Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: hoppas din syrra blir färdig med nestet. Det fanns inga babynest när min son var liten, men jag är övertygad om att det hade varit välanvänt, verkar jättesmart.
Kelsson: hoppas din syrra blir färdig med nestet. Det fanns inga babynest när min son var liten, men jag är övertygad om att det hade varit välanvänt, verkar jättesmart.
Är det fler som är lite irriterade på sina karlar såhär mot slutet? Jag är så irriterad eftersom min man bara rycker på axlarna åt att babyskyddet sitter jättelöst i bilen, går att rucka åt sidorna och en rejäl bit uppåt stolsryggen. Han har lovat i en månad att åka förbi en verkstad vid jobbet för att de ska hjälpa till att kolla på det. Men sen har han ändå inte gjort det. Och nu säger han att han har prövat att installera skyddet igen, helt enl instruktionerna och att det är såhär ostadigt det ska sitta. Om jag hade vetat att han inte skulle ha åkt till en verkstad, så skulle jag ha gjort det själv för länge sedan såklart! Vägrar att låta bebisen åka osäkert. Nu har vi fått ett nytt babyskydd som kan kombineras med den vagn vi har köpt, hoppas det fungerar bättre. Men är lite stressad nu när det är så nära. Antar att det är det värsta som finns för karlar är att be om hjälp, sårar manligheten. Men nu vet jag iaf att det är. Jag som får se till att skyddet installeras rätt..
Vickan: haha, hur lyckas man sova igenom bebis och barnskrik? Själv vaknar man av minsta ljud från sonen. Förstår att du blir irriterad av att behöva väcka honom och att barnen hinner bli upprörda. .... Speck: ja, njut av den första tiden - den är så härlig :)
Eileen: ja precis, känslorna svajar mellan irritation och nyförälskelse! Haha, det är iofs inte så konstigt att det svajar med känslorna för oss som snart får våra bebisar :) och kontrollbehovet är på topp! Vad jobbigt med bilen för er- hoppas att ni snart får ordning på den. Kanske hinner den bli färdig innan bebis kommer?
Kelsson: härligt att det inte bara är jag som är superirriterad på maken- de har det inte lätt nu! Blev så arg igen när han hade satt på sonen trasiga byxor till dagis- är det ngt en karl själv skulle ha satt på sig?? Suck! .... Aurora: skönt att du i alla fall har fått ett sistadatum! Men bebben poppar säkert ut innan. Vad synkade vi är - jag var också hos bm idag och min bebis var också fixerad:)
Spets: usch vad jobbigt med din kompis. Kan det inte vara så att hon vet att killen tar droger och blir orolig nu när du vet också? Det är ju sådant som kan leda till barnanmälningar- att det finns droger i umgängeskretsen. Bara en tanke... Men i vilket fall kanske hon inte var en så bra vän som du hoppades på. Lam tänka mig att det krävdes mycket från dig att vara äkta glad för hennes skull, trots att du gick igenom behandlingar. Så tråkigt att hon inte uppskattade det. Det låter inte rätt mot dig, hur hon beter sig.
Fick ytterligare ett sånt där obehagligt anfall med skakningar och svimningskänslor i em. Som tur var kände jag att det var på g när jag åkte till bm, och hon kunde konstatera att det var kombination av blodsockerfall och blodtrycksfall, plus lite överansträngning ev. Så när jag hämtade sonen på dagis började jag skaka i benet, så pass att det blev svårt att köra bil. Läbbigt.
Kasa: häftigt att det händer saker, vad spännande! Hur länge kan man gå utan slemmis nu igen? Har inte alls koll på när slemmis gick under förra förlossningen, förmodligen på bb. Så kanske hinner du få bebis innan mig och Aurora nu - orättvist men kul :)
Enya: Lergigan comp har en del koffein i sig, så man inte ska somna på jobbet typ Jag har också haft illamående och kräkningar stora delar av graviditeten - lite bättre mellan v 25 och 30, sedan blev det värre när halsbrännan satte igång, och då ville maten inte stanna i kroppen igen. Jag blev för dåsig av både vanliga lergigan och compen för att kunna ta dem på jobbet. Då fick jag gå och småäta kex och frukt i stället. Åt vanlig lergigan på kvällen och för att kunna sova, eftersom jag sov så dåligt de senaste veckorna jag jobbade innan heltidssjukskrivning. Koffeinet i comp påverkade mig jättemycket, med rysningar och obehagskänslor. Men det är ju inte alla som reagerar så, så det är ju värt att prova, om du blir väldigt dåsig av vanliga lergigan.
Hoppas att det ger med sig för dig! Försök att få sjukskrivning om det blir värre och du får svårt att orka - det blev en enda ond cirkel för mig på slutet, orkade ingenting till slut.
Kasa: Aha, så man kan gå så länge utan slemmis. Och om det inte var hela slemmis som kom ut, så väntar säkert bebis kvar till v fredag Jag kände precis som du, exakt när bebisen fixerade sig. Sa till och med till maken "oj, nu tror jag huvudet fixerade sig". Det tryckte som bara den neråt ljumskarna och jag fick en massa sd. Har haft mycket sd och kramper sedan dess, men det verkar ändå inte hända ngt. Suck! Men av erfarenhet vet jag att det bara helt plötsligt kan sätta igång! Jag har också ganska stadigt blodtryck, som är mycket bättre nu är i början av graviditeten. Men det verkar som att blodtrycket och blodsockret följs åt och faller tillsammans. Väldigt obehaglig känsla, blir hel förstörd resten av dagen efter fallen, bläh.
Kelsson: Det är precis så du ska ha det nu! Ligga och mysa och lata dig på soffan. Välkommen till min värld de senaste tre och en halv månaderna Självklart behöver vi det nu innan vi ska få bebis! Och kropparna orkar inte så mkt mer heller Ska också börja spela in lite serier, men måste bara ta mig för att installera vår dvd-spelare med den funktionen. Inte klokt var ineffektiv jag är nu för tiden Spela in serier är i alla fall guld värt nu när man är hemma på dagarna - bra att slänga på medan bebin sover sen.
Åh vilken fin dopklänning Strössel!