Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Ja. Det blir nervöst Aurora! Skulle inte sova en blund heller, men försök, du behöver ju vara utvilad. Här ingen bra natt heller som vanligt.
Ja. Det blir nervöst Aurora! Skulle inte sova en blund heller, men försök, du behöver ju vara utvilad. Här ingen bra natt heller som vanligt.
Hmm, här kom det någon slags vätska i brallan när jag skulle ge katterna mat. Har ju som sagt läckt urin hela graviditeten nästan så jag har ju stenkoll på när jag riskerar att göra det. Men nu kom det lite medan jag gick över golvet, så brukar jag inte läcka! Kan det vara vatten? Fast det var bara några droppar, skumt. Antar att det är bäst att ringa fl eller bm...
Aurora: tycker inte du behöver läsa ngt- bättre att vila och ta hand om dig :) Är övertygad om att du hinner före mig! .... Kasa: usch vad jobbigt att bråka med mannen nu när ni är så nära bebis. Och som gravid är det verkligen heljobbigt att bråka, de ggr jag och maken har bråkat har det varit totalt utmattande. Kelsson: tror inte heller att du behöver oroa dig om äggvitan, vet också många som har haft det utan problem.
Inget mer "vatten" här, dock väldigt vattniga flytningar. Vi får se vad som händer. Ringt bm och lämnat medd, hoppas jag slipper åka in på kontroll, är så rackarns trött idag.
Håller tummarna för dig Aurora imorgon! Häftigt att du får din lilla bebis!
Najje: Du kan säkert få mer än 25 % sjukskrivning i alla fall, tror jag. Jobbade bara 25 % fr v 26. Hade förutom diskbråck / foglossning även kräkningar, och för några år sedan hade jag lite trista stressymtom, som började göra sig påminda igen i och med att det var så jobbigt att arbeta och må så fysiskt dåligt. Men i intyget som sjukskrev mig på 75 % var det bara för fogarna, att jag gick med kryckor etc. Intyget för hel sjukskrivning tog däremot med alla mina härliga krämpor :/ ditt jobb kräver ju mer fysiskt än vad mitt gjorde, så du kommer säkert att få mer sjukskrivning om det inte fungerar för dig! Jag blir så arg över hur svårt det ska vara att få sjukskrivning som gravid. Fick träffa tre läkare och tjata, sedan dessutom säga till dem att FK godkänner min sjukskrivning bara jag visade läkarintyg - problemet var bara att få intygen. Då skrev läkaren direkt intyg för resten av graviditeten, som sedan även blev godkänt. Så vanligtvis är det okunskap från läkarnas sida som är problemet. Så ett råd är att prata m handläggaren på FK, de brukar vara förstående, sedan säga vad FK har sagt :) jobbar ju som kurator, så jag har lite vana av att bråka med läk och FK :D Långt inlägg, men jag tycker att detta med sjukskrivning är viktigt, framför allt när man är gravid och risig.
Najje och Dialily: lycka till på RUL!!!
Pratade med bm om mitt lilla "läckage", ska hålla koll på om det kommer mer vätska, då ringa fl. Men nu har det inte kommit mer, så det står väl still igen :( ..... Karmosin: hoppas inte lillen eller stora tjejen får vattkoppor. Men desto mindre barnen är desto mindre symtom brukar de få. Min son var ett år när han fick och det var inte alls så farligt, inte medtagen på ngt vis och det kliades inte heller.
Jag hade en tid för TUL idag, men avbokade det eftersom det var en dag efter BF - kände inte att jag var i behov av det
Tjoho, här har värkarna startat lite smått! Svaga och oregelbundna men inte bara förvärkar. Hoppas hoppas att det inte stannar av nu. Ska försöka hålla mig vaken, vill inte somna och att det stannar av :)