Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Grattis Kelsson!
Grattis Kelsson!
Lycka till Carlan och Eileen! Kanske har det kommit bebis/ar redan!?
Ego: Bf +6 idag och inte verkar bebis vilja titta ut. Bm-besök igår och livmodertappen var omogen och bakåtlutande. Bebis låg långt ner, vilket iaf var bra!
Har inte hunnit läsa tråden ännu och är inte uppdaterad. Det blir senare ikväll.
Var själv in till förlossningen idag, då vi misstänkte att vattnet sipprade. Så var inte fallet men bm gjorde en hinnsvepning och det visade det sig att jag var öppen 3 cm och hade bara 1 cm kvar av livmodertappen. Jag hoppas att det sätter igång snart! Sammandragningarna har iaf blivit starkare känns det som efter hinnsvepningen!
Sitter uppe med sammandragningar/förvärkar/värkar ?? (Vad det nu är) Hoppas att det håller i sig bara!
Är fortfarande hemma, ska försöka klocka sammandragningarna.
J
is: Säger som de andra. Lyssna inte allt för mkt på andra. Du är en bra mamma och känner vad som är bäst för ditt barn!
Tredjemaj: Sammandragningar gör inte ont, medan värkar gör det. På mig började det med att jag vaknade med mensvärk i nedre delen av magen. Har nu haft onda förvärkar/värkar var 7:e min cirka sedan ett dygn tillbaka....
Sammandragningar kan man börja känna både tidigt och sent. Jag fick mina sent, kommer inte ihåg vilken vecka.
Hej på er!
I fredags kom så äntligen bebis. En liten dotter på 4,4 kg. Fantastiskt söt såklart!
Har inte varit inne på fl sedan i torsdags och vet inte vad som hänt. Ska läsa ikapp när tid ges!
God Jul önskar jag er alla!
Som ni säger, det blir den mest fantastiska julen! Äntligen är vi tre!
(Om allt går som jag planerar kommer min förlossningsberättelse i mellandagarna) *Tänk att jag skrev det där, "min förlossningsberättelse", helt fantastiskt*
Jis: Vi ger mindre, men så är bebis lite yngre också. Använder ni "vanlig nappflaska"? Det finns ju ngn speciell som gör att bebis verkligen måste suga för att få i sig maten.