Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag har insett att jag har glömt bort allt som har med bebis att göra sedan förra svängen :/ hur man packar väskan, hur jag bäddade honom, vad han hade på sig ute, hur jag tvättade hans mjölkflaskor... så länge sen var det ju inte, 5år sedan! Men det är väl så, man glömmer fort. Därför tycker jag att det är lite extra kul med de i den äldre generationen, som tex min mamma - som kommer ihåg ALLT! Och vet hur varenda liten grej ska lösas, trots att det var över 30 år sedan de gjorde det senast :D mammor är för roliga :)

• Viksan07

Kasa: det är nog bra att kolla upp uvi - man ska ju inte gå runt och dra på uvi. Min bm tvingar mig att ta prov varje gång jag är där eftersom jag hade uvi i början av graviditeten. Och jag ska ringa henne om jag behöver gå på toa mkt, svider etc. Fast att gå på toa mkt, det gör ju vi med stora magar i a f, så det är lite svårt att veta vad som är vad tycker jag.

• Viksan07

Kelsson: jo så var det för mig också. Fast jag var lite beredd på det eftersom läkaren sa att vi som har jobbigt med illamående länge, lätt får ännu mer mot slutet. Framför allt när man har halsbränna. Hoppas det går över för dig snart! Har fortfarande lite svårt att äta, det får inte plats där inne, men mår inte så illa längre :)

• Viksan07

Silverklar: sjukskrivning påverkar inte din sgi, inga problem med det :) och din problematik brukar ju alltid godkännas, så det är nog inget att oroa dig för heller. Roligt att du väntar flicka!

• Viksan07

Ja aurora är väl näst på tur? Och sen är det jag, gissar jag? Vi är nog bara två som väntar i nov. Vilken fin bebis Strössel har fått! Bara pojkar i tråden hittills - och jag kommer att bidra med detsamma :)

• Viksan07

Kelsson: kanske kan vi gravida med svårt att äta ta matersättningt, typ nutrilette istället - det är lite lockande, men vet inte vad bm säger om det :D håller med att alla går igenom sina svårigheter och alla har rätt att skriva av sig. Kasa: usch vad jobbigt för dig! Hoppas det värsta går över för dig också när magen sjunker. Var lika less som du för några veckor sedan. Rekommenderar Omeprazol till dig också, slutade kräkas på nätterna när jag började med det, illamåendet mildrades bra av det. Prata med bm om hur du mår, hon ger råd!

• Viksan07

Lillstintis: kan inte minnas att svullnaden gick ner på mig under förra graviditeten och inte heller denna- korvhänder och klumpfötter dygnet runt. Men kolla upp med bm om du känner dig orolig!

• Viksan07

Kasa: mitt järnvärde börjar gå uppåt nu med den högre dosen niferex. Är dock fortfarande väldigt trött, men får nog stå ut med det till bebis är här :/ Omeprazol rådde min bm mig om efter att jag ätit gaviscon länge, som bara hjälpte ca tio min. Det är lite starkare och läker ut irritation i magen. Tar en tablett per dag, så det fungerar annorlunda än gaviscon, hjälper långsiktigt. Superbra var det :) hoppas du slipper det där snart, vet hur deppad man blir. 3,5 veckor kvar för mig! Magen har sjunkit ganska rejält och ser nu ut som en riktig hängbuk :D det är inte lång tid kvar för dig heller nu!

• Viksan07

Enya: åh vad bra att det såg fint ut!! Då kan du njuta! ...... Kelsson: ja det är spännande att bebis kommer snart! Och snart kommer din lilla sessa också! .... Najje: vad fint att bebismagen har vuxit så den syns! Den kommer att växa fort och synas tydligt på dig med två snuttar i magen :)

• Viksan07

Lindis: ring imorgon så slipper du oroa dig i onödan :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011