Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan vi har nu 6 st nappar från MAM via Facebook;) bara att fylla i formuläret sen ligger den i brevlådan inom 1 vecka...moster, morbror och mormor beställde varsin, jag har beställt 2 gånger och sambon 1 gång. Dom skickar ut med glädje...;)

• Eileen1

Hej Tjejer!

Har försökt läsa ikapp och det skrivs mycket, hoppas saker och ting reder sig för alla på bästa sätt.

Plastad frotté finns att köpa på metervara på välsorterade textilaffärer. Pratade med min väninna igår om att blöda efter förlossningen, 6 veckor hade hon använt menskydd innan det var helt över. man borde ju även kunna sova på såna kisslakan som man lägger under det vanliga lakanet om man vill skydda sängen för vattnet.

Var hos BM igår och allt ser bra ut, så nu är det TUL om 2 veckor, ska bli spännande att få se lillen igen och få veta hur stor han är.
    På måndag ska vi gå föräldrakursen.

Gick loss på Ullared i onsdags, OMG vad mycket bebisgrejer och va billigt!!! mitt första besök var över förväntan men så trött jag var i fötter ben och fogar trots alla möjliga hjälpmedel.

handen blir bättre och bättre men det går långsamt och dom gamla symtomen är kvar då jag bara samlar mer och mer vätska. På mig började det redan i v.17 och jag fick köpa nya stora breda skor och lägga undan alla andra. Fingrarna är som korvar likaså tårna och detta innebär att trots min operation så är hoppet om en frisk höger först efter födsel. Nu kan jag iaf bre en smörgås själv och knäppa på mig BHn...små små framsteg men om jag kan komma tillbaka till jobbet vet jag ej. återbesök hos kirurgen 25 okt så då får vi se om jag ska jobba den 26e eller hur det blir.
    Går in i vecka 32 idagSolig

• Eileen1

Ååå va härligt Enya! stort grattis! Carlan, ring i morgon och prata med dom så får dom avgöra om du ska komma in eller om BMs råd var rätt.

• Eileen1

Var på kurs idag, jag och sambon har lärt oss massor om förlossning och smärtlindring och har nog en plan i huvet nu hur vi ska klara denna stora dag som är om ca 8 veckor. Nu ska jag förbereda mig mentalt och även praktiskt, sambon ska kolla upp bra p-platser mm vi fick även vårt babyskydd med posten idag:)

• Eileen1

Har haft det skonsamt med illamående men kanske kan tipsa ändå:) Finns Gainomax som man dricker efter riktigt hård träning för att snabbt fylla på i kroppen. Den funkar även när man druckit alldeles för mycket alkohol under en lång kväll och natt. Har provat den både i hårda träningsperioder och festperioder tidigare i mitt liv;) i början av graviditeten när jag mådde illa ibland och ej ville äta så drack jag en sån och kände hur energin spred sig i kroppen. Kräktes ju aldrig men det är ju lättspyttt och luktar nästan inget så kanske värt att prova. När jag låg magsjuk för några veckor sen drack jag åxå en sån när magen började lugna sig så smått för att snabbare komma på fötter. Som sagt, Gainomax heter den, en dryck i en blå Gerda ack som står vid andra energidrycker i butiken, den står ej i kylen utan i vanliga hyllan, finns i flera smaker och ska drickas helst vällukt. Hoppas det kanske hjälper, vem vet men allt är värt att prova så ni slipper dropp.

• Eileen1

Gainomax är en mjölk och näringsdryck med lite extra kolhydrater. Ingen koffeinkick eller liknande men självklart kan man ju alltid fråga BM om man vill.

• Eileen1

Vad då Strössel, vill dom inte berätta kön när ni frågar? Får dom göra så?

• Eileen1

Finns så mycket coola och snygga pojk kläder, jag shoppar åxå, alldeles för mycket...har nog köpstopp ett tag framöver;) ska bli kul sen att shoppa i lite större storlekar typ 74/80 snickarbyxor står på önskelistan! Är glad att jag vet vad vi väntar, kan inte riktigt förstå att inte alla får veta, en sak att dom inte kan se men att dom inte vill, trodde det var föräldrarna som bestämde om man vill eller inte. Snart Strössel vet du:)

• Eileen1

Att folk måste lägga sig i!!! man blir så trött, jag blev sån att jag slutade prata med vissa, höll mina bebistankar för mig själv och tillsist slutade dom dra upp ämnet hela tiden. Alla är ju inte såna, så jag pratade bebis och inköp med dom som tycker som jagFlört

Som min storasyster sa ( hon förlorade sitt första barn efter 7 timmar och har även sin bästa vän som gjort många IVF dock för 16 år sen men hon om nån förstår mig) det hon sa var att handla och shoppa och inred och sy kläder och fixa hur många sängar och vaggor du vill. Hur det än går så kommer du alltid veta och känna att bebisen var mer än välkommen i ert hem, om nu nåt skulle hända. När jag ringde henne på TD och berättade att det var positivt sa hon, kom ihåg att nu är du gravid och väntar barn, inget annat. Så glad över min syster även om vi inte kan ses när vi vill då hon bor 52 mil bort men telefon, mail och facebook så är vi ändå nära varann.

Skulle aldrig falla mig in och köra 80 mil för att hämta begagnade grejer som jag inte vill ha. Om det var speciella grejer som gått i arv osv som man gärna vill ha till sin bebis så kanske man kan överväga det men med gravidmage och svullna ben och illamående och allt möjligt åker man inte 80 mil enkel resa bara så där. Bensinkostnaden är väl dyrare än att köpa nytt...
    Nej ut och shoppa tjejer, kanske denna enda gången vi köper bebisgrejer så låt oss köpa vad vi vill och hur mycket vi vill bara pengarna räcker!

Min bebis är nu 32 veckor och vi ska snart på TUL. Känns som en stor milstolpe att klarat 32 veckor och sen bara ett TUL för att se att han växt till sig som han ska. Välkomen v.33Solig 

Strössel, hoppas du tillbringar helgen på BB, låter som du är på G med tanke på värken, Lycka Till! 

• Eileen1

Min sambo försöker åxå prata med magen men känner sig rätt fånig så provade han att läsa för magen och då gick det bättre, han vill så gärna att pyret ska känna igen hans röst men svårt att bara prata med magen så där som vi gör.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011