Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin - SKönt att allt såg bra ut. Intressant att höra att det är vanligt för omföderskor, då jag har mkt sammandragningar och tryck jag med. Oj då kanske jag får ringa gynakuten nästa gång då jag hade en massa sammandragningar fast jag bara låg i soffan hela dagen för en tid sedan. Kom ungefär var 13 minut och gjorde ont. Men bättre nu, men bra veta till om det sker igen. Nu har jag i snitt kanske fem st om dagen och då vilar jag ju bara för mitt bråck, men det är nog lugnt...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

karmosin - Ingen fara alls. All info är bra att få så att man kan hålla koll. Om de börjar öka i antal igen så ringer jag. Kan egentligen inte förstå varför jag inte gjorde det sist när de tom kom regelbundet, även om det inte var jättetätt då det oroade mig!? Men lillkorven sparkar på så det verkar ju lugnt. Roligt med shopping .

• Vickan I

Godmorgon alla preggos!

Hoppas ni haft en trevlig midsommar. Här är vi uppe sedan läääänge och kollar barnprogram *snark*.

• Vickan I

Kram Carlan tycker så synd om dig .

• Vickan I

Grattis till er båda då Jis !!

Carlan - hoppas det hjälper med lite dropp igen så du får må lite bättre sedan. Försök tänka att bebisen får det den behöver iaf.

Strössel - Härligt med vecka 25 snart. Längtar också, men samtidigt rädd att h*n ska vara för liten...Ja ring och kolla datum för ditt TUL, jag fick ju min kallelse för länge sedan. Annars går tiden. Vilar mest då det gör ont att röra mig för mkt. Ingen remiss kommit ännu. Pollenallergin har också slagit till så jag känner mig dunderförkyld. Vill inte ta all medicin som jag egentligen ska, även om läkaren sagt ok...Sitter och surfar syskonvagnar och funderar för att få tiden att gå. Vad mycket sött du har köpt .

Moahahahaha angående sömn och sova hela natten. Har glömt hur det är att sova en hel natt. Tre år sedan ungefär sedan jag gjorde det sist. Även de nätter sonen sover ok eller inte ens är hemma (landet med pappa) så vaknar jag flera ggr och undrar om allt står rätt till för att han INTE har vaknat och väckt mig och måste gå in i hans rum och kolla så att han inte har feber eller ngt annat läskigt en mamma kan inbilla sig .

• Vickan I

Nej usch föräldrapenning vill jag inte ens tänka på denna gång. Jag har ju bara arbetat 75% sedan sonen började förskola så han inte skulle få så långa daga,r så 80% av en 75%-tjänst ger inte många kronor. Men så värt det såklart. Med sonen tog vi inte många dagar alls, men blir annorlunda denna gång.

• Vickan I

strössel - men vad typiskt att datorn strulade så hon inte kunde se. Det har väl troligen blivit en miss någonstans för annars borde du fått en kallelse. Men de kan säkerligen skaka fram en tid, de måste de ju eftersom ett TUL ska göras. De får de ju ordna på ngt sätt så du behöver nog inte oroa dig, men det gör man ju lätt ändå. De har ju alltid ett gäng reserv/akuttider sparade så det ordnar sig. Bra att du ringde och hoppas du redan har en tid men att kallelsen kommit bort el ngt bara. Här är det också shoppingstop. Måste gå igenom allt i källaren först för att se vad som behövs införskaffas, men vågar inte göra det ännu. Det jag vet behövs är nog några fler omlottbodysar och ngt fint att åka hem från BB då jag vill att det ska vara ngt nytt och "eget" för detta barn. Men väntar till hösten då det kommer en massa nytt fint i butikerna.

Speck - Roligt med TUL. Hoppas ni får beräknad vikt. Vid vårt TUL med sonen i v 32 låg han på -16% i tillväxt och han var ju lite mindre också så det stämde ganska bra. Men annars tycker jag många fått helt tokiga siffror, men alltid kul se och det är ju som sagt "bara" en uppskattning.

Skönt att höra att du har lite bättre dagar mellan varven också Kelsson!

Karmosin - babyshop är en favorit här med . Har handlat mkt där till sonen .

• Vickan I

Speck - jag ska också göra TUL i veckan 25. Bl.a med anledning av att jag tar fragminsprutor varje dag (135 st kvar...suck) och Strössel skulle göra det för att hon tar trombyl, båda är ju blodförtunnande så har väl med det att göra. Jag har ett TUL sedan i v 32 också. Inte säker men jag tror den "förväntade vikten" är 3500. Men som du skrev så behöver det ju inte stämma med att din lill* kommer bli stor. Sonen vägde lite mindre, men ändå mer än vad de först beräknat.

Skönt att du är lite bättre carlan, hoppas det fortsätter så och hoppas du också får må lite bättre snart Viksan.

Karmosin - jag funderar också på väska. Hade en hederlig SkipHop, men sugen på ngt annat. Gillar Bababings Day Tripper, men de passar inte i färg till den beställda barnvagnen . Den måste ju fungera på syskonvagn också... Nu är jag inne på en UJ Duo igen haha. Sambon vägrar också ha en "girly" skötväska om han ibland ska bära den!

Hoppas du får tag i dem idag Strössel, så du får din tid .

anderska - Hur känns det nu? Ring din mvc om smärtan/obehaget. Mest sannolikt är det gravidrelaterat vad det nu än är och det finns ju läkare kopplade till mvc också. Hoppas det blir bättre.

• Vickan I

www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962.html

Vad tror ni om detta sedan när de små kommit ut ? Allvarligt blev jag lite traumatiserad av hur min mage såg ut men framförallt KÄNDES när man tog på den EFTER förlossningen. Hua säger jag. Ingen hade sagt något om det och man tänkte liksom inte till längre än förlossningen innan och knappt det. Visst förstod jag att magen inte skulle bli platt som en pannkaka direkt efter, men ja....hua hahahaha. Fast något säger mig att jag inte kommer orka...jag kniper ju inte ens.....dåliga människa...

• Vickan I

Speck - ja nu ska vi ju inte gå in på skrämmande förlossningsdetaljer då det inte hjälper ngt, men det här med att spricka. Jag var verkligen LIVRÄDD för detta. Andra oroar sig för att bajsa på sig (vilket typ nästan alla gör ), men jag tänkte mest på det här med att spricka. Men det känns inte. Allt gör ehhhh ont så man urskiljer det inte. Sonen vägde ju knappt 3000g , men då han shjärtljud gick ner fort (han blev trött) så blev det akut att få ut honom så de fick trycka ut honom med yttre kraft på magen och ja då går det som det går. Men jag kände inte när det sprack, det tråkiga var efter när det skulle sys. Men det kan man ju mer styra för då är allt "över" och lugnt runt omkring.

BM som höll i den profylaxkurs vi gick på rek ngn olja som man skulle smörja mellangården med varje dag för att mjuka upp och minska risken för att spricka. Men då skulle man verkligen masera in oljan länge och gno hahaha. så kändes inte som min grej. Desutom var det inte där jag sprack ändå visade det sig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011