Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Dealiy- nej. Vissa län erbjuder det bara till kvinnor över 35 då risken för avvikelser hos barnet ökad med mammans ålder. Sthlm län erbjuder alla gravida. Men man ska noga fundera innan man gör det. Hur man ska hantera en ev dålig siffra, dvs hög risk att ngt är fel. Vill man göra fostervattenprov då, trots höjd risk för missfall. Kommer man avbryta graviditeten? Kan bli stora och svåra beslut.

• Vickan I

Sedan tackar många nej till kub också. Har flera vänner som inte gjort det just för att de inte skulle kunna ta bort barnet ändå trots ev kromosomfel.

• Vickan I

Hej på er!

Strössel - har tänkt på dig idag. Hoppas allt gått bra.

Kelsson - Skönt att det håller sig åt rätt håll. jagh kanske lyckades skrämma bort det .

Kasa - Kul du är här! ja ett sådant test skulle jag betala massa pengar för .

Ego - Det gick bra, men man kan ju inte låta bli att jämföra siffror när man gjort kub innan. Vi fick väldigt bra siffror med sonen förra gången och när dessa siffror idag inte ens var hälften av förra gången (om än bra) så oroar jag min ändå...är ju sådan. Var tydligen blodprovet som drog ner det mycket? För nackspalten osv hade "bättre" mått denna gång, men ändå sämre slutresultat. Men ska glädjas då allt såg bra ut. Risken är ju större för andra oförutsedda saker som kan gå fel som ingen kan påverka vid en gravidtet/förlossning i så fall. Fick också förklarat att de plockat bort rul då jag ska göra den extra noggranna screeningen och de anses onödigt att göra båda så tätt inpå, vilket jag förstår. Men långt till att få se h*n igen....

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Toppenresultat Strössel- Grattis till oss . Ännu ett steg på vägen avklarat!

• Vickan I

Bra tanke med viloläge idag Kelsson. Hoppas det rosa håller sig borta från dig nu... Och dig ned Kasa om du är här och läser!

• Vickan I

Åh Kelsson - Men var det verkligen rejält med blod? Det ser ofta så mkt mer ut på pappret då det sugs upp och gärna om man kissat också när man torkar....ja ursäkta, men du förstår hur jag tänker. Att det avtog är ju ett gott tecken iaf. Är säkert ngt annat som är irriterat därinne någonstans och som går upp lite då och då så att det kommer lite rosa/rött då och då. Hoppas så för dig vännen. Den maktlösa känslan av att bara kunna vänta är ruggig .

kasa - Skrev i andra tråden kort också. Tror också på proggisrester som irriterar lite. Behövs inte mkt för små tunna ömtåliga blodkärl. Ha så mysigt fjällen och jag hoppas du kan njuta av att komma bort lite.

• Vickan I

Kelsson - skönt höra att det minskat och lugnat ner sig. Usch så jobbigt för dig att kastas fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Förstår att du tvekar lite om gynakuten, men om du vill åka in så skit i vad dem på akuten ev tycker el ej. Det handlar om ditt välmående här, gör det som känns bäst för DIG. Visst ändrar det inte det faktiska läget, förhoppningsvis, vilket jag tror så är allt ok, och OM inte så är det enda som betyder ngt vilket som kan underlätta lite för dig i allt det här. När hade du ditt vul på FC? Kan du inte ringa dem på måndag och förklara läget och ev få ett vul tidigare hos dem annars? Tänker på dig. Kram

• Vickan I

Åh Kelsson vad lycklig jag blev nu. Bra du åkte in. Vi sa ju att allt var väl. Vilken lycka!!! Stor kram vännen.

• Vickan I

Kul beställa vagn Speck :). Brun är jättefin. Längtar också att få göra det. Men allt för tidigt än haha. Börjar smått längta att min mage också ska växa. Syns inget än och alla som säger att tvåan ger mage direkt!

• Vickan I

Tack Meede!

Hoppas du blir bättre snart Viksan. Så envist för dig.

Kelsson - Skiner som en sol när jag tänker på den glädje du måste känna nu. Du är så värd en massa harmoni och lugn en tid så du också kan få njuta och sedan våga börja kika på vagnar och annat skoj .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011