Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat: Vad fint att lillen mår bra och att babybluesen verkar ha släppt, men vilken pärs du/ni har fått gå igenom. Jag beklagar verkligen. Så mycket nytt på en gång.
    Jag instämmer med Kelsson, berätta gärna mer om dop och bröllop, om du orkar.  

• Sunseed

Tack vad ni är rara allihopa! Jag har köpt en Kronan-vagn billigt av mina släktingar, men skötväskan använder dom fortfarande. Jag ska ägna kvällen åt att googla lite, och imorgon åker vi till Babyproffsen och kikar lite också. :)

Ni får gärna (om ni orkar) dela med er av vad man kan tänkas behöva ha hemma första dagarna. Vi gör en lista och ska börja handla lite smått så att vi slipper köpa allt på en gång. Nu vågar vi börja när vi kommit till vecka 25 (månad 6). Det har burit emot lite. Så om ni orkar... shooot!  

• Sunseed
    MissCat skrev 2013-02-01 15:06:51 följande:
    Jag kommer skriva mer om dop och bröllop här när jag har lite mer tid
    Solig
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-02-01 17:26:12 följande:
    Sunseed: Jag var super nojjig inför förlossningen o hade skrivit ut en massiv lista på saker som behövs när bebisen kommer. Kan bara säga att den listan innehåller en hel del saker vi aldrig än i dag har använt och en del som jag tror att vi använt när Jenni var kring 6månader o en del som kommer att användas någon gång i framtiden .
    Skulle säga att ni behöver någonstans att byta blöjor, någonstans bebisen kommer att sova, blöjor, kläder, flaskor o ersättning ifall amningen inte kommer igång. Till blöjbyte skulle jag satsa på torra tvättlappar (går bra med billiga från coop eller ica el dyl) som kan blötas vid blöjbytet. Jag har provat våta tvättlappar på mig själv o tyckte att de kändes obehagliga att använda i underlivet, därför undviker jag att använda de på Jenni. Bepanthen salva kan också vara bra att ha hemma om bebis blir röd om rumpan. Mer än så behöver man inte första tiden!
    Alrajt! Inte handla en massa onödigt med andra ord.
    Jag får en begagnad spjälsäng och täcken och sånt av en vän och vi ska köpa ett hopfällbart skötbord att ha i duschen (vi bor i ett litet hus och jag vill ha tillgång till vatten). Kläder kommer vi att ärva (har köpt lite). Då är det nog bara torra tvättlappar, blöjor, flaska, ersättning och salva vi behöver. Det låter perfekt!
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-02-01 15:34:48 följande:
    MissCat, jävla cancer, hatar verkligen den sjukdomen. Blev så ledsen när jag läste om din svärfar. Förstår att ni vill köra på med dop o bröllop så han hinner vara med o dela detta med er. Tänker på dig !!

Sunseed, vi köpte Teutonia skötväska samtidigt som vi köpte vår vagn. Den är toppen !!!

Hemulen, välkommen hit. Funderade just på när du skulle hitta hit :). Spännande med tvillingar, tänk två små sötnosar.
    Tack Knytet. Då ska jag slå en kik på den imorgon när vi åker och kollar på väskor!
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-02-01 14:35:30 följande:
    Sunseed: Jag har också haft en emmaljunga skötväska då jag köpte den med vagnen, är nökd med den, men skulle nog ha valt en liten mindre modell om jag letat mer. Ser att du fått flera förslag från Luella.  
    Tack för tips. Det finns nu med på "att-titta-på-listan" inför morgondagen.
  • Sunseed

Nojig förstföderska. Har haft konstig mensvärk och andra känningar så nu gör jag studiebesök på förlossningen. Lillen lever och mår bra i alla fall. Och nu tar dom infektionsprover och ska kolla livmodertappen. Håll tummarna. :)

• Sunseed

Han är inte på väg ut. Han är livlig och hjärtat slår för fullt. Vi väntar på lite blodprover då jag hade lite förhöjda vita blodkroppar. Phuuu vad skönt att han är ok. :)

• Sunseed

Hemma. Förhöjda vita blodkroppar men bra sänka. Får sova lite och om det inte är bättre imorgon ska jag åka tillbaka. Nu: Zzzzz

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011