Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag lovade er bilder på vår fina hytt och nu sitter jag vid datorn :)

Här är sk vardagsrummet.

De otroligt söta svanarna gjorda av handdukar ;P

Tyvärr tog jag ingen bild på badrummet men vi hade badkar som jag såklart badade i. Just nu bor jag även i vårt badkar hemma då jag känner mig lättare däri. Det är en annan sak att ta sig upp ;P
  • MissCat

7879: Det beräknade snittet är den 21:a men jag skall träffa läkarna igen nu den 10:e för att se om de gör snittet tidigare. Ja han är verkligen stor och det känns. Ibland sitter jag på snedden för att försöka rädda lite av mina revben.

• MissCat

Sunseed det verkar vara väldigt kort bälte i din bil. Det man kan göra som är lite omständigt är att byta ut bältet på en verkstad. Men kan du och sambon byta bil blir det ju ännu bättre.

Själv har jag löst mitt skoproblem. Har klippt sönder ett par vinterkängor. Min sambo tycker jag är så fåfängd som inte vill låna ett par av hans skor. Men det är ju inte så konstigt ..... han har ju 45 i strl och jag har 40.

Nu räknar jag ner. Det är inte långt kvar nu och det är jag otroligt glad för. Är så otroligt trött på detta nu. Min mage är inte mjuk längre utan man känner bebis överallt, så han

har ingen plats. Känns som om den skall spricka.

Imorgon skall jag till bm för undersökning. Skall bli spännande.

• MissCat

Hej tjejer!

Är äntligen hemma från snökaoset. Jag hade min tid 10.00 idag och var klar 11.00. I normala fall tar det mig en timma kommunalt till Sös men idag tog det mig 3 timmar hem. Nu har jag ordentliga sammandragningar.....

Blodtrycket låg på 170/90 idag och +3 protein. Svullen i ansikte, händer och fötter. Så nu skall även min bm prata för tidigare snitt med läkarna på måndag. Jag fick återigen höja min blodtrycks medicin.

Jag sa det till min bm att när jag inte ens når att hålla muggen där jag skall samla urin, då är det väl ändå dags! :D

Kelsson inte saknar du din tunga mage? Visst går tiden fort. Jag minns det som igår när du födde Jenni. Vad tycker hon om julpyntet?

• MissCat

7879: Som Knytet skriver. Skönt att inte känna sig stor! Det kan också bero på hur man bär sitt barn och hur magformen ser ut. Min mage ser lite rolig ut för det är som om jag svalt en stor badboll :D vad roligt att du får se bebis igen på fredag, det blir man aldrig trött på. Min bm sa att egentligen ska jag göra ett till tul nästa vecka fast hon tyckte inte det var någon idé då vi inte vet om snitt tidigare. Jag känner mig inte så ledsen över det för jagfår ju tträffa han snart. Sen är det acårt att se ju större de blir i magen.

Knytet: Jag har också den känslan av att inte få plats i min kropp. Hehe skönt att kunna låna mannens kläder. Dessvärre har jag växt om min viktmässigt nu så det går inte låna ngt där. Jag är spänd på om vår kille kommer se ut som en Ludwig här också snart vet vi.

Sunseed: Jag såg i din blogg att du minsann fått en fin mage du med ja nu är det tungt och det tror man inte förens man är där tog du ngt järnvärde förresten?

Kelsson: vad roligt att Jenni visa sådan reaktion man undrar ju hur det kommer bli när hon får se en tomte hihihi. Nä det blir nog inte på Jennis födelsedag eftersom jag skall träffa läkarna den dagen för utvärdering. Kommer ju bli ganska nära iaf :D

• MissCat

Sunseed jag glömde skriva angående fosterrörelser. Det beror mycket på hur din moderkaka ligger. Som förstagångsföderska är det inte ovanligt att det kan dröja fram till v 20-23 innan man känner ngt. En del känner tidigt också men man skall inte bli orolig. En dag kommer du känna fladder du med ?

• MissCat

Det är det som är det fina med förlossning, att man glömmer hur jäkligt eller ont det gjorde.

• MissCat

Gloxi de pratar om att man skall äta ananas och dricka hallonblads te för att sätta igång förlossning. Jag vet inte men tydligen skall det vara något protein från barnets lungor som startar förlossningen men min bm så att det inte var bevisat.

Vart skall du föda?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011