Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Här kommer en hälsning från en som blev 3 veckor idag
Kläderna på bilden är min sambos från det han var nyfödd ;D
Här kommer en hälsning från en som blev 3 veckor idag
Tack alla söta för grattis och komplimangerna.
7879: vad härligt att bebis mår bra. Ja det är lite tråkigt att man inte får uppleva vaginal förlossning men det var inte så farligt med snitt som man kan tro och upplevelserna är olika där med.
Knytet: Nu är det inte långt kvar. En sak jag inte gjorde innan var att handla upp saker jag ville ha hemma så det fick sambon göra men hade velat handla lite själv. Nu kanske du inte
blir lika handikappad som mig då
Sunseed: Vi har ett sjukhus här i sthlm som har det likadant på akuten som ni har vilket är
underligt. Hoppas du mår bättre snart! Härligt
att du känner av din lilla nu i magen, allt känns mer verkligt då.
Jag undrar om ni som jar bebisar har haft ett problem jag har nu. Lillen vill absolut inte sova i sin spjälsäng utan jag sitter nästan fast med han hela tiden. Känner ni igen detta?
Inanna: Jag vet hur jobbigt det är att vara arbetslös och kommer vara det om jag inte kan skaffa jobb när fp nästan är slut. Trösten är att det alltid brukar ordna sig till slut ändå.
Kram
Gloxi: Tack
Det andra problemet är att han skall somna med mitt lillfinger i munnen, han ratar napp helt. Sen vill han ligga så han hör mitt hjärta. Barnvagnen är jättebra under dagen men inte på natten då jag inte kan sitta fast där för då är lilla Ludwig vaken och tittar runt en bra stund Han börjar vara otroligt pigg på natten dessvärre.
Han nöjer sig inte heller med att ligga på sin pappas bröst. Tack för råden ni gett Jag antar att lillkillen får växa till sig lite.
Gloxi: Har du provat att koppmata? De små har ju olika sugtekniker. Sen är det som 7879 skriver att man inte skall låta barnet ammas mer än en halvtimme och då sa min bvc sköterska att det skulle vara en kvart på varje bröst för att stimulera mjölken. Drick och ät ordentligt och vila är ordination från både avd pch bvc. Sen är vissa barn mer hungriga bara
Det är inte lätt i amningsdjungeln.
7879: vad trist att den låg för. Bra att du vilar nu för det är lite jobbigare efter ett snitt tyckerjag men det där är nog oöika med.
Tack, vi tragglar på med magknip ibland. Var på bvc idag och vägde lillen. Han växer så det
knakar. 4600g och 57 cm lång så +1 på längd. Vi har slutat bråka nu om amningen så jag ger flaska helt. Jag har konstigt nog lote mjölk kvar i mitt högra bröst så det får han en gång när han är lite lugnare. Han är ju van vid att maten rinner ner i magen på han
Det skall bli så spännande att höra dig och knytet om era fl berättelser och om hur ni upplevde det.
Sunseed: Visst är det viktigt med den första mjölken men som du säger är det hysteri kring amning och att man skall sitta helst hela tiden och amma. Visst vissa kansle vill det men de som inte vill eller kan skall inte få skuldkänslor för det. Nu var det bvc som sa till mig att om det blir stress och bråk vid amning är det lika bra att sluta.
När jag ammade mina 2 tjejer så använde jag amningsnapp, den gör så att det inte gör så ont och att det är enklare för barnet att suga fram mjölk. Mina tjejer fattade aldrig riktigt tekniken med att suga på bröstet. Jag tänkte mest på dina smärtor, kanske en sådan napp kan hjälpa?
Sedan tror många att ju större bröst desto mer mjölk men det stämmer inte.
Sunseed: sötmandel kan lindra lite samt äta lite och ofta. Annars finns det nog tyvärr ingen dunderkur.
De säger att man brukar ligga inne mellan 2-5 dagar beroende på hur man mår och hur amningen går.
Nu är det snart dags tjejer! Spännande
Najje: brukar dina tvillingar kommunicera med varandra? Jag såg idag ett par tvillingar som var runt ett år tror jag som tjattrade med varandra, urgulliga!