Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tack Kelsson vi alla jobbar på att han skallfå stanna i magen några veckor till. Vi skall ha ett möte på Jennis födelsedag den 10 dec angående förlossning. Så vi får hänga i.
Tack Kelsson vi alla jobbar på att han skallfå stanna i magen några veckor till. Vi skall ha ett möte på Jennis födelsedag den 10 dec angående förlossning. Så vi får hänga i.
Najje.. man får passa på att lyxa till det hihi jag förstår att du har fullt upp nu och det händer ju så mycket. Njut em stund till innan de kan börja gå :D då blir det full rulle.
Hehe apropå flodhäst så känner jag mig som en nu. Folk tittar på mig :D Vi har ganska mjuk säng så jag sjunker ner så jag har väldiga problem att vända på mig. Tur det bara är några veckor kvar.
Nu sitter vi i laungen på båten till Helsingfors och njuter av gratis kakor och kaffe lyxigt värre. Om jag kunde ladda upp bilder från telefonen så skulle ni få se vår fina hytt. Vi förhandlade till oss ett med badkar med så jag har det hur bra som helst. Bilder får komma upp när jag kommer hem på måndag
Ni får ha en trevlig helg alla!
Hej tjejer. Jag läser här men är så trött hela tiden och orkar inte gnälla om besvär. Resan gick sådär. Tips: Åk inte på hösten när det blåser och du är höggravid. Ta med dig ett extra paket med novalucol. Beställ inte dyra middagar du inte kan äta upp pga halsbränna och att du inte får plats med mat.
Annars var det trevligt att komma iväg. Jag ärså trött och sover endast ett par timmar i stöten nu om dygnet. Har inte orkat sitta vid datorn utan skriver från telefonen. Därav får ni vänta på bilder från den fina hytten.
7879: Jo jag har kommit långt nu och enligt bm så beror det också på att jag verkligen sover så mycket som jag gör. Jag är i v 34+2 nu.
Sunseed: De gör extra ul på spec mvc för oss som har riskgraviditet. Jag fick göra i v 8, 12, 18, 24, 28, 32, 35, 38. Det kan iofs vara att jag gör tul för jag är diabetiker. Jag skall göra nu ett till nästa vecka. Vad skönt att du är inskriven på specen, där har de bra kontroll på dig.
Gloxi: Det är helt otroligt att man skall behöva
bråka när man är höggravid dessutom. Tur att det löstes till slut för er. Jag hoppas också
att jag får tidigare kejsarsnitt men det får jag veta den 10 dec. Vad härligt med ett luciabarn
7879: Ja denna halsbränna....... jag kommer så väl ihåg när jag träffa Kelsson första gången då hon sa att hon åt novalucol som godis och jag tänkte att så kommer det nog inte bli då jag inte har haft så de andra graviditeterna. Tji fick jag denna gång......
Vad skönt att ni har kommit så långt nu.
Knytet: Hoppas ditt tul gick bra idag. Spännande att höra vikten.
Ja tjejer man har ju redan sett att han har hår genom ul men då undrar jag om han kanske måste till frissan när han är en vecka gammal? :D
Sunseed det kan bli så att det håller i sig men att halsbrännan är mer eller mindre vissa perioder. Värst är den nog nu när organen pressas ihop. Jag hoppas verkligen du slipper den värsta sorten.
7879 Verkar vara en lugn bebis i magen, vad skönt. Nu kommer det gå fort för med.
Ett tips som jag fick av Massadillan är att äta sötmandel också vid halsbränna. Det fungerar en stund om det krisar.
Jag måste nog säga att ivf resorna har sätt sina spår. För de flesta av oss har det varit som en berg o dal bana i 2 år så det är nog inte konstigt att man är som man är. Själv märker jag också av att jag är äldre och gravid. Det var lättare på ngt sätt när man var 21-24 år att bära. Denna gång kommer inte min rygg palla sele.
Det jag ser som fördel är att jag är mer mogen idag för barn som jag inte var då.
Så Sunseed, det är tillåtet att bara ligga på sofflocket om man känner så.
Nu är det inte långt kvar. Idag är jag i 35+1 och har varit hos bm. 3+ i protein och 150/90 i blodtryck. De tycker inte att det är någon fara ännu då jag inte är så svullen längre. Hade jag inte haft diabetes så hade de sett det annorlunda.....suck jag hänger i fortfarande men nu börjar jag tröttna på allt. Imorgon är det åter dags för tul....jag har gissat på att han väger 3400g så det blir spännande att se.
Kan inte sova bekvämt längre, jag är helt enkelt för tung. Lillkillen han tycker det är trångt därinne och brukar sträcka på sig så man ser en fot sticka ut strax under revbenet.
Har börjat med att förbruka en flaska nässpray på 3 dagar också så näsan är helt förstörd och värst är det ju på natten när jag ligger ner. Försökte pallra upp med kuddar men då kan jag ju inte ligga på sidan.....usch.
Kul att få en mamma som är som en sömngångare som inte sovit på ett par månader......
Så nu har jag gnällt klart.
Hej tjejer
Min bm ringde på förmiddagen för då hade de diskuterat mitt blodtryck. Jag skall ta en tablett till så nu har jag trandate 100mg x 4 och man kan äta upp till 6 om dagen.
Sen åkte jag iväg till ultraljudet och det blev en smärre chock för både mig och bm som gjorde det. Denna bm som gjorde ul hade ja för två veckor sedan då min bm var på semester. Nåväl jag berätta igen hur han har legat sedan v 24. Då säger hon häpet att nä han har inte huvudet nedåt utan han har fötterna där!? Så han ligger alltså i säte och måste ha vänt sig bara för någon dag sedan då jag kände att det var livat i magen. Busunge är vad jag har i min mage :D tur att jag skall snittas så det spelar ingen roll hur han ligger bara det inte är på tvären hehe.
Han är ju inte dum.....vem vill ligga med huvudet nedåt?
Vikten är nu på 3145g och den beräknas ligga på 2600g denna tid så han är lite stor. Det firade vi med en lussekatt :D så nu har jag gjort mitt denna vecka och tänker inte gå ut i busvädret.
Jag beundrar er som kan jobba och orkar med saker hemma. Knytet vad skönt att du snart kan jobba hemma iaf. Det är bra att vila.
Vad skönt också att hudcancern håller sig borta!
7879: Är det drömmarna du tänker på? Jag drömmer också mer nu än vad jag brukar.
Kelsson: Hur går det med Jenni? Tänk att hon
fyller 1 år näst nästa måndag :D
Kelsson: Det kommer säkert bli lyckat. Som de säger....finns det hjärterum så finns det stjärterum :D