Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack tjejer, vad goa ni är! Min man har iaf bett om ursäkt, så på den fronten är det bra igen /)Kelsson: tack för förstående ord :) har verkligen lust att sjunga lite puckosånger med väldigt många svordomar i till mitt ex! .... Vickan: jaa, jag vet - sjukpenningsystemet tillåter ju inte att man är hemma med barnen. Om folk var det så skulle det ju vara att utnyttja systemet. Kasa: fyy, stackars oss med dumma ex - det är så kämpigt! Mitt ex är ok i perioder - dvs när jag tycker som honom, och inte säger emot. Men man kan tyvärr inte tycka lika hela tiden. Och när han inte kan övertala mig, då sätter han igång såhär. Visst tar det mkt ork och energi man inte har? Och man får så dåligt samvete, synd om barnen vars föräldrar bråkar.

• Viksan07

Vickan: vi har också åkt på dilemmat ståbräda, syskonvagn eller ej. Din Alvin är ju lite yngre än min Viktor har jag för mig. Viktor är snart fem så han åker i princip aldrig vagn längre. Men det hade varit så skönt att ha vagn att köra runt båda i, har ganska lång gångväg till dagis och det blir kanske jobbigt för V att stå hela vägen. Men vi har iaf inte köpt en vagn, vi hämtar på dagis med bilen om det behövs. Men om A som är lite yngre ibland har svårt att ha ork att stå på plattan, så skulle jag nog köpa en vagn. Om V var några år yngre och åkte mer vagn hade jag nog gjort det.

• Viksan07

Carlan: åh vad spännande med igångsättning på lucia! Hoppas du får må ok framtill dess. ..... Kelsson: grattis till sista jobbdagen! Nu får du gå hem och vila och mysa, det är du värd! Fattar inte hur man orkar jobba så långt in i graviditeten, starkt!

• Viksan07

Jag kan inte joina vakna tidigt-klubben - somnar så rackarns sent eftersom det är maraton till toaletten till kl tre. Så jag sover hur djupt som helst på förmiddagarna:) Antar att det är lite onödigt att försöka vakna tidigare nu? Bebisen kommer väl ändå vända uppochner på allt:) .... Aurora: jag tror att det sätter igång snart för dig, så bebisen kommer nog på månd eller tisd. Och jag tror att det är en pojke, trots att statistiken i denna tråd lutar åt flicka:) Jag och maken har också gissat när vår bebis kommer- har alltid trott att han dyker upp 25e, extersom alla säger att andra barnet kommer lite tidigare än första. Men nu känns det som att han vill ligga kvar ett tag till, så jag gissar 29e. Min man har tippat ljust hår, och jag mörkt :)

• Viksan07

Eileen: åh så irriterande! Man vill ju verkligen inte ha oförutsedda utgifter nu under graviditeten, hade också blivit irriterad! Karlar alltså, de kan inte köra bil :D .... Lindis: förstår att du är orolig, tror att vi alla i denna tråd är det lite extra inför undersökningar. Men det går säkert jättebra, hoppas du kan koppla bort oron lite. .... Dialiy: är lite osäker på vilken vecka du är i, men sd känns ju lite så. Det kan ju även vara livmodern som växer.

• Viksan07

Aurora: haha, det lät som min gårdag, små snuttar med sömn - det blir ju ingen utvilad av :/ och imorse vaknade jag med nackspärr eftersom jag sov på amningskudden hela natten, vanligtvis brukar den åka bort under natten men inte inatt. Det är väl meningen att vi ska lida lite nu på slutet, så vi verkligen längtar efter att få ut våra bebbar! Ja, samma här, jag hade mörkt här och min man var lintott - så jag antar att det kan gå åt båda hållen :)

• Viksan07

Hoppas ni alla har en bra helg! Får ni andra som är långt gångna titt som tätt kramper i magen? Jag får det så fort jag anstränger mig lite - igår när jag duschade katten (vilket iofs inte är den lättaste uppgift för en höggravid:D ), och idag när jag bar en kasse från affären. De sitter i flera timmar ibland, ajaj. Ska väl egentligen inte anstränga mig alls med allt krångel som jag har, men man måste ju kunna handla lite smått...

• Viksan07

Speck: Ja, det är när bebisen kommer som man får en verklig prövning. Tur att det är så himla söta, annars hade de åkt i soptunnan för länge sedan :D Viktor hade jobbiga sömnperioder hela första året kommer jag ihåg, men man orkar ju med ganska lite sömn så länge det finns någon rutin på det. Då vet man i alla fall när man får sova eller vila lite nästa gång. Viktor mådde också sådär risigt av sina vaccin, men det gick som tur var över ganska fort. Hoppas Loke letar på sig!

• Viksan07

Dialiy: bebis klarar av mycket där inne i magen. Fast man måste ju ta hand om sig som gravid, för man orkar ju inte lika mkt. Jag hade ett väldigt stressigt jobb inom soc, med risk för hot etc, när jag var gravid förra gången. Det som är vikigt är ju att dra ner på tempot om man känner att kroppen påverkas av stressen. Jag fick väldans mkt SD när jag stressade och blev sjukskriven därav. Även sjukskriven dels pga det denna gång, trots ostressigt jobb. Så lyssna på kroppen, den säger ifrån om det blir för mkt.

• Viksan07

6 dagar kvar till bf och nu är jag trött på att vara gravid! Har så ont och svårt att ta mig upp till sittande /stående, och benen känns som spagetti pga diskbråck / foglossning. Och sen krampar magen så fort jag försöker luta mig framåt:( såå trött på detta nu, kom bebis! .... Ska snart på vad som förhoppningsvis är sista Mvc-besöket innan bebis kommer.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011