Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
NN81: åh vad mysigt med tvillingsparkar! .... Najje: grattis till v 17, tiden springer iväg!
NN81: åh vad mysigt med tvillingsparkar! .... Najje: grattis till v 17, tiden springer iväg!
Nu bär det av till affären för bära lite, kanske sätter igång det hela igen :D
Kelsson: ja man tittar mer på bebisen än på filmen:D dextrosol är ju en jättebra energikick, tror det blir finfint :) mjuka byxor och tröjors jätteviktigt, man har ju ganska ont över magen efteråt. Har packat tre pyjamas :) och Alvedon, eftersom det kan göra ont när livmodern drar ihop sig efteråt. Det finns iofs på bb också. Bra stora bindor! De man får på bb är Apotekets dåliga.
Kel och Lillstintis: de flesta känner sådär och det är ju inte konstigt, det är ju den största grej vi går igenom - att bli mammor. Jag är också nervig inför omställningen att bli tvåbarnsmamma och att få en bebis igen- det blir lite nytt igen efter fem år. Men viktigast är att vi som mammor är snälla mot oss själva, man måste värna om sig själv, låta sig själv göra fel etc. Jag var ganska hård mot mig själv, skulle göra allt perfekt, hinna med allt etc, och det mådde jag till slut dåligt av. Sedan lärde jag mig att good enough var bra nog, och har mått fint sedan dess, och sonen, han har alltid mått bra :)barn mår bra så länge vi är glada och de får kärlek :) det där med mammarollen kommer man bit för bit in i. I början får man mycket stöd av BVC som man kan vända sig till när det gäller allt.
Aurora: de där bindorna låter jättebra:) jag tyckte att bindorna på bb var dåliga, så denna gång tar jag med egna. Blödde mkt förra gången, syddes, så då var det viktigt med bra bindor. Hoppas din förlossning sätter igång snart, det är ju dags nu tycker jag :)
Strössel: vad bra att Liam går upp som han ska! Haha, de där vågarna har nog mött mkt snusk i sina dagar!
Här är det bb-väskor i plural :D fyra st för att vara exakt, och då har inte maken packat sina kläder. Kanske skulle man ha packat i bara en stor resväska, men jag vill ha bengals grejer i egen väska, så hans grejer är i en gammal och en ny skötväska. Irriterande nog hittar jag inte mina amningströjor från förra bebisen, så jag ska iväg och panikhandla några stycken nu. Så irriterande när saker försvinner, men kul att köpa lite nytt :)
Här har det också varit oro som ni andra i flera veckor. Framför allt för att storkillen ska känna sig utanför, han bor ju här varannan vecka och har inga helsyskon. Har ältat det som en tok, gör ont bara att tänka på det. Och jag är rädd för att denna trötthet ska hålla i sig efter förlossningen. Men nu känner jag mig gladare och mer positiv. Tänker hela tiden på att träffa den goa lilla bebisen :) det var nog bra med ett falsklarm, så jag fattade att bebisen snart kommer :) .... Vickan: haha, kommer ihåg det där med tokkissandet - Viktor kissade rakt in i sin mormors öga :D Guu vad jag längtar efter en tokkissande liten fjant!
Strössel: vad söt och fin Liam är!!!
Suck, vilken pestkväll jag har haft! Först börjar mitt ex, sonens pappa, klaga över att sonen är på dagis när jag är hemma sjukskriven. Och anklagar mig för att inte vara tillräckligt intresserad av att umgås med honom! Blir så j-a arg för det finns inget hellre jag vill än att ha ork med min son hela dagarna. Men nu är det ju så att läkarna tydligt har sagt att jag ska vila och att sonen därför ska vara på dagis - har ju ca fem olika diagnoser just nu som gör att jag behöver vara just sjukskriven. Som om det inte är jobbigt nog att inte ha ork att ta hand om sonen på egen hand. Brukar inte ta åt mig så mkt av mitt ex kommentarer, han ger inte helt sällan slag under bältet. Men nu är jag inte så stark att jag orkar hålla det ifrån mig. ... Sen när jag försökte prata med min man om det är han bara grinig för att han tyckte att jag har köpt fel babymonitor! Så nu har jag suttit och läst på om den och lärt mig den, för att visa att den visst är bra. Har för övr springit runt i 1 1/2 h för att köpa monitor och det sista, med jättespänd mage och ont som bara den i fogarna :( Suck för karlar just nu, helt enkelt! Sorry egoinlägget men ni vet ju att det inte är så lätt att vara gravid, och hur jobbigt det är m folk som inte förstår.