• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Nej Kelsson!!! Åh vad jobbigt. Stor kram! Vad kul för er andra som varit på UL/KUB att allt såg bra ut. Ego: tredje dagen m tandvärk, visdomstanden nere. Först tänkte jag att jag överlever de å fick en tid hemma på måndag. Igår höll jag på å dö så jag fick ta en akuttid här i NY. Träffade en supertrevlig tdndläkare, jag sa att jag var gravid så ingen xray osv. Fick bra penicellin å munskölj. Nu hoppas jag att detta ger sig. Shit vilken grej att få på semestern! Annars rent grav-mässigt så blir jag illamående när jag äter, trött och har ett jäkla humör :) haha!

• Sputnik II

Var och bowlade idag... Funderade på att hoppa det, men visste inte vad jag skulle ha för ursäkt. Tog absolut inte i som vanligt och tänkte att det inte skulle göra så mycket men nu får jag ångest över att jag spelade... Tror ni att det var klorkat?

Kelsson, hoppas att det lugnar sig... Kram

• Jis

Sputnik klart att det är ok. Jag går typ 8 timmar om Dagen på semestern å det verkar funka. När jag kommer hem ska jag börja träna igen. Kroppen mår bra av det.

• Kelsson1

dealiy: Nej, skulle haft mens i början av månaden inte nu.

Sputnik: Tror inte alls att du gjort något tokigt, vi ska ju kunna leva som normalt så fortsätt du att bowla. Kram!

• Mumlan74

Jag hoppar in lite snabbt i den här tråden... Presentation kommer.

Kelsson: Vännen! Ring och be att få göra ett blodprov som mäter hcg-nivåerna tycker jag. *stor kram* Sen får du göra ett nytt om ett par dagar och då ser man om det ökar eller minskar. Så kanske du kan slippa all oron lite...
    Eller be att få göra ett ultraljud. Om du gått in i v. 7 nu så borde de kunna se fostret och i bästa fall ett litet hjärta också.
    all oro är ju mördande jobbig. KRAM!

• Kelsson1

villsågärna: Har väl varit lite illamående idag också men inte alls som igår, ömheten i brösten finns där men inte så mycket som andra dagar.

Mumlan: Det är just blodprov jag gärna undviker. Är svårstucken o har svårt med tanken på att gå hemma o vänta på dåliga besked. Låter tokigt men just nu om jag inte gör blodprov så har jag inga dåliga nyheter att se framemot utan kan stoppa huvudet i sanden lite o oroa mig bara när jag ser rosa... Men får se om det kommer mer blod/rosa ikväll så får jag väl åka in akut o förhoppningsvis få VUL. Men skriv gärna mer här!

• Mumlan74

Åååh... Jag förstår dig såklart. Det är ju aldrig kul att bli stucken. Jag håller tummarna för att du slipper se mera rosa nu.

liten presentation av mig då... har gjort två (och en halv egentligen, första behandlingen fick vi avbryta) ivf-behandlingar. En slutade i MA i v. 13 i somras. Vi påbörjade vår andra behandling i november förra året, långa metoden och på RMC i Linköping. Blev gravid och är nu i v. 21.
    Det känns helt fantastiskt, eftersom oddsen inte var så bra. Jag är svårstimulerad och har inte fått så många äggblåsor vid någon av stimuleringarna.

Fattar fortfarande inte riktigt att det är sant faktiskt.

• Kelsson1

Mumlan: Välkomnar dig då officiellt! Jag hoppas också att jag slipper mer rosa. Undrar när man då fattar på riktigt att det är sant om du inte lyckats o är redan på v21 Skrattande

• Mumlan74

när bebisen kommer kanske?
    eller när man verkligen börjar känna sparkarna? jag har moderkakan i framvägg, så än så länge är allt lite diffust.Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011