Inlägg från: Sputnik II |Visa alla inlägg
  • Sputnik II

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan I skrev 2011-07-29 21:00:24 följande:
    Sputnik - jag har haft en bugga (eller två iofs ) och jag tyckte verkligen om vagnen, men inte på vintern. Finns ju  vinterhjul att köpa till framhjulen, men den är vädligt stum så om det är lite is och ojämt så blir det en ganska skakig färd. Nästan noll fjädring, men beror ju på hur det plogas och ser ut där man tänkt röra sig. Med de små framhjulen blir det lätt stop när smömodd fastnar mellan hjulen och fästet. Men sonen älskade åka i den. Han hatade ju att ligga ner så liggvagnen var inget för honom, men med buggan som är ergonomiskt skålad och skonsam för ryggen så kunde man byta till sittdelen ( i liggläget) redan när sonen var 4 månader och då blev han nöjd . Jag skulle kunna rabbla en massa bra och en del "dåliga" saker med vagnen haha, men tyckte verkligen om den. Jag hade ju en Emmaljunga Classic Sport också som vintervagn och sålde buggan när sonen var ca 2 år då han började se för stor ut i den (vet att buggafantasterna här på FL tycker barnen kan åka i den jääääättelänge, men jag tyckte det såg fånigt ut när sonen blev större och hade huvudet i suffletten och köpte en sulky.

Tack för att du delar av dig av din erfarenhet! Det är verkligen en djungel att finna en barnvagn... Det finns ju verkligen  för- och nackdelar med de flesta....
    vinterbebis12 skrev 2011-07-29 21:18:22 följande:
    sputnik - skönt att det börjat vända för er!

japp- vi köpte mugghållare, hade tänkt gå promenader och sörpla på en latte :) Just nu känns det dock som att jag aldrig mer kommer vilja dricka kaffe. Kan inte tänka mig något äckligare sedan jag blev gravid...
    Hehe, får hoppas att det vänder för dig när bebis tittat ut, annars var ju tipset om pommes riktigt bra. Flört
  • Sputnik II
    Lulis7: Mammabyxor är verkligen jättesköna! Så det är verkligen ett bra inköp. HM har snygga svarta nu från höstkollektionen. Mammaöverdelar gillar jag inte alls, ser mest ut som tält. Jag kör på vanliga kläder men i lite större stl. Tycker att det är så fint när gravidmagarna syns genom kläderna! Skrattande

Ha en trevlig shoppingtur på onsdag!!
  • Sputnik II
    Lillstint skrev 2011-07-31 17:12:21 följande:
    Kelsson, Jis och ni andra som är ungefär i fas med mig (v. 22) och känt bebisen sparka - känner ni den sparka varje dag nu, eller.... Även ni som gått längre givetvis... hur kändes det för er? Tycker det är så svårt det här med hur det "ska" kännas... även om det säkerligen är olika. Men det kan inte förnekas att det känns tryggt och bra när man känner den sparka....

Jag har ju känt den sparka, men känner för med mesta bara fjärilarna inuti, och inte rena sparkar.

Vickan: Tack för infon! Puh! Svårt att veta hur man ska ställa sig till allt, och betämma redan nu hur man ska ha det... 
    Jag är i v. 22 och tycker att jag känner mer och mer. Känner sparkar morgon och kväll, mest när jag sitter/ligger ner. Kan känna av lite bökande också... Vad jag känner på dagtid när jag är rörlig tycker jag är är svårt att veta... Längtar tills det blir mer och tydligare!!
  • Sputnik II
    Lillstint skrev 2011-08-09 15:21:35 följande:
    Förresten, ni som är experter på inköp till bebbarna - vad har ni köpt för storlek till bebisen? Svårt att veta om det blir en liten eller stor... Det setet jag köpte var storlek 50.
    Absolut ingen expert här, men vi har köpt i stl 56. Är rädd att 50 blir litet för vår bebis då vi båda två är långa. Vi har dock 3 bodys i stl 50 so vi köpte på rea för 30:- styck, men det var innan vi visste/förstod oss på det här med storlekar...
  • Sputnik II
    Kelsson: Jo tack, det är bra med mig. Magen växer och jag känner av bebisen varje dag nu! Helt fantastiskt!
    12 kilos viktuppgång hittills, men som blivande maken säger "jag är gravid och vacker!!" Och jag tror honom. Tungan ute Jag är inne och läser tråden varje dag, men är något dålig på att kommentera...

Hoppas att allt är bra med dig, såg att du fått sova ut, skönt!!
  • Sputnik II

Här är det likadant med blivande maken. Jag brukar säga till när Frosty vaknat och börjat sparka och säga åt honom att känna. Tror att han har lite svårt att faktiskt förstå, att det fortfarande är overkligt för honom att det finns en bebis i magen, för oj så lycklig han blir när han känner kickarna! Skrattande

Kelsson: Gick in i vecka 24 idag (23+0). Det är helt fantastiskt!! Visst är det härligt at känna av det lilla livet!!

Du borde inte ha så långt kvar nu va??

• Sputnik II
    Speck skrev 2011-08-22 18:41:03 följande:
    Halloj tjejer! Som ni redan misstänkt så är jag MAMMA nu! På BF 20/8 kl 10:11 föddes lilla Loke, 3725gr och 52cm lång!
    Bild kommer så fort jag får tid över från amning o så.. Skrattande
    Grattis till den lille!!!! Skrattande
  • Sputnik II
    Kelsson1 skrev 2011-08-25 17:36:16 följande:
    Ego: Hur i helskotta gör ni när ni tar på er stödstrumpor??? Jag kämpade som en dåre o badade i svett innan de var på. Hade jag inte känt mig tvungen (fötterna och anklarna svullna som ballonger) så hade jag nog struntat i de helt... Lite tveksamt om jag kommer att hinna ta på mig de på morgonen, får väl i så fall kliva upp en halvtimme tidigare.
    Ta på dem direkt när du vaknar, innan du kliver ur sängen, fast det kanske du gör...  Hoppas att det går bättre imorgon!! Solig
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011