Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Passa på och sov Dealiy när du är hemma, kommer piggare veckor framöver som tur är. Jag satt nästan och sov på skrivbordet på jobbet, var ett helsike att hålla sig vaken,när jag kom hem lagade sambon mat medans jag sov sen nån timme framför tv innan det var dags för sängen igen. På helgen åt jag frukost sov en timme åt lunch sov en timme till så middag och tv en stund och sen i säng...mer osocial får man leta efter ;)

• Eileen1

NN vilken överraskning!!! Dubbel lycka och stort grattis till lyckat KUB och dom två små underverken:)

• Eileen1

Varit hos BM och magen växer som den ska,
    har fått känna på Lillen så nu vet jag vad som är rumpa huvud osv järnvärdet har sjunkit till 125 hjärtat slår fint och jag har ingen diabetes:)

• Eileen1

Härligt Najje till både v.9 och uteblivna pluskilona:)
    Jis skulle det ha nån betydelse vilken sida mm ligger på? Varför inte höger?
    Nu ska jag till sjukgymnast för först gången, tänkte göra vad som går mot Foglossning, har inte problem varje dag men vissa dagar är det mindre kul, Svanskotan ichias och ryggen ja ni vet och kanske man kan få lite hjälp innan man är helt slut. Jag är ju sjukskriven pga händerna och ska opereras nästa vecka så kommande mången har jag all tid i världen att gå till sjukgymnsten om jag får:) ha det gott alla blivande mammor!

• Eileen1

Vilken dröm Kelsson...haha ja man drömmer helt sjukt knäppa grejer ibland, fatta inte heller vart det kommer ifrån. Dealiy och Lindis, stort lycka till idag, håller tummarna så hårt det går!

• Eileen1

Lindis och Dealiy, stort grattis till era små, vilka underbara besked, njut bara njut:)

• Eileen1

Ang magar, jag får hela tiden höra att jag har så stoooor mage och är det två där inne osv. Sen är det som om man är tillgägnlig för allas händer och kommenatarer, vissa personer får gärna känna men absolut inte alla och inte okände. Senast igår hände en grej, jag är sjukskriven just nu och har inte tränat på mitt träningställe på länge då jag tränar vid jobbet och det är i Danmark, så jag har gått till badhuset här i Malmö ist. Men igår var jag och hälsade på hos kollegorna och sen gick jag då på vattengympan på träningstället och tanterna blev ju så glad när dom såg mig osv. Men så i duschen eller precis utanför duschen när jag ska torka mig, står helt spritt språngande naken så kommer en tant och läger handen på min mage och säger, nu är det snart dags va? Inte många veckor kvar? ( jag har 3 månader kvar...) blev helt paff och svarade med en lögn, jo då det är länge kvar, 2 månader ( för att det inte skulle låta så länge tänkte jag) 2 månader!!! Ropar tanten, ska du få tvillingar??? Jag sa bara nej det är en där inne det vet jag och sen gick jag bara ut från duschrummet. Som jag sa till min sambo, nästa gång ska jag gå fram i duschen och klappa tanten på magen och säga, några kilon kvar här va? Dags att träna hårdare eller nåt i den stilen....en sån tant som är små tjock och tror att vattengympa 1 gång i veckan hjälper...ja ni vet. Gillar INTE okända som kommenterar och känner och definitivt inte i duschen:((( Till saken hör att jag var hos BM i tisdags och mätte magen och den ligger mitt på kurvan.

• Eileen1

Kasa, jag läste just detsamma på min gravid app som skickade mig en ny vecka, går i vecka 29 nu, där står att barnet är känsligare ör ljus, ljud smaker och lukter och min första tanke var, han känner väl inte fislukten!!! För magen är verkligen knasig nu, låter mycket som du säger och jag pruttar och rapar och fisarna luktar vidrigt:((( jag är ju iof åxå känslig för lukter nu men....stackars liten, både hör och känner lukter bra. Nu ska jag ju operera handen på onsdag sen dröjer det innan jag kan vara i vatten så minst en månad säkert till nästa vattengympa med dom tanterna och vem vet, då kanske jag är helt som en stor koloss och inte ens orkar ta mig ner i bassängen, räknar med att hinna jobba 3 veckor efter rehab tiden med handen sen går jag på jag på mammaledighet.

• Eileen1

Tror storleken är väldigt olika i den åldern;) som jag fattade det så är det långt senare som alla små foster är lika stora i nån viss vecka men det är väl på RUL som dom är det, därför alla gör RUL i en speciell vecka. Vet att när vi var på KUB test så mätte hon huvud och mage för att se att han växte som han skulle för dom två måtten skulle vara lika stora.

• Eileen1

Jag mådde illa några veckor och mest av nån speciell doft. Kräktes aldrig och illamåendet gick över rätt snabbt minns ej exakt men kanske det varade mellan v.6-10 och gick över om jag såg till att äta regelbundet med ordentliga mellanmål som en smörgås istället för bara frukt som tidigare. Såg till att få i mig kolhydrater med jämna mellanrum helt enkelt. Hoppas det går över snart enya, finns mycket "roligare" gravid symtom:)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011