Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - ja på fre äntligen. Sonen var ju -16% på TUL och det gick ju bra allting så försöker att inte stressa upp för mkt. Men nervös är jag. Tänker att de ska se ngt annat "fel" som missats/inte synts innan el annat läskigt. Kul med mera shopping. Var i Vaxholm idag med min mamma och strosade och då köpte hon så söta bebiskläder med motiveringen att hon minsann inte tycker det är läskigt att handla till bebisen när jag tvekade och sade efter TUL kanske. Så söta men korven här hemma fnyste bara och kunde inte bry sig mindre om kläder till bebisen haha.

• Vickan I
    Jis - Ja hus i Duvbo skulle sitta fint, men då måste vi vinna några miljoner först....Annedal är inte intressant för oss faktiskt, fast priserna där för nybyggt är bättre. Det blir ju också Bromma (annan kommun än Sumpan) så då måste sonen byta förskola. Inte hela världen iofs, men vi känner att det ska vara något vi verkligen verkligen vill ha för att flytta sonen från sina kompisar och fröknar han gillar så mycket. Har flera vänner som ska flytta till Annedal och jag tror säkert att det kan bli ett helt ok område när det väl är klart och har kommit igång med mkt barnfamiljer....typ år 2014, men är bortskämd med mer nära kommunikationer .Vi sitter ju inte i sjön med vår trea som vi har nu, men vi får se när tvåan blir större sedan och visst skulle man vilja kunna öppna en altandörr bara så ungarna kan ränna ut och gunga i trädgården.

kelsson - Nej försöker tänka så att det ska vara oerhört avvikande för att det ska behöva bli panik eller andra tokigheter som inte synts tidigare. Sonen kändes tillräckligt stor med sina knappa 3000g och 48 cm att få ut . Men imorgon fm får vi äntligen besked.  Spännande med ert RUL snart. Hoppas bebis visar upp sig då  . 
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Hello alla!

Speck - Vi snittade på 19 blöjor/dygnet de första veckorna!!!!! Helt galet. Han lyckads bajsa liiiite varje gång han ammade och så kiss mellan där och ja....Mkt blöjor blev det. Huggies passade sonen bäst när han var mini. Sedan har vi använt Pampers och Libero, ofta båda särskilt när sonen blev större då de fyller olika funktioner. Nu när allt såg bra ut idag så ska jag nog också våga mig ner i källaren och kika vad som finns i kläder .

Ang  bad/babyolja så sade hudläkaren till oss (sonen hade ju torra fläckar som vi trodde berodde på allergi först) att man inte ska använda olja då det torkar ut huden, fast man tror det är tvärt om. Vi använde det också innan. Bättre med bara vatten och en mild tvål på de ställen som behovs enligt den läkaren. Men alla gör/tycker olika, men för sonen blev huden bättre utan olja. Vanlig mild tvål från apoteket.

Ang tops så nej inga speciella tops. Man ska inte "in" i öronen på små som man gör på sig själv. Utan man ska bara göra rent i det yttre örat och då fungerar vanliga tops jättebra. 

Vi tvättade inga gosedjur innan. Som du säger bryr de sig inte när de är jättesmå ändå och när de hinner bli större och börja intressera sig så är man inte lika noga längre .   

Jis - Ja ibland händer saker i livet som gör att man ser annat man klagat över på ett annat sätt. Man ska inte förringa att man själv mår dåligt på något sätt och har det kämpigt. Men kan vara lite nyttigt att tänka till ibland .

Ha  det så härligt Kasa!     

Ja här är det inte mkt till komplimanger heller faktiskt Kelsson. Men jag skulle nog bli mest sur ändå när jag känner mig så långt ifrån fin som man kan komma. Vikten gör mig inget (+6 kg fast korven bara uppskattdaes till 626 g hahaha), det är som det är. Men när kläderna börjar bli trånga (magen har exploderat sedan ngn vecka tillbaka) och mitt underliv är skevt och ser ut som hej kom och hjälp mig (tack bråck) och jag får alltid skitrisigt hår som gravid som rasar av (tack bebis) och en massa äckliga hormonfinnar på bröstet och pannan....Så toppar vi det med lite svettningar av att halta efter en vild tvååring i parken och nä säg inte att jag är fin .  

