Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Jah är nog fel person att yttra mog om ryggbedövnongen, jag har fått den både vid vaginalt och vid kejssrsnitt och det är en stor skillnad. Vid det vaginala så var det just GE MIG och då vade jag lustgasen som gjorde mig bedövad med så det gick bra, var sittandes. När det var kejsarsnitt så fick jag ingen lustgas och jag satt och stortjöt innan de la bedövningen ens och det gjorde förbaskat ont men så tål jag ju ingen smärta heller utan vill bli sövd för minsta lilla. Så hade jag gjort om detta så hade jag sagt att om jag inte får lustgas under tiden de skall sätta ryggbedövningen så får de söva för som sist så försenade jag op med iaf en halvtimme men då stack ju läkaren fel med. Så var benhård och ge dig inte. Personalen på op tror inte att man kan vara så rädd!

• MissCat

Skall också säga att jaf var glad att de inte sövde mig även om jag grät och tyclte allt var läskigt och anestesipersonalen som fick ta hand om ett barn ist det trycker ju lite i magen och man känner att de är där och rotar fast det inte gör ont alls. Det går så fort. Men som sagt är jag glad för jag fick höra barnskrik direkt och det dröjde inte länge innan en stolt pappa kunde sätta sig bredvid med lilla Ludwig. ...åh en underbar känsla.

• MissCat

Sunseed: Vad otroligt jobbigt du har det! Jag kännr igen mig mycket av det du har minus andningen. Bra att det är på bättringsvägen.

• MissCat

Kelsson: Tackar som frågar! Här är ett mindre

kaos. Min sambo och hans mamma sover över på sjukhemmet inatt då min svärfar har max en dag kvar enligt läkarna han hinner inte vara med på dop och vigsel men han vet iaf att vi ska göra det Vi pratar mycket om hur det skall kännas nästa lördag då han med största sannolikhet inte finns hos oss mera. Just nu har vi inställningen att han hade velat att vi gjorde det ändå och att det kan vara ett avbrott i sorgen.

Nästan allt är klart med planering av dop och vigsel. Som tur är så har jag varit med förut och planerat bröllop för 90 gäster så hade lite med mig. För att göra det hela lite mer stressigt så har inte våra ringar kommit ännu och jag måste sy in brudtärnan och mina två döttrars klänningar.

Sen har vi inte packat en enda kartong och vi skall flytta in i nya lägenheten den 1:a april och då skall ena badrummet fått golvet bytt till klinkers och väggar målade!!! Hahaha det är så mycket så jag har blivit passiv nästan. Jag sa det till min sambo att när allt är klart så kommer vi bli deprimerade över att inte ha ngt att göra

Annars mår vi bra tror jag... Ludwig äter och äter och går upp i vikt. Han vill fortfarande inte ta nappen utan det är bara mitt finger som gäller fortfarande! Som ni förstår så är det väldigt jobbigt då jag inte har tid att sitta fast.

Hur mår ni?

• MissCat

Tack tjejer för stödet!

7879: Jag sitter och funderar själv hur jag klarar allt. Jag har alltid varot sådan att jag går in i en sorts arbetsläge när jag måste. Min släkt har alltid utsett mig till att ha kontakt vården osv. Jag var hos min svärfar idag med Ludwig så som jag har varit de senaste två veckorna. Jag har i två dagar tagit ett personligt farväl och sett till att låta "farfar" veta att Ludwig är med mig. Idag så tog min svärfar sitt sista andetag efter att vi hade åkt hem jag och Ludwig, bara en och en halvtimme efter. Jag vill tro att han inte ville att vi skulle vara där för Ludwigs skull.

Nu finns han i våra hjärtan och har inte ont längre.

Ludwig är en pigg liten krabat, en tjockis.....han äter 140ml var tredje timme. Jag önskar så att det kunde gå 4-5 timmar emellan. Han har fått ett nytt namn med "Snuttwig" då han bara vill snutta och luft snuttar när han sover. När han är vaken i barnvagnen så vill han inte ligga i den och kika utan han vill komma upp och bli buren. Tur det finns bärsele. Hur går det för dig mdd dina döttrar? Jag träffas jättegärna Vigseln och dopet är nästa lördag kramar

• MissCat

Tack tjejer återigen för stöd! Konstigt nog kanjag hämta mer kraft när jag går in här. Det måste bero på att vi gått igenom massa saker tillsammans.

Sunseed: Jag har babybjörns bärsele och är mycket glad för den, vilken frihet! Problemet är att jag inte har så stark rygg så jag får ont i den.

Knytet: Vad roligt att ni flyttar hem igen. Då har ni också en del att stå i vi flyttar ju inte långt, bara 350 meter

Ja kan vi undvara en dag på helgen så kelsson kan vara med eftersom hon jobbar? Nästa helg fungerar inte och inte den 23/3 heller men annars tror jag att jag är ledig.

Det hade varit så roligt att träffa er andra med

• MissCat

Jag måste bara göra ett inlägg här angående sömn på era bebisar. Jag har aldrig behövr kontrollera Ludwig när han ligger mellan oss i

sängen för han började tidigt med att börja känna efter om jag låg bredvid eller inte. Nu de senaste har han börjat kika om jag ligger där eller inte. Han blir ledsen så fort bag inte är där.

I vagnen har jag däremot behövt jänna om han andas eller ej då han var ett par veckor gammal och låg i sin overall.

• MissCat

Sunseed: Du är snäll du jag hade ställt till med bråk på apoteket och hade kvinnan behandlat mig så hade jag krävt att få prata med chefen! Tänk på att apoteket är som vilket serviceställe som helst. Kan hon inte uppföra sig har hon inget ute i servicebranschen att göra. Naturligtvis hade jag kommit på detta efteråt då kag antingen kan säga till direkt eller bli så chockad av att människor kan bete sig så att det tar en stund innan jag säger till.

Angående snutteriet på våra små bebisar så är det helt underbart de fyra första veckorna sen upptäcker man att det finns en värld utanför den bubblan med som att man har egna behov med. Till slut kan det kännas som att man sitter där 24/7. Jag längtar nu till att dagen kommer då jag inte är lika intressant utan han kan intressera sig för omvärlden lite mer och vi är på god väg Ludwig har nu vad han tror en liten konversation med mig eller sina djur på mobilen låter urgulligt, han formar munnen och ut kommer ljuvligt joller...så härligt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011