Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: Jag tror ändå att du kommer att få tidigare, eftersom sonen kom tidigare Och förlossningen kan ju komma igång som en blixt från klar himmel. Med min son hade jag inte några tecken på att det var på g - det satte bara igång 04.00 på morgonen - blev helt paff för jag trodde att jag skulle gå över tiden, mamma gjorde det med både mig och syrran
    Håller med om att man inte kan hålla barnen alltför skyddade. De behöver ju utsättas för lite baciller för att utveckla immunförsvaret som sagt. Och för oss som har äldre barn, så går det ju ändå inte att göra ngt åt att de drar hem baciller. Och risken är ju liten att de blir smittade och sedan jätterisiga.

Nu ska jag iväg och handla lite julklappar, bra att ha det gjort innan bebis anländer! OCh att dela upp kostnaderna på två månader :)

• Viksan07

Nej tyvärr ingen bebis här :( har tjatat på min make sedan igår kväll om färdknäpp, för jag är så trött på att vara gravid nu, och vill träffa lilla bebisen! Eftersom jag har fått så mkt sd och förvärkar av sex så tänkte jag att färdknäpp kan vara effektivt. Och det funkade kanske lite, för jag vaknade tre ggr med kraftiga sd och ont, men sen somnade jag och nu är det borta:( läste om färdknäpp på nätet och att det ger bra effekt om man har sex tre ggr efter varandra, att det har samma effekt som igångsättningssprutan (vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat, haha). Men det orkar väl varken mannen eller en gravid kvinna :D. ...... Kelsson: jag har varit sådär också senaste tiden- blivit helt vild för att vi inte har haft en pläd till gungstolen bl.a. Legat och ältat inredning på nätterna. Helt upprörd om jag kommer på att vi inte har ngt inför bebis... Antar att det är vanligt att bli lite besatt och orolig när man ska ha bebis :)

• Viksan07

Tredjemaj: du har säkert inget att oroa dig för, bebis trivs nog därinne och stannat till efter årsskiftet. Har du mkt sd?

• Viksan07

Spännande att det är tyst här inne, inget från Aurora och Kasa på ett tag :) hoppas på bebisar!

• Viksan07

Tredjemaj: så betedde sig min mage också förra graviditeten, när jag jobbade längre än nu och stressade. Den blev hård och jag fick stanna upp och andas. Försök att inte oroa dig för att föda för tidigt, det är säkert ingen fara :) men ta inte i för mycket heller :)

• Viksan07

Nu är det BF för vår bebis! Men hittills inga värkar, vatten eller annat :( värkarna med äldsta sonen kom igång natten till bf, och det skulle ha varit inatt om den här bebisen var lika punktlig som storebror. Är jättetrött eftersom jag som vanligt sov dåligt inatt, och maken sprang runt sedan tidigt och lät, och stängde inte dörren till sovrummet! Och nu kan jag inte somna om! Blir så irriterad för om värkarna startar måste man ju vara utvilad, så onödigt.

• Viksan07

Aurora: ja, det finns ett ämne i sädesvätskan som mjukar upp tappen och kan göra att förlossning sätter fart, fast då behövs stora mängder. Och jag har varken ork eller lust att ha en massa sex nu, så vi skippar nog det. Bebis får komma när han är redo! Spännande att det är igångsättning snart för dig! Var det månd eller tisd? Kommer inte ihåg.

• Viksan07

Suuuck, fortfarande inte skymten av en bebis här! Hoppas att det sätter igång i natt. Får för mig att förlossningar inte kan starta dagtid, eftersom min förra startade på natten Har varit så himla trött idag, har inte varit så trött sedan järnvärderna var låga. Men bebis är vild och busig.

Spets: Jag får också hålla benen tätt när jag nyser och hostar, urin läcker jag i alla fall. Luktar sällan, bara ibland. Jättejobbigt, men nu finns det ju trosskydd för små urinläckage, så det kanske är bra att pröva.

Förstår alla er som har fått era bebbar att ni inte har ork att vara inne så mkt. Men det kanske lugnar ner sig och att bebisarna sover bättre så småningom Och då får ni mer ork! Men jag kommer nog inte att orka kommentera så mycket , jag heller, när bebisen kommer.

Kelsson: ska titta på din mage! Haha, mina magbilder är också olika stora, har en från 7e månaden då jag ser ut som jag gör idag - tokstor! Det beror nog på vilket perspektiv man tar i.

• Viksan07

Ingen bebis o natt heller :( ..... Kelsson: haha, dit skulle jag inte heller vilja åka, låter sådär att gå runt naken :D har också helskumma drömmar, och de flesta handlar om sex, verkar lite småbesatt om man ska döma på drömmarna.

• Viksan07

Var är Kasa förresten? Tyst från henne i helgen tror jag. Är hon inne och fuskar sig före i bebiskön?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011