Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat: Ok, bara jag som är nojjig för jag fick havandeskapsförgiftning utan andra symptom än äggvita i urinet . Då orkar du nog inte med fika nästa vecka. Hoppas UVI ger med sig fortare den här gången. Håller tummarna hårt att blodtrycket håller sig nere MINST till v34!
    Hoppas du har det trevligt på resan! Kram! 

• Kelsson1

ninina: Har också tänkt mycket på dig. Du är stark som tar dig igenom allt skit som serveras, beundrar dig mycket. Hoppas framtiden har bara fina saker med sig till dig.

• Kelsson1

Massa: Skönt att du kommer att vara uppmärksam o lova åka in för kontroll om du känner dig konstig. Kram!

• Kelsson1

Massadillan: Till en början fungerade det utmärkt att andas igenom värkarna men jag fick ju värkstimulerande dropp så efter ett tag kom värkarna ofta o var extremt smärtsamma o då tyckte jag inte att mycket fungerade . Nästa gång vet jag att maken får hålla koll på värkarna o berätta för mig när toppen är nådd då vet jag att det värsta är över. Hade inte närvaro att be honom göra det innan o när det väl satte igång blev jag så inåt vänd att jag slutade kommunicera helt, svarade bara enstavigt o morrande...
    Det du förklarar om gråtande stavas gravidhormoner men du ska veta att amningshormoner inte är bättre så ta o förvarna sambon att han får stå ut ett tag till Skrattande

• Kelsson1

Massa: Just när man är där o har ont tycker man inte att det är värst spännande men när jag kom in för att sättas igång var jag också spänd o förväntansfull. Som tur är glömmer man rätt fort obehaget o är redo att gå igenom det igen Skrattande

Aurora: Jag gillade inte lustgasen, gillar inte att bli snurrig i bollen men annars håller jag med bra att börja andas in innan annars är det bortkastat.
    Mitt blodtryck steg ju på dag tre så fick aldrig "babyblues" utan sov mig igenom den dagen 

• Kelsson1

Aurora: Det var exakt det jag blev, snurrig o illamående så slutade använda lustgasen efter halva tiden ungefär .

Massadillan: Jag kan verkligen rekomendera TENS som fungerade väldigt bra för mig under början av förlossningen. Vi hyrde den från BM för kring 400kr för en månad.
    Vi har två i frysen men har inte större förhoppning om de för har aldrig fått plus på FET o de här två var lite segare i starten än embryot Jenni kom till med. Vi har bestämt oss för att inte göra fler färskförsök kostar för mycket inte bara ekonomiskt men mest fysiskt o psykiskt.
    Zinfandel kämpar på, har gått på utredningar o har funderingar. Tror att det är nytt försök på g under hösten (hoppas jag åtminstone). 

• Kelsson1

Aurora: Vet att lustgas är väldigt uppskattat, det är bara jag som inte gillar det . Men även senare när illamåendet uteblev så tyckte jag inte att det hjälpte så mycket så gav upp det helt till slut. Går att klara sig igenom monstervärkar utan smärtlindring . Jag tyckte inte att krystvärkarna gjorde ont, hade bara svårt för att låta bli att krysta när BM sa att jag inte fick. Var däremot rädd för att krysta för det gjorde ont när huvudet skulle ut...
    Men håller med, så värt besväret  

• Kelsson1

Aurora: Försökte säga till BM att jag inte klarade av mer smärta o då tyckte hon att det var dags för epidural. Det var bara det att det tog en timme för narkosläkaren att dyka upp o vid det laget var jag fullt öppen o började krysta. Så hade nog inte tackat nej till att ha mindre ont men var så inåtvänd under hela tiden för att klara av värkarna att jag inte kunde få fram det.

• Kelsson1

Aurora: Har som sagt inget emot smärtlindring, hann bara inte själv få det Skrattande. Skönt att du hann med det, missunnar verkligen inte det någon i det läget

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011