• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Viksan: Mja, massa mammafika vet jag väl inte.. jag är inte direkt en fika person.. nu låter jag väl trist, men jag går hellre ut på en barnvagnspromenad Skrattande
    Min foglossning började v 12 i främre fogen och sen i v 18 i bakre fogarna, så vi verkar ha ung. lika.
    Hoppas det går bra och tas emot väl av chefen din, när du väl väljer att berätta!

Kelsson: Grattis till att ha kommit in i v 7! Jag tycker du verkar så pass orolig ändå över blödningarna att åk in för guds skull människa och be om ett VUL.. Jag tycker dte är så jobbigt att se dig våndas..*kram*

Kasa: Gulledig.. det är bara så svårt att vänja sig vid sin nya kroppshydda haha! Jag var o shoppa idag, behövde större trosor och tröjor som räckte över magen.. Och så kollar jag storlekarna på trosorna och tar fram ett par och tänker "jaa.. det blir väl den här stl jag behöver ha nu" och sen tittade jag på dom förskräckt och tänkte "Näääe de här måste va alldeles för stora!". Höll sedan upp dom framför mig liksom över höfterna och insåg att de inte skulle vara för stora.. Skäms
    Men vi får 1000kr i friskvårdsbidrag av jobbet så jag ska passa på att utnyttja det nu medans jag fortf jobbar och köpa ett årskort till simhallen och börja vattengympa 1-2ggr/v.. Måste bara testa bikinin först.. drar mig lite för det :P
  • Dummle

Hej alla!
    Kikar in som snabbast. och tittar till er!
    Ska vara bortrest hela helgen men vill önska er alla en bra helg.
    Skickar även en STOR KRAM till Kelsson!! Ta hand om dig!
    LGT: Det visade sig att vi har bf samma dag Glad 26 fick jag till svar när vi va på VUL.

Välkommen Mumlan =)

Ha nu en underbar helg alla gravidos!! Kikar in på söndag kväll igen!

Kramizar Meede

• Kelsson1

Ego: Har mått illa hela eftermiddagen o kvällen, inte orkat mig upp från soffan. Har inte haft mer rosa sen mitt på dan så har inte kontaktat någon. Tänkte försöka hålla mig i soffan hela dagen imorgon för att förhoppningsvis slippa spottings helt. Funkar det inte får jag då fundera på att kontakta gynjouren för ev VUL. Tack alla för stöttning! Ska försöka att inte freaka så fort jag ser rosa (blivit hatfärgen nu Glad, inte för att det varit favvo färgen tidigare heller men) o vara mer övertygad om att jag är gravid o väntar bebis o inte MF.

Mumlan: Sjunker nog in för mig först när bebis kommer...

Speck: Härligt att magen växer så det knakar o större lär det bli Skrattande. Du kan ju satsa på baddräkt om bikini inte känns bra...

Meede: Hoppas du har en skön helg vart du nu än åker! Tycker om hur det låter med Gravidos Skrattande

• Vickan I

Bra tanke med viloläge idag Kelsson. Hoppas det rosa håller sig borta från dig nu... Och dig ned Kasa om du är här och läser!

• strössel

God Morgon alla gravida hoppas ni alla får en underbar lördag !

Vann budgivningen på tradera, har köpt ett gravidbälte till bilen tänkte det kunde vara bra att ha när vi åker långt så jag slipper ha bältet rakt över magen.

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-15 22:29:12 följande:
    Speck: Härligt att magen växer så det knakar o större lär det bli Skrattande. Du kan ju satsa på baddräkt om bikini inte känns bra...
    Hm, att hitta baddräkt för en tjockis som mig är nog inte det lättaste och dessutom känns det onödigt att köpa gravidbaddräkt.. men så jag hoppas på att jag kan klämma in arslet i gamla bikinin. Tuttarna har inte växt SÅ mycket så överdelen ska nog passa.

Jag ska åka bort till vårt landställe idag, premiärtur för i år, så jag kommer inte heller tillbaks förrän imorrn. Ta det lugnt, och Kelsson - hoppas på att det rosa håller sig borta och att du får en lugn och orosfri helg!

Kram på er töser.
  • Kelsson1

Det kom rejält med blod imorse så det är inte en lugn morgon jag haft. Nu har det lugnat ner sig en del men får fortfarande rosa på pappret. Har även lite ont i magen, inte alls lika illa som jag haft vid mina MF men ändå. Vill inte åka in till gynakuten, livrädd för vad de ska komma fram till...

• kasa01

Speck, lita på bikinin... de brukar vra töjbara... Skrattande. Jag klämnde mig i min, o jag var då i v 32... kram!

Kel, fick en rosa klump i morse. Vill ändå tro att det är blodkärl, vill som du inte få dåliga besked. Känner även att jag inte vill ha något uppkört där just nu, det skadar säkert inte, men ändå. Om det är irreterat nu, vad blir det då inte av en stor fet stav! Nej, jag vänar o ser helt enkelt, kommer det så kommer det. Det finns ju ingenting man kan göra... Gråter

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011