Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Söte: Stor Kram! Hur är det med er nu?
Söte: Stor Kram! Hur är det med er nu?
Jazmine: Håller tummarna att det är bara blödning o att du slipper tråkiga nyhter imorgon! Stor Kram!
Söte: Du behöver inte vara mer aktiv, ville bara höra att det var bra med er. Krya på er o hoppas ni får komma hem snart! Kram!
Jazmine: Hoppas att allt är väl med er!
Knytet: Håller tummarna hårt imorgon (även om jag vet att det inte behövs )
Massadillan: Härligt, läste i min gravidblogg nu att Jenni hade vänt sig neråt redan kring v30 men fäste sig först ett par veckor innan BF
Knytet: Underbara nyheter! Klart du ska njuta nu!
Jazmine: Även jag tänker på dig!
Såg i andra tråden att det inte gick bra för Jazmine....
Massadillan: Har för mig att Jenni låg på 1990g när vi gjorde TUL o födelsevikten uppskattades till 3400g o hon vägde 3350g när hon föddes
MissCat: Skönt att de håller koll, preklampsi är inget att leka med. Bra att du inte hade bakterier längre.
Spännande med RUL o ta reda på kön. Har du några känningar själv?
MissCat: Visst är det roligt med testerna , körde även bakpulvertestet även om jag blev väldigt osäker på hur jag skulle tolka resultatet . Men blev nog mer förvirrad av alla tester, var bara UL som lugnade mig...Skulle vara så roligt med en liten kille om ni har så få
Knytet: Det var efter KUB som jag lugnade ner mig o blev mer positiv, fram till det var jag mest orolig hela tiden. Men kan bara säga att det är väldigt mycket roligare att vara gravid om man lyckas släppa på nojjorna
Massa: Vad spännande att se vem som gömmer sig i magen
Massadillan: Jag hade nog de konstigaste cravings .
Första var äppelpaj med vaniljsås, självklart fanns det inte äppelpaj att köpa i någon affär just då (maken sökte i minst tre affärer) o göra själv var inget alternativ när vi hade stambyte o inget kök! Gick bra med hallonpaj till slut o några dagar senare serverade de äppelpaj med vaniljsås på lunchrestaurangen på jobbet så det gick bra . Ungefär samtidigt hade jag dille på morotsstavar! Åt säkert två kilo morötter i veckan.
Sedan kunde jag bara dricka Ramlösa Orginal under hela graviditeten förutom en månad under sommaren då jag enbart drack appelsinjuice .
Under sommaren ville jag ett tag bara äta pizzasallad också .
Tror inte att jag hade cravings mot slutet, hade avklarat allt i början .
Det var först under sommaren jag kom på att jag blev mer illamående av sötsaker o lade av med de helt!
Märkte även att under graviditeten ändrades smaklökarna o saker jag gillat tidigare var inte alls gott längre medan annat som jag starkt ogillat tidigare blev jätte gott helt plötsligt! En del har faktiskt stannat kvar
Massadillan: Det som har stannat kvar är lite motvilja till att äta kött som inte är genomstekt, jag som alltid beställde blodigt innan . Dessutom de sötlakrits som kan hittas i gott o blandat påsen kunde jag inte äta tidigare men nu tillhör de favoriterna