Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel.- men så envist att det aka krångla. Ja men det kommer ju lösa sig och det är ju inget viktigt exakt datum/dag man behöver göra det på så bara du får ett datum sedan så är det ju lugnt. Skulle det råka bli i början av v 33 istället så gör ju det inget, även om man självklart inte vill vänta längre än nödvändigt såklart då man oroar sig för allt. Ring din bm igen på teletid imorgon annars. Inte behöver du väl vänta till må för att prata med henne om du inte vill?

• Vickan I

Spets - blodprov tas för att kolla hiv. Vet ej om de kollar hepatit också? Detta främst inför kommande förlossning. Sedan kollar de ju hb (järnvärdet) och socker med stick i fingret ngr ggr under graviditeten med. Urinprov för att kolla uvi, då detta är vanligt vid graviditet.

• Vickan I

Men så bra Strössel, då kan du andas ut nu .

Speck - nej detaljer klarar man sig utan och iiiiiiiiingen i denna tråd kommer bajsa på sig heller !

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Jis - Härligt att få unna sig lite . Helt rätt!

Ett råd av tjejer. Fick igår reda på att sambons kusin (kille och hans sambo) fick avbryta sin gravidtet för några veckor sedan efter RUL. De var beräknade till ca två veckor efter oss och har självklart tagit detta jättehårt och mår dåligt. Enligt min svärmor som berättade detta är det kaos i hela den sidan av släkten. Sambon har inte jättenära kontakt med dem utan vi träffar den sidan av släkten vid ngn födelsedag el påsk osv. Nu till dilemmat. I juli är vi bjudna till kusinens bröllop (en bit så det blir övernattning och allt) och de vet inte att vi väntar barn ungefär samtidigt när de skulle haft. Eftersom allt varit så osäkert för oss så har vi inte velat sagt ngt tidigare och sedan har tiden bara gått eftersom vi inte direkt umgås. Så hur sjutton gör jag nu? Vill inte bara dyka upp på deras bröllopsdag med mage. De vill ha sitt bröllop trots sorg för att glädjas åt något annat och då vill jag inte förstöra det. Borde sambon åka själv med sin mamma? Jag känner dem ju knappt och kan absolut vara hemma med sonen. Usch vad sorgligt. De skulle gifta sig nu och har precis köpt hus och allt .

• Vickan I

Tack för svar. Ja vi får avvakta lite och se. Svärmor får väl prata med sin bror (kusinens pappa) och höra vad de tror blir bäst. Vill verkligen göra det som är bäst för dem.

Kelsson - Vilka finfina kläder .

Jis - Tyvärr har arbetsgivaren rätt att bestämma hur man ska arbeta när man går ner i tid. Tanken är ju att man helst ska komma överrens, men går inte det så bestämmer chefen så att verksamheten ska fungera så bra som möjligt.

Carlan - Ingen B.S. här, men en vän hade med en massa lekar och tårta och babydekorationer. Trevligt .

Aurora - Bra du ser till att vara ledig

• Vickan I

Jis jag kände inget innan v 19 och då är det ändå andra barnet som alla säger man "ska" känna så tidigt. Kände inget innan sent i v19 förra gången heller. Så allt är säkert som det ska :). Moderkakan fram här med.

• Vickan I

Grattis och välkommen Lulis :). Alltid lika kul när det kommer nya preggos som äntligen fått lyckas!

• Vickan I

Tack för fler svar! Ja ett brev kanske skulle vara ngt. Sambon har nog redan bett sin mamma höra sig för lite diskret till sin bror så vi får väl börja där och annars blir det ett brev som de kan läsa i lugn och ro. Jag förstår absolut om de vill att jag stannar hemma och funderar nu på att göra det oavsett. Kan tro att de kommer känna sig lite tvugna att säga att jag ska få komma då blivande mannen vill ha sin kusin där och då jag liksom "ingår". Så att de slipper ta beslutet. Jag hade nog inte velat se en mage och def inte en som var beräknad typ samtidigt som jag varit och bara några veckor efter det tragiska avbrytandet.

Så glad att jag har er alla tjejer här och dela frågor och funderingar om egentligen allt man kan tänka sig . Har hängt på FL sedan vi började försöka få vårt första barn, innan vi ens visste att vi skulle behöva IVF och denna tråd (och ursprungstråden såklart) är nog bland de trevligaste och bästa jag varit i.

• Vickan I

strössel - Sonens rum när han var liten hade jag inrett med Karin Mannerståls mönster "Tiny Zoo" på en massa saker. Bebisen kommer ju inte få eget rum denna gång så får väl göra ngt kul på den vägg där spjälsängen ska stå, men det måste matcha vår tapet därinne också...Tavlor har sonen från Isa Form och det kommer nog bebis få också.

Jis - jag hade inte direkt ngn mage alls i v 17. Den har kommit ganska rejält nu sista två veckorna.

• Vickan I

Strössel - ja men absolut kan man göra så också.Lätt reglera värmen. Förra gången hade jag teutonias babynest i hårdliften. Fungerade också jättebra. Har inte tänkt rikitgt hur jag ska bädda, mer än att ett fårskinn ska i. Funderar ju på ngt bra som kan fungera lätt i syskonvagnen också...Härliga bekymmer man har .

Viksan - Usch låter riktigt jobbigt för dig. Stor kram.

Du har det inte lätt Carlan du heller. Foglossning hade jag förra gången och det är inte kul alls.

Hoppas ticksen är borta Anderska. Säkert ingen fara.

Speck - Vi körde pyjamas till vår korv. Men hade ofta body och byxa sedan då han växlade i temp hela tiden så var lätt reglera med att ta av och på byxor utan att han vakna.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011