Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Massadillan vad härligt det låter med dig och Ville. Bra att du har tid till bm.
Massadillan vad härligt det låter med dig och Ville. Bra att du har tid till bm.
Kelsson det dröjer nog inte lång tid nu tills snön är här så det blir lite ljusare. Tänk vad roligt att Jenni kommer uppleva sin första snö nu :D ni får köpa en sån där bebis pulka .
Åh vad roligt Kelsson :D
Sunseed: Jag kände mig också stor redan från början och började med mammabyxor redan vid v 8-9 man är ju mest svullen då.
Bra att du frågar massa tycker jag. Här kan du få svar på nästan allt :D
Klart så grubblar man mycket när man är gravid. På hur livet och hur man själv kommer bli. Nu kan jag säga att man växer med sin uppgift som mamma och man växer även under tiden som gravid. Sen kommer det säkerligen finnas stunder då man inte kommer vara en perfekt mamma i alla lägen men så är det för alla.
Sunseed: Lycka till idag :D
Sunseed: Grattis till det fina kub testet!
Kattm: Tack . De där tarmarna kan spöka runt ordentligt. Jag tror vi alla haft dessa magsmärtor. Jag förstår din oro dock och det är skönt att ni får göra vul imorgon, lycka till!
Idag var jag hos bm igen för tester. Idag började vi med ctg kurva med. Tro inte att lillprutten ville ligga stilla och vara duktig, nä han skulle böka runt ordentligt och busa... hihi. Till slut fick hon en ok kurva som hon kunde visa upp för läkaren så allt var ok. Mitt blodtryck var ok 130/75 och +2 i urin. Så denna vecka var bra.
Vi tar en vecka i taget nu. Har börjat få en hel del sammandragningar nu. De gör inte ont men är obehagliga för det trycker nedåt och gör mig kissnödig. Allt är normalt.
Jag har inga ord kattm. Jag är så ledsen för er skull! Ta all den tid ni behöver nu och kom igen.
Många kramar.
På tal om tarmar och gaser.
Igår gjorde jag och min sambo vårt första besök på förlossningen. Vid halv sex på kvällen så fick jag så ont i magen som mensvärk. Jag åt middag och vid sju tiden tog jag Alvedon och la mig i badet för då hade smärtan blivit värre och började gå ut mot ryggen. Vid nio tiden så ringde jag förlossningen och hon som vara ville att jag skulle komma in på kontroll men att de hade fullt just då så hon skulle ringa mig inom ett par timmar.
Hon ringde igen vid halv elva och sa att jag kunde åka in. De tog ctg som såg fin ut och de tog blodprover. Läkaren kände på magen och kunde direkt säga att jag var spänd och hade massa gaser. Då hade jag så ont att jag inte visste hur jag skulle sitta eller ligga. Vid kvart över ett på natten så kom läkaren in igen och sa att proverna såg bra ut. Hon sa att jag skulle få med mig tabletter hem så att jag kunde sova.
Så idag är jag helt sänkt...de här tablettererna
har tagit på riktigt. Det är temgesic och skall tydligen ta bort kraftig smärta. Tack för dem säger jag
Så man kan verkligen få problem i slutet av graviditeten med av gaser.
Najje: Än så håller vi kvar men har haft det jobbigt med magont och gaser hela veckan. Är supertrött med så sover hela tiden när jag kan. Har lågt hb på 102 och fått tillbaka min uvi så inget konstigt med att man sover
Har idag varit och fått fotvård vilket var helt underbart och imorgon så åker vi på kryssning. Vi får se hur det går.
Hur är det med småkillarna?