Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack tjejer för alla gratulationer vi hade en fantastisk dag igår. Allt gick som planerat och jag kände mig som en prinsessa. Lille Ludwig

var mycket grinig så prästen fick köra en kort version på dopet idag är vi lyckligt trötta. Jag får lägga upp bilder här så ni får se sen. Vill ni lägga till mig på fb så inboxa

• MissCat

Hos frisören :)

Så blev håret

Klar för avfärd mot fotograferingen i kyrkan, eller snarare utanför kyrkan i minusgrader ;D De bilderna får ni se sedan.
  • MissCat

Tack tjejer

Ja jag har gått ner mycket Kelsson har en bra bit kvar.

Sunseed: Det är en pälsbolero för att det var så kallt. Vad härligt att bebben i magen har det bra. Verkar växa normalt med.

7879: Det vore bäst för mig på lördagen efter påsk då det antagligen blir flyttdag för oss och då kan jag hålla mig ur vägen med Ludwig gärna förmiddag men vi anpassar oss.

Gloxi: Hur går det nu för er?

Ludwig fick sitt vaccin i förrgår och är sjuk nu. Det är nog inte det som gjort honom hostig och rosslig men det har nog hjälpt till. Så lille stackaren går på alvedon nu. Det är så hjärtskärande när de är sjuka de små liven. Han har gått upp lite för mkt i vikt genom att han inte blir mätt på den vanliga ersättningen så vi har bytt till semper 1 extra nu så han åt inget mellan 19-02 igår och sedan 06.30 igen så det var nog en kombination av sjuklighet och ny mjölk. Underbart tyckte vi iallafall

• MissCat

7879; Det är potatisstärkelse i den. Den är lite dyrare än den vanlige med.

Aurora: Tack så mycket

• MissCat

7879: Enligt bvc sköterskan så var den mer mättande men med samma energi ungefär såprova den du med. Ludwig väger nu hela 7, 880g och har redan nummer 4 på libero, helt otroligt. ... han vägde 6, 2kg bara för en månad sedan. :o

Hur mycket väger era bebisar?

• MissCat

Tack Luella och Najje

Najje .. jag hoppas verkligen att detta stannar upp men bvc sa att det brukar göra det när det är dags att åla/krypa så jag hoppas på det. Det är tungt att bära runt på nästan 8 kg hela tiden... sen har jag rätt svag rygg med

7879: Då väger hon rätt normalt nu men gör inte samma misstag som mig...att låta henne äta var 3:e timme 140ml.

• MissCat

Sunseed: Vad jobbigt du har det! Jag förstår din känsla av att inte orka alls och oron över om man skall gå hela graviditeten med att inte kunna andas ordentligt eller få sova. Jag kan inte lugna dig mer än att när du väl fått din bebis i famnen så tar nya krafter tag i en och den förlorade sömnen spelar inte så stor roll längre tänk vad tiden går fort. Snart är det dags!

Ludwig är fortfarande sjuk. Han har hemsk slemhosta men han hostar iaf upp och det är bra men nu har han börjat snora med så han får näsdroppar. Han ler och pratar med sin djurmobil varje gång han ligger på skötbordet

så då är jag lugn men det är hemskt synd om han. Vi börjar själva bli förkylda här i allt kaos som råder och jag känner av att jag inte har tålamod till ngt extra nu. Går och retar mig på struntsaker....jag som skall gå på moln som nygift det får nog vänta till slutet av april.

• MissCat

Sunseed: Jag hade också havandeskapsförgiftning. Mitt blodtryck började redan v 24 med protein i urinen så jag fick äta blodtrycks medicin redan runt v 30. Fick vila jag med och kejsarsnitt blev av v 37+1.

Jag har också lammullsskinn i vagnen. Väldigt bra och skönt för bebis.

• MissCat

Måste berätta en kul sak i allt elände..... vi blev ju sjuka vi med så jag bad min äldsta dotter gå köpa blöjor. Vi har ju avancerat till strl 4 på libero. Så när jag öppnar paketet ser jag att det är up and go haha i strl 4 så rätt strl men fel blöjor men nu hade jag redan plockat ut en blöja så det blev inte att lämna tillbaka för det fungerar ju med de blöjorna med det roliga dock är ju att mannen inte sett eller vet hur man gör med dessa blöjorbså när jag skulle visa att man bara river av vid sidan av blöjan när man skall ta av den så säger han att han hade tagit saxen och klippt i sidorna hahahahaha alla sätt är bra utan de dåliga.

• MissCat

Gloxi: Så är Ludwig med. Han leker med flaskan och ger mig leenden och är super pigg vid 04-05 men då visar jag inga tecken på att vilja prata tillbaka med han och jag tänder inga lampor. Bara byter på han snabbt....han brukar prata med sina djur men sen går vi in i sovrummet som är mörkt och då somnar han om sen.... vi går sedan upp vid 09.00

Han har precis nu också börjat med att skratta, ni vet så de kiknar. Än sålänge är det korta skratt men åhh vad härligt det är han är 14 veckor nu också och jag gav han också ett par skedar gröt igår vilket föll han i smaken

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011