Kelsson1 skrev 2013-02-01 17:26:12 följande:
Sunseed: Jag var super nojjig inför förlossningen o hade skrivit ut en massiv lista på saker som behövs när bebisen kommer. Kan bara säga att den listan innehåller en hel del saker vi aldrig än i dag har använt och en del som jag tror att vi använt när Jenni var kring 6månader o en del som kommer att användas någon gång i framtiden
.
Skulle säga att ni behöver någonstans att byta blöjor, någonstans bebisen kommer att sova, blöjor, kläder, flaskor o ersättning ifall amningen inte kommer igång. Till blöjbyte skulle jag satsa på torra tvättlappar (går bra med billiga från coop eller ica el dyl) som kan blötas vid blöjbytet. Jag har provat våta tvättlappar på mig själv o tyckte att de kändes obehagliga att använda i underlivet, därför undviker jag att använda de på Jenni. Bepanthen salva kan också vara bra att ha hemma om bebis blir röd om rumpan. Mer än så behöver man inte första tiden!
Alrajt! Inte handla en massa onödigt med andra ord.
Jag får en begagnad spjälsäng och täcken och sånt av en vän och vi ska köpa ett hopfällbart skötbord att ha i duschen (vi bor i ett litet hus och jag vill ha tillgång till vatten). Kläder kommer vi att ärva (har köpt lite). Då är det nog bara torra tvättlappar, blöjor, flaska, ersättning och salva vi behöver. Det låter perfekt!