick tillbaka så var jag lyckligast på hela jordklotet och redan där fick en del veta att nu är chansen stor till bebis. Vi hade sen turen att  det stannade kvar och efter första VUL i v.8 berättade jag för alla på jobbet då det var dags för årets fest och alla blev så glada och det skålades hela kvällen för vårt lilla pyret. Så var vi på VUL i v.10 och då slår hjärtat fortfarande och läkaren sa att nu kan ni räkna er som v.13 och slappna av. Då fostret dör och sen kommer missfallet 2-3 veckor senare. 
    Sen är det ju så att det händer saker med din kropp och ditt humör och kanske du mår illa och måste kräkas på jobbet osv. Kan inte ta ett glas vin och ska sitta och ljuga i flera veckor.
    vecka 24 hade jag världens kula, gick definitiv inte att dölja, redan i v.11 köpte jag mina första mammabyxor, så hans plan håller inte, du har ju dessutom 2 st små där inne som tar mera plats.
    Prata med honom om att vänta till RUL så får han backa några veckor sen kommer han automatiskt ändra sig när han ser att det inte går att dölja. Ska ni göra KUB test? isf är ni ju på ultraljud omkring v.13 och kanske han där ändar sig till att berätta.
    Hoppas det löser sig på bästa sätt!
    Kram

• Eileen1

jag mår toppen en dag som denna, sov som en stock hela natten, första på vääääldigt länge, vaknade kl 7 utvilad och hungrig, åt en tidig frukost sen åkte vi till massören som skaffat floating tank så sambon fick massage och jag en timmes floating, UNDERBART. kom hem fixade lunch och sen gick jag och vilade...somnade och sov 2 timmar, blev väckt av telefonen, min plast syster ringde för att tala om att i veckan kommer hon ner till skåne land med spjälsäng, babysitter, babygym och annat smått och gott som vi får ärva. Hon bor i Åmål och hennes blivande sambo i Eslöv och dom ska nu flytta ihop på en annan ort men tömmer hennes lägenhet och på förrådet stod en massa sparade bebisgrejer som vi ska fåSolig 
    Ikväll ska vi göra hemgjord pizza och se film och bara mysa här hemma.
    Har även planerat lite kommande helger med Bio och restaurangbesök m.m. Kom liksom på att nu är det inte många "barnfria" helger kvar...ååå va härligt att få säga såGlad Nu ska vi passa på att komma ut lite, bara min hand blir opererad och ihop läkt så att jag kan gå ut och äta med båda händerna.
    Ha en skön helg alla! 

• Eileen1

Floating är så skönt och avslappnande och nu när man är stor och tung är det en fröjd att va tyngdlös en timme:)

• Eileen1

Dealiy: ang missfall så dör fostret eller avstannar eller vad man vill kalla det men kommer först ut efter 2-3 veckor och det är då blödningen kommer och vi säger att vi får missfall. Jag fick missfall i v.11 alltså blödningen men då har fostret varit dött en tid redan innan kroppen stöter bort det. Så som i vårt fall var vi på vårt andra VUL i v.10 och då slog hjärtat så fint, alltså kunde vi då räkna oss som i v.13 rent psykiskt och i missfallsrisk. Så förklarade vår doktor det hela.

• Eileen1

Strössel: en vit vägg tror jag blir jätte fint. Där kan ni sätta upp lite väggstickers som lätt kan bytas ut med åren:)

• Eileen1

Här planerar vi barn rum för fullt, ååå vad det är kul med inredning!!! Vi kommer att ha en vagga vid vår säng första tiden så får vi se sen när bebisen flyttar in i sitt nya sovrum som vi tänkte börja med nästa helg. Vi har ett stort rum som nu är kontor och som vi tänkte dela på så att bebisens sovrum blir längst in och som vägg ska vi bara flytta ut vår bokhylla som är en sån rumsavdelar hylla, på baksidan ska vi spika på en skiva som vi tapetserar med en barn tapet och väggarna låter vi vara vita, sätter upp några fina vägg stickers och kanske nån vägglampa och en liten hylla där nån fin barnbok eller foton kan stå så blir det mysigt tror jag:) vi har beställt rullgardin i blått men förövrigt kommerplyrets del gå i vitt och grönt. Vår plan är att när han sen blir större kan vi enkelt göra om hela rummet och då bestämma vad vi ska ha på väggar m.m. I morgon åker vi till tapet affären och beställer en rulle tapet och då ska vi slå till på den som vi fastnat för, en rulle bara så kan man unna sig en dyr:) Vi ska köpa en tapet från sandbergab.se som heter Hjalmar och går i grönt och blått om nån vill se hur den ser ut.

• Eileen1

Najje, tänker på dig och håller tummarna att allt är som det ska. Kram
    Dealiy, växtvärken kom i etapper om jag minns rätt och så drog det i ligamenten, när jag suttit länge och reste mig snabbt eller vid nysningar tex.
    Foto kommer när allt är på plats:)
    Kolla gärna in min blogg där finns en del av sånt jag gjort och även tankar om allt möjligt

• Eileen1
    Eileen1 skrev 2011-09-18 18:38:37 följande:
    Najje, tänker på dig och håller tummarna att allt är som det ska. Kram
    Dealiy, växtvärken kom i etapper om jag minns rätt och så drog det i ligamenten, när jag suttit länge och reste mig snabbt eller vid nysningar tex.
    Foto kommer när allt är på plats:)
    Kolla gärna in min blogg där finns en del av sånt jag gjort och även tankar om allt möjligt
    eileenclothes.blogspot.com/

fotoalbumet som finns är inte uppdaterat på länge men bilder finns på inläggen, kanske dags att ta tag i detFlört
  • Eileen1

Jag dricker en smoothie gjord på yoghurt, en skvätt pressad apelsin juice, kiwi, banan, blandade frysta bär, funkar hur bra som helst
    Magen sköter sig:) a

• Eileen1
    kasa01 skrev 2011-09-19 09:14:18 följande:
    Najje, hur går det??? Tror o hoppas att allt är bra.

Dealy, jag äter kiwi m skalet på, det har funkat för mig. Har problem m magen normalt också, så det har blivigt en vana. Brukar skära i mindra bitar o äte i filen m mysli, så känns inte skalet så mycket. Det är MASSOR m fibrer i skalet.

Behöver hjälp här, ni som verkar ha sån stenkoll på detta m vagnar... en kompis säljer sin Quinny Speedi, liggdelen endast använd 5 månader, sittdelen helt ny från förpackning. Nån som vet om dessa vagnar är bra? Har hittat mycket billigare på blocket, samma vagn, kanske något mer använd dock.
    AHA mer funktion med skalet på, Tack för tipset! jag har åxå problem till och från med magen och värre blev det ju när jag blev gravid men jag äter inte extra järn som tur är. Fungerar ju bättre när man rör på sig lite varje dag så försök med det Dealiy hur trött du än känner dig.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011