Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Meh Kelsson, vad tråkigt att dina kompisar skulle vara så påflugna och lägga ut sådana kommentarer! Alla nyblivna föräldrar får hitta sina lösningar och pröva sig fram. Jag tycker i a f att det låter förträffligt med fårull och varm overall. Jag struntade i alla råd och hade varm overall och dunsäck till Viktor, har det även nu - eftersom det var det jag hade fått av mina kompisar. Fixade så han låg på den oknäppta påsen och det fungerade bra. Man får lita på sin instinkt som mamma och känna efter hela tiden att bebisen inte blir för svettig / kall. Då går det ju alltid att göra ngt år det, extra filt eller så :) och med tanke på hur många som har luftdäck och det har gått bra, så går det säkert bra för dig med - bry dig inte om vad andra säger! .... Ego: var med sonen till tandläkaren och mataffären. Viktor hade en riktigt jobbig dag med massor av utbrott så fort han inte fick som han ville. I affären slängde han sig på marken och jag fick inte upp honom. Jättekul som höggravid och jätteont i höfter och blodtrycksfall. Brukar inte tappa tålamodet med sonen men nu blev jag så himla arg! Och lilla stackarn blev helt paff när jag skällde rejält på honom. Känns jobbigt, men jag antar att det är mänskligt att det blir för mycket ibland.

• Viksan07

Dialiy: ta det riktigt lugnt så kanske förvärkarna ger med sig. Fick du inte en tid för undersökning? Det kanske kan vara bra. .... Aurora: förstår att du är orolig, men det går såklart inte annat än bra för dig :) Se bara till att om vattnet går hemma, att du ringer fl direkt och får instruktioner hur du ska göra. Häftigt med v 40!!

• Viksan07

Usch Dialiy:( har det blivit värre? Håller tummarna att allt är bra.

• Viksan07

Tack Kelsson:) som du säger går ungar inte sönder av att man skäller på dem iböand, ibland är det det enda som hjälper. Och som sagt, bry dig inte om vad andra säger -'det händer ganska ofta sen när man får barnet också. Men man blir säkrare i sin nya roll efter ett tag. Fast i början var det jobbigt - trodde i princip att de skulle ta sonen ifrån mig om jag inte hade färgmatchade kläder på honom på BVC-besöken :D

• Viksan07

Speck: Vad urgullig Loke är! Han har blivit så stor

Najje: Inget att oroa sig för att magen beter sig skumt efter orgasm, det kan ge sd. Jag blödde efter orgasm i ca v 20 och fick mycket sd. Blev orolig, men det är tydligen vanligt. Valde då att inte ha mer sex på ett tag, mest bara för att det var obehagligt att se blod. Har nu senare under graviditeten fått starka, onda förvärkar efter sex, som har hållit i sig hela natten vilket har gjort det svårt att sova. Det har även gjort svinont i livmodertappen på sistone vid sex, så det är egentligen inte så kul med sex just nu. Åkte även in till bb på koll pga förvärkarna dagen efter att vi haft sex, och för att jag inte längre kunde känna tappen. Fick då veta att sädesvätskan mjukar upp tappen och ger sd... Har haft problem med tidiga förvärkar sedan mån 7. Läkaren sa då att jag skulle hålla mig ifrån sex, i a f till vecka 35 då bebisen i princip är "färdig" och inte skadas av att komma ut.
    Men jag tycker inte alls att du behöver oroa dig! Fast det är ju inte konstigt att framför allt vi som har gjort ivf gärna tar det säkra före det osäkra, och då ger man ju gärna upp sex.

EGO: Tror att min bebispojke har fixerat sig idag! Har haft väldigt mycket brännande känslor nermot livmodertappen, och känslan av att ha ett bowlingklot mellan benen Och sen har magen svullnat upp så fort jag har rört mig, känner igen allt detta från förra gången då det inte var så långt kvar Overkligt att snart ha bebisen här!

• Viksan07

Kelsson: stackare som är trött :( tröttheten har antagligen inte bara att göra med järnvärden när man är så långt gångna som vi. Mitt värde var 115 förra gången jag var hos bm,'så 2 niferex per dag har hjälpt. Men jag är ändå så rackarns trött, orkar bara med att göra ngt litet per dag. Förstår att det är jättejobbigt för dig att jobba nu! Jag skulle aldrig ha orkat det. Hoppas du får ta det lugnare snart, för det blir säkert mer hanterbart med tröttheten då.

• Viksan07

Jis: jag känner verkligen igen det där! Det är så trist när makarna bara sitter där när man har ont och ignorerar en. Min man har också gjort så. Vet inte om de blir trötta på vårt "gnäll" eller vad de får för sig. När jag har mina förvärkar så har man ju dessutom varit orolig, eftersom jag delvis varit sjukskriven pga dem. Kul att ligga där och ha ont och vara orolig, medan maken inte bryr sig! Det kanske är så att de inte vet vad de ska göra eller säga. Men det är väl bättre att säga något, vad som helst, isf inget. Grrr. Hoppas de tar det på allvar när de riktiga värkarna kommer igång iaf! Men det gör de nog, de är nog bara nervösa.

• Viksan07

Kelsson: grattis till ny vecka och enbartmen vecka kvar på jobbet! Är också impad av er som orkar jobba! .... Karmosin: åh det låter inte helt lätt att få ihop att ha dagisbarn och nyfödd - vad jag väntar mig om två veckor :) känns pirrigt och overkligt att det är så nära.

• Viksan07

Varit på föreläsningdag idag, går en psykoterapiutbildning. Sååå trött ikväll att jag inte visste vart jag ska ta vägen. Haft kramper i magen på kvällen, skitont. Så nu är det väl bara att vila hela helgen, skönt.

• Viksan07

Kelsson: svullnar magen upp medan du får mensont? Då låter det som förvärkar. Men det kan ju även vara att huvudet hamnar längre ner i bäckenet, det sved rejält i mensregionerna under min förra graviditet mot slutet. Ja två veckor kvar här, tiden flyger iväg! Och tre v för dig va? Vill gärna ha bebis kvar lite till, så man kan vila lite :) ..... Lillstintis: ja, det är nog jag på tur efter Aurora :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011