Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

jazmine: Spännande med VUL o inskrivning . Jag tog båda på samma dag o tog semeser den dagen o myste med maken o lunchade tillsammans .
    Närmsta familjen fick veta på en gång när jag fick plus men resten fick vänta till efter KUB

Knytet: Nej, vi håller tummarna för att antibiotikan ska hjälpa! 

• Kelsson1

Massadillan: Vad skönt att järnvärdet äntligen ligger bra o att magen växer som den ska!

• Kelsson1

Mariza: För det första klarar bebisar i magen riktig magsjuka men tror att lax bör man undvika som gravid om den inte varit i frysen i tre dygn först innan den röks, men kolla livsmedelsverkets hemsida.
    Lite små bubblor kände jag av redan i v14 men har förstått att det är extremt ovanligt att känna något så tidigt. De riktiga sparkarna kom först i v20. Sedan beror det på hur moderkakan sitter, sitter den i framvägg kan det dröja väldigt länge innan man känner sparkar.
    Jag var nog svullen om magen rätt tidigt o är inte smal annars heller så har väldigt svårt för att svara på frågor om magstorlek... 

• Kelsson1

Jazmine: Tror att illamåendet kom i v6 för mig o höll i sig till förlossningen så hoppas att du slipper det. "Mensvärk" hade jag från återföringen o sedan i flera veckor nästan dagligen.Håller med Knytet angående hur veckor räknas, 5+0 och så går man upp till 5+6 och sedan börjar man från noll igen.

Mariza: Tror inte att det är hela världen att du åt det. Åt väl också "otillåtna" saker under graviditeten omedvetet utan att Jenni tog skada.Det var absolut inga puffar jag kände så tidigt utan mer som små små små bubblor, lite liknande kolsyrat vatten eller liknande Härligt med shopping till bebis , helt rätt!

Inanna: Så roligt med shopping

• Kelsson1

Mariza: Tror att även IVF gör att vi oroar oss kanske lite mer än någon som lyckas lätt bli gravid

Massadillan: Annars rekommenderar jag amningslinne till första tiden tills man vet vilken storlek brösten kommer att få när mjölken rinner till. Hittade billiga o bra amningslinnen på Lindex...

MissCat: Hoppas att UVI gått över nu.
    Har väl inget bättre för mig

• Kelsson1

Massadillan: Aminingslinnena jag köpte från Lindex tror jag kostade kring 100-150 kr o var väldigt bekväma.
    Byglar kan orsaka mjölkstockning därför ska man undvika de.
    Tänkte du på när Jenni vände sig i magen med huvudet neråt? 

• Kelsson1

jazmine: Eftersom jag hade två MF bakom mig så var vi väldigt försiktiga när det gällde sex o ville inte riskera någonting. Nu menar jag inte att det är någon risk men vi var extra nojjiga o avstod de första 12veckorna helt...

massadillan: Kan du inte höra med Lindex ni har om de kan ta in amningslinnen o amningsbh?
    Tror att hon vände sig ner med huvudet kring en månad innan BF men då de fäster sig först senare så kan hon ha vänt på sig flera gånger utan att jag vetat om det  

• Kelsson1

7879: Efter att ha råkat ut för att allt jag skrivit försvann ett par gånger har jag börjat ha ett tomt textdokument på skrivbordet dit jag skriver alla kommentarer o när jag är klar så kopierar jag över texten till FL för att slippa skriva allt flera gånger...

• Kelsson1

Knytet: Tror att du kommer få bra resultat men om du mot förmodan får dåliga siffror behöver det inte betyda något, har läst om flera som gjort IVF o fått dåligt resultat på KUB men FVP visat på frisk bebis. Så inget att oroa sig över! (även om det är naturligt o vi alla varit där )

• Kelsson1

jazmine: Skit i att ringa, åk in om du är orolig! Håller tummarna att det är för dig som det varit för flera av oss IVFgravida, blödning men trots det friska bebisar! Stor Kram! Vänta inte till på måndag utan åk in för kontroll!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011