Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Speck: vet inte hur det är där du bor, och vet faktiskt inte om det finns här längre heller, men många av mina kompisar har kommit till patienthotell nästan direkt efter förlossning, och sedan stannat där någon dag. Flera av dom resonerade som så att då kunde släkt och nära vänner komma dit och se bebisen. Då var det mer att man bara tittade inom och stannade en liten, liten stund. Och så fick familjen stillat sin nyfikenhet och den nybildade familjen fick sedan lugn och ro första tiden hemma. Folk har ju en tendens att stanna på längre besök i hemmen...
Carlan: Jag går in i vecka 17 nu och har gått upp 1 kilo (vilket kan hända annars också eftersom jag ofta pendlar något kilo upp eller ner). Däremot har magen växt enormt, så det går inte att dölja längre - ser mer ut som jag är i sjunde månaden eller nåt. Vänta du bara, snart syns magen rejält på dig - oavsett om du går upp i vikt eller inte.
Strössel: Så skönt att du fick kollat upp det! Och vilken tur att du stötte på lite förstående! Förstår att du är glad och lättad nu och kanske kan njuta av er lilla tripp lite bättre.
Ang. det här med förlossning... ehhhh... har inte funderat på det för fem öre. Lika lite som jag funderar på barnvagnar och sånt... kan man vänta med att fundera på förlossning och barnprylar tills barnet väl är fött tro...???