Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massadillan: Innan graviditeten var min mens 7dagar o de tre första hade jag väldigt ont, fick starka tabletter utskrivna men nu efter förlossningen är den bara 5 dagar o klarar mig med en ynka Ipren på hela mensen!

7879: För mig tog det några månader innan det började bli ok med kött...

Söte: Där ser man, men det är roligt med testerna

Inanna: Du ska se att förlossningen kommer att gå bra, i vilket fall så kommer du om några månader minnas den med glädje

• Kelsson1

Massadillan: Jag visste inte ens hur en förvärk kändes hade tydligen haft sammandragningar (förvärkar) utan att veta att det var det . Fick reda på att det var sådana jag hade efter ctg när bebis varit lite lugnare en dag. Jag började få riktiga värkar (svaga oregelbundna sådana) efter hinnsvepningen. Förlossningen kom igång ordentligt först efter att jag hade fått värkstimulerande dropp...

• Kelsson1

MissCat: Skönt att UVI gett med sig äntligen, hoppas du får vara resten av graviditeten utan att den kommer tillbaka!

Massadillan: Mitt vatten gick ju först när de tog hål i hinnorna för att fästa en anordning i huvudet på Jenni för att mäta hjärtrytm. (blev ju igångsatt)

7879: Stackaren! Förstår fullständigt att du försöker bara skydda dig själv...

• Kelsson1

Massa: Helt ok att gnälla

7879: Stor Kram o hoppas att du får fina resultat på FVP! 

• Kelsson1

7879: Förstår dig fullständigt! Vilken fruktansvärd situation, hoppas så att all oro är i onödan o du snart ska kunna njuta av graviditeten till fullo!

Massadillan: Jag hade Jenni på bröstet en lång stund, hon började amma o fick göra det i fred en stund. Bebisar tvättas inte längre utan de torkas bara av men sedan tar BM o väger o mäter bebis. Tror att det normala är att man efter en stund får gå själv över till avdelningen o får ett rum men när vi var där så var det så fullt att vi fick vara kvar i förlossningsrummet första natten (eller ja de få timmar som var kvar av natten). Om man har spruckit sys man ihop o så får man visa att man kan kissa (eller det fick jag göra innan de tog bort katetern från handen). Men det är bara att luta sig tillbaka för sjukhuspersonalen vet vad de gör o de kommer att berätta för er vad som förväntas. Jag var åtminstone så groggy efter förlossningen även om jag inte hade fått någon smärtlindring alls att jag knappt förstod något ändå

• Kelsson1

Massa: Här tog det ett tag för maken innan han vågade röra Jenni när hon låg på mitt bröst . Tror att jag fick säga till att det var ok att han rörde vid henne . Sen var Jenni så rolig, vi fick (jag o maken) röra vid henne utan att hon sa något men om det var en sköterska eller läkare som försökte röra vid henne så skrek hon för allt hon hade i lungorna

MissCat: O vad roligt med RUL, gick med ett leende på läpparna i flera veckor efteråt var så mysigt att se blodflöden o annat att det var så bra  

• Kelsson1

7879: Alla skrattar fortfarande åt att hon är så högljudd , hon gråter sällan men kan skrika för att uttrycka missnöje . Som tur är skrattar o ler hon för det mesta, sällan (nästan bara om hon blir för trött eller är hungrig) som hon skriker. Eller ja, hon har fått för sig att börja skrika av lycka men det är något helt annat o vi tycker att det är väldigt sött

• Kelsson1

Inanna: Kommer så väl ihåg hur orörlig jag var mot slutet. Maken fick köra mig till o från jobbet för jag orkade inte med T-bane byten . Gå rakt fram på plant underlag var en riktig pärs o trappor o backar ska vi inte tala om . Har inte så mycket minnen om veckorna jag gick hemma innan förlossningen, tror att jag sov bort mesta av tiden.
    Jag var också rätt orolig inför förlossningen men mot slutet släppte det för min del. En del av min oro var just att veta när man skulle åka in till förlossningen o den oron slapp jag ju när jag blev igångsatt .

Massa: Snart hinner du inte ens tänka på jobb när bebis är här , tiden bara rinner iväg! Kan inte förstå att min lilla prinsessa om ett par veckor blir 8månader!

7879: Glädjetjut är lättare att ta även om de låter mycket de med... 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011