EGO - Var på TUL idag och allt gick bra. Bebis ligger -10,4%, flöden och motstånd var bra och nytt TUL + massa blodprover är bokat till runt den 9/8 dvs i v29-30 någon gång. Eftersom vi har en förhöjd risk för tillväxthämning så vill de kolla tätare än nästa gång i v 32 som det annars brukar vara. Fortsatt heltidssjukskriven till den sista augusti och väntar remiss till röntgen för att kolla ljumskebråcket. Vill man röntga som gravid? Ska även få tid att träffa narkosläkaren inför förlossningen? Är det något nytt för det fick jag inte göra förra graviditeten? 

• Vickan I
    Speck - ja nu känns det bättre helt klart  . Ja alltså vi använde olja i badvattnet till hudläkaren sade åt oss att vi inte skulle det. Trodde det var bra för hans torra hud, men tvärt om. Men ni får testa er fram, kanske fungerar bra för er lilla. Allla tycker ju så olika.

Jis - Blev tårögd jag med. Hoppas dena kvinna tog del av artikeln.

Kelsson - nej man är inte alltid snyggast . Grattis till ny vecka och till dig med Strössel!

Lulis - Ingen press! man skriver så mkt man orkar och vill och vi alla vet att det går upp och ner hur aktiv man är här . Stort grattis till huskontrakt .

anderska - jag nyser också en hel del men tror det mer beror på pollenallergin här med.          
  • Vickan I

Ahh mitt inlägg försvann....ja i korthet denna gång...

Strössel - Klart det kommer gå bra för oss alla . Läkaren rabblade en del, men minns nu bara sköldkörtelvärdet. Blodplättar och blodvärden ska också kollas men det är ju för sprutorna jag tar. Måste kika in i din blogg och se dina inköp.

Lillstintis - Härligt med bra RUL och v 20 imorgon. Jobbigt med foglossning, se till att vila och förebygga så mkt det går.  

• Vickan I
    strössel - ja det är bra de håller koll på oss. Jag kollade sköldkörteln i början också, men ska tydligen göras igen då det kan förändras? Kanske också har med sprutorna att göra....Du får  säkert göra ett till TUL. Ja shopping är ju så himla roligt. Tittade in hos dig och massa fint .

Jis - härligt när man får sådana där små upplevelser när man bara "jag är gravid" och fylls av lycka. Jag har äntligen efter detta TUL kunnat våga börja känna så litegrann jag med. Visst är det saker att hålla reda på. Jag äter iofs inte fisk och sådant så jag har inte så mkt jag behöver kolla på .  
  • Vickan I

Söta kläder Jis .

ja men visst har magen sjunkit Speck, helt klart .  

• Vickan I

Bara så ni vet så kan man inte smörja för att förhindra bristningar. Det är helt hormoniellt styrt och en del får och andra inte. Själva bristningarna ligger djupare i huden också så hudkrämer och oljor kommer inte ner dit ändå. Men jag smörjer också. Skönt hålla huden mjuk och det skadar ju inte iaf :).

Jag gick upp 16 kg med sonen. Varav 10 kg typ efter v 30 haha. Tog 6 mån att gå ner allt och lite till och då gjorde jag inte mkt alls. Gick lite och knappt det eftersom han vägrade ligga i vagn så promenader var uteslutet. Jag hade dille på bragokex när jag ammade och tryckte ett paket om dagen haha.

• Vickan I

anderska - Vi fick veta vid kub i v 13 med sonen.

Kelsson - Stort grattis, har verkligen tänkt flicka för er !!!! Härligt att allt var toppen.

Håller tummarna Jis, kommer se så fint ut allting! 

Ego - var nere i källaren och kikade idag. Hade förvånansvärt lite kläder is trl 50-56, vilket gjorde mig glad för då får jag handla lite ändå .Sonen bajsade ju så det läckte heeeela tiden i början så var nog att vi kastade en massa med gulaktiga fläckar på som inte gick bort i tvätten. Strl 62 och 68 kommer jag egentligen inte att behöva en enda ny grej i, men kan nog hitta en anledning shoppa sedan ändå .

• Vickan I

Speck - jag kör på din linje denna gång. Ångrade aldrig att vi kollade med sonen, men att inte veta känns spännande denna gång. Eller säger ju han redan haha och är övertygad om det, men ändå .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